USA import samt billig hoj!

southhaze

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Ingen just nu...
Någon som importerat från USA tidigare?
Hur ska jag gå tillväga i denna jungel av papper m.m. :kocko

Hojen jag ska köpa är en R1 YZF -04 som rullat 1900 Amerikanska miles. Den står förnärvarande hos ett förvaringsföretag i Dublin/Irland. Yankee killen som äger hojen tycker det blev för dyrt att regga om den här i Europa & säljer den billigt. US $2,990 ( 23,089.87 SEK) inklusive frakt. Jag tycker att priset verkar lite väll billigt för en 04, men hojarna i staterna är betyligt billigare än här hemma så....
Tror ni detta är båg eller?

Skulle vara tacksam för alla tips, stora som små

Eller kanske någon kontakt till en seriös & billig försäljare :tummenupp

Hittat den på ebay eller ngt sånt ?? Vill inte vara negativ , men det låter väääl häftigt ! Finns en hel del trådar om sånt här... Min åsikt : BÅG !!!

Stephen skrev:
Bluff.. Glöm den...
men öh...Bluff.. Glöm den...
Finns (alltför) många trådar i ämnet.. SÖK!
Fråga exakt var du kan titta på den.. "Du ska ju på tjänsteresa just åt det hållet", eller hur?? :D :D
Då får du veta...

En till kille som nästan blir lurad inte undra på att de fortsätter med bluffande.... :3freak

Kahobe skrev:
men öh...Bluff.. Glöm den...
Finns (alltför) många trådar i ämnet.. SÖK!
Fråga exakt var du kan titta på den.. "Du ska ju på tjänsteresa just åt det hållet", eller hur?? :D :D
Då får du veta...

En liten twist bara när ämnet ändå diskuteras.

OM man köper en USA reggad hoj. Har man då några problem vid inregistreringen i Sverige? Vad kostar det etc.

Jämförelsen med EU? Från EU-land är det ju super duper bus-enkelt med reggning...

Det kan ju vara så att killen är lite konstig och faktiskt ska sälja sin retta för 'jordnötter' som dom säger i amerikat.

Har själv bekanta som köpt sig en Mercedes S600 för en spottstyver av en aldeles för rik Japan. Under kan hända.

Som någon annan brukar säga "Mina 50cents" :)

southhaze skrev:
Någon som importerat från USA tidigare?
Hur ska jag gå tillväga i denna jungel av papper m.m. :kocko

Hojen jag ska köpa är en R1 YZF -04 som rullat 1900 Amerikanska miles. Den står förnärvarande hos ett förvaringsföretag i Dublin/Irland. Yankee killen som äger hojen tycker det blev för dyrt att regga om den här i Europa & säljer den billigt. US $2,990 ( 23,089.87 SEK) inklusive frakt. Jag tycker att priset verkar lite väll billigt för en 04, men hojarna i staterna är betyligt billigare än här hemma så....
Tror ni detta är båg eller?

Skulle vara tacksam för alla tips, stora som små

Eller kanske någon kontakt till en seriös & billig försäljare :tummenupp

En annan grej. Kollade precis Ryanair's flypriser till Irland.

Du kommer dit, tur och retur för 272kr inklusive skatter om du flyger från Stockholm.

Kan vara värt det för en Retta :tummenupp

Lycka till :banana

Och han vill att du ska betala via Western Union eller något liknande bolag.
Där du skickar iväg pengarna till en mellanhand. Får ett kvitto på att mellanhanden tagit emot pengarna.
Sen hör köparen av sig och säger att han skickar hojen.
Sen går det några veckor och du börjar undra varför din nya hoj inte dykt upp.
Sen efter några veckor till och går du sedan till polisen.
Polisen säger att dom inte kan göra så mycket eftersom bedragaren inte finns i Sverige.
Du har fallit för det vanligaste internet-bedrägeriet som finns.

Och det där att mellanhanden inte betalar ut pengarna till säljaren innan du godkänt varan stämmer inte. Säljaren kan i flera fall få ut pengarna innan dom skickar varan.
Och kan dom göra det så är det hur enkelt som helst att blåsa köparen.

Googla lite på internet fraud western union

Faster skrev:
Det kan ju vara så att killen är lite konstig och faktiskt ska sälja sin retta för 'jordnötter' som dom säger i amerikat.
Mmm visst, det är sannolikt, särskilt med tanke på alla hundratals bedrägeriförsök som är uppbyggda på EXAKT samma sätt.

