Vet Att Jag Har Tjatat Mycket Om Import Men Titta På Den Sidan

lois

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
R1-02
VET ATT JAG HAR TJATAT MYCKET OM IMPORT MEN TITTA PÅ DEN SIDAN

Tjena får man fråga hur ni gick till vägga, när ni skulle importera från usa för dem jag prata med vill att vi ska använda en mellan hand företag som inte jag känner till,,
då förslåg jag att vi skulle använda ett mellanhand förtag som hetter PAYPAL men då börjar de deras bortförklaringar, dittan o dattan kolla in den här sidan vore toppen om du tar dig tiden och sök på R1
då fattar ni vad jag menar. På ebay är dem dubbelt så dyrare
någon som kan förklar detta....................

http://www.wantadsonline.com
:4skrika :kocko :kocko :kocko :kocko :kocko

FÖR ATT DET ÄR BLUFF ANNONSER!
*Dom vill att du ska betala i förskott.
*Dom vill att du ska använda deras "säkra" western union escrow services. *Dessa är också bluff.
*Du kommer ALDRIG få någon hoj!

Det som skiljer en bluffannons från en vanlig annons är : Priset!
Dom vill oftast bara ha halva priset på en "bluffhoj" O den är alltid i "mint condition"

Du verkar vara lite småtrög. :tummenupp

lois skrev:

...

Men fakk! Om du så gärna vill bli av med pengar kan du få ett kontonummer av mig. Du får ingen hoj nu heller, men jag kan supa ner mig några helger. Hur mycket vill du ge bort?

Jag är med på det, du kan sätta in pengar till mig med så kan jag skicka en tom papplåda om du vill, eller inte skicka nått alls om du inte orkar gå till posten. Fan, folk är så snåla att de hellre blåser 40 lax på ingenting än att blåsa 60 lax och faktiskt få något..... Finns ju otaliga trådar på alla motorforum om just de här annonserna...... :3freak

ok fattat men är hella sidan falsk o tack för uppläxningen grabbar nu tror jag att jag lägger ner detta ,., men kan jag göra några klipp eller

Jisses, den siste idioten är inte född som man brukar säga....

Det var som i den lokala tidningen, en man hade stannat för att hjälpa någon bilist som hade problem. Han gav honom skjuts till en bensinmack, under denna färd så gick han med på att "låna" ut 12000kr till den här personen han aldrig hade träffat. Tydligen hade denna bluffperson dragit någon snyfthistoria.
några timmar senare vaknade han till liv och kom på "vafan har jag gjort" och polisanmälde den s.k. stölden. :tomten

Ja jisses......

lois skrev:
ok fattat men är hella sidan falsk o tack för uppläxningen grabbar nu tror jag att jag lägger ner detta ,., men kan jag göra några klipp eller

Klipp kan man alltid göra. Köp en hoj på blocket som av en säljare som har panik, köp en hoj i Tyskland där det är riktigt billigt emellanåt eller acceptera att du kanske inte har råd med riktigt en så ny hoj.

De här bluffmakarna som du frestas av är duktiga. Du kommer inte få någon hoj, dom kommer få alla dina pengar och polisanmälan faller mellan borden då det verkar vara en utländsk bedragare men i "bedragarlandet" pekar alla spår mot att det är en slug svenne i farten. Och vips så utreder inte svenska polisen ärendet för de har skickat det till tex engelska polisen, men hos dom ser det ut som en svensk bedragare som blåser naiva svenskar.

Det finns många som har åkt dit på det här.

lois skrev:

Viist kan man gör klipp. Alla fordon jag har köpt utomlands har jag betalat cash i handen när jag har hämtat dem PERSONLIGEN.

Nuförtiden finns så många billiga sätt att resa så det är bara att kolla på grejerna "Live"

Haha, du fick det inte lätt "lois" i den här tråden....

Förstår att det känns lockande, men det är bara inse fakta, en hoj som är i superskick av nyare årsmodell säljs inte för 20-30 000kr !

Samma sak på mobile.de , var uppmärksam på just de annonser som är sjukt billiga, det är bedrägerier!

Avrådde en kompis förra veckan från att köpa en resa på nätet. Hon hade klickat på ett sånt där "you are our 1 millionth visitor bla bla"-popupfönster. Det var ett riktigt bra erbjudande och hon ringde upp och pratade med nån säljare som berättade om hyrbilsavtal och sånt, allt lät helt ok. Det som fick mig att undra först var att säljaren hade hänvisat till diverse företags hemsidor, tex Hetrz. De hade såklart en egen hemsida också men det kändes inte riktigt som att det fanns nån substans i det hela. Seriöst visst, men ändå inte riktigt förtroendeingivande.

Sen ville de ha $800 i förskott...

Bahahaha!!!

lois skrev:

Tjena får man fråga hur ni gick till vägga, när ni skulle importera från usa för dem jag prata med vill att vi ska använda en mellan hand företag som inte jag känner till,,
då förslåg jag att vi skulle använda ett mellanhand förtag som hetter PAYPAL men då börjar de deras bortförklaringar, dittan o dattan kolla in den här sidan vore toppen om du tar dig tiden och sök på R1
då fattar ni vad jag menar. På ebay är dem dubbelt så dyrare
någon som kan förklar detta....................

http://www.wantadsonline.com
:4skrika :kocko :kocko :kocko :kocko :kocko

Eller är det rentav du som lagt upp fejkannonserna månne? :rolleyes:

/O

lois skrev:

Tjena får man fråga hur ni gick till vägga..

Du heter inte Dahlberg i efternamn?

*/ ?>
Back