Man kan inte köpa en sprillans ny R1:a för 25 loppor. Jag fattar inte att folk fortsätter att gå på sånt här skit om och om och om och om och OM IGEN!! Herrejävlar, är ni helt blåögda?

Men för all del, betala 25 tusen via Western Union och vänta på att hojen ska levereras :tummenupp

Visst att en del vill bli av med sina hojjar snabbt..... men en hoj värd 85000:- säljer man inte för 23000 för att bli av med den snabbt....
Ok att de e lite billigare i staterna, men den här skillnaden existerar inte. Kolla e-bay på KROCKADE hojjar, de kostar ungefär 25-50' beroende på skick.

Sluta dröm och inse verklighetens dystra fakta, det kostar mer :(

fezt skrev:
Visst att en del vill bli av med sina hojjar snabbt..... men en hoj värd 85000:- säljer man inte för 23000 för att bli av med den snabbt....
Ok att de e lite billigare i staterna, men den här skillnaden existerar inte. Kolla e-bay på KROCKADE hojjar, de kostar ungefär 25-50' beroende på skick.

Sluta dröm och inse verklighetens dystra fakta, det kostar mer :(

Kan dock vara värt 272kr t.o.r till Irland för att konfrontera säljaren :tummenupp

Visst är det helt sant att något som verkar för bra för att vara sant oftast inte är det.

Har själv surfat runt och kollat lite hojar.

Vissa säljer verkligen skitbilligt :banana Hittade en R1:a idag som "inte behövde oljeblandad bensin, var välskött, inte gick att besiktiga och som klarar terrängkörning"

Dessutom var priset 3300 euro, årsmodell -04

Klart folk luras men känner man sig till VISS del säker på annonsen, boka ett flyg med Ryanair och konfrontera snubben :7peta

äkta vara....kanske

Tro det eller ej så verkar den vara äkta, dock förstår jag varför, pga att det är ett rent helvete, typ omöjligt att få den reggad i ett Eu land.

Finns det något EU land som kan undantas import stoppet ut av hojar från USA?

Faster skrev:
Kan dock vara värt 272kr t.o.r till Irland för att konfrontera säljaren :tummenupp
Om någon säger att Eifeltornet ligger i Luleå, vilket du förhoppningsvis vet är felaktigt, åker du dit för att titta på det? :7peta

southhaze skrev:
Finns det något EU land som kan undantas import stoppet ut av hojar från USA?
Sen när är det importstopp för hojar ifrån USA ? :va

Det enda brukar väl vara att man åker på att betala tull och skatter. Och då brukar det oftast inte löna sig att importera därifrån.
I vissa fall får man väl skaffa fram ett typintyg från tillverkaren för att få det hela godkännt.

Faster skrev:
Ja han kan ju ringa och höra om de kan träffas och kolla på hojen i england, för att sedan mötas av två alternativ.
1.Säljaren säger att hojen e såld, eller lägger på luren
2. Säljaren tycker de låter jättebra och sen får han åka dit och besöka englands flygplats, titta i lite affärer, grubbla över att han blivit blåst och åka hem igen... :7peta

Fredde Meck skrev:
Om någon säger att Eifeltornet ligger i Luleå, vilket du förhoppningsvis vet är felaktigt, åker du dit för att titta på det? :7peta

Men EJ, klart jag åker... Ska sätta upp en biljettkassa, kommer ju bli rik nu när eifeltornet flyttats till Luleå..

By the way: Inrikesflyget kostar från 300kr enkelresa (om man är under 26, vilket jag inte är)

Jag hade... Tagit med mig flickvännen på en weekend till Irland. Jätte mysigt och hon blir glad i ett halvår framöver. Dyker killen med R1:an upp, fine...

Då har jag både gosat en helg med tjejen och gjort ett klipp. Annars bara gosat, vilket inte är fyskam det heller.

va själv o grubbla mejlade massor med folk i staterna men efter 3 veckor så visste jag allt va en bluff dem hade gjort special sidor som ser utt som en mellan han eller så använde de westen union tjänsten glöm det.
jag säger bara kolla ebay sedan jämför ,,,,gör inget dumt jag lovar att du kommer att ångra dig ,,,,,

Tack för hjälpen"

Tack för alla inlägg, pga nya EU lagar som trädde i kraft 17 Juni 2003 så kan man inte ta in en USA hoj som är reggad efter det datumet!! Så för min del blir det bara att leta vidare, men nu i Europa....mindre pappers göra. :tummenupp

Någon bara tips på hemsidor som förmedlar hojar inom Eu, typ som mobile.de ?? :Bugar

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back