USA´s månlandning fejk !?!

• Thread starter Thread starter s9d8as0vjk
  • Start date Start date

s9d8as0vjk

Guest
Har ni sett filmen "Dokumentär - Faked Moonlanding (Swe).avi" ? Jäkligt bra om man gillar konspirationsteorier och vissa av bevisen mot månlandningen är ganska övertygande.

Hittade rullen på DC men är en TV-rip från femman.

Finns det fler filmer på DC i samma tema ? Vore skoj att se mer liknande grejer

Mr B skrev:
Har ni sett filmen "Dokumentär - Faked Moonlanding (Swe).avi" ? Jäkligt bra om man gillar konspirationsteorier och vissa av bevisen mot månlandningen är ganska övertygande.

Hittade rullen på DC men är en TV-rip från femman.

Finns det fler filmer på DC i samma tema ? Vore skoj att se mer liknande grejer

Det finns även en massa sånt på internet, och säkert böcker också. Har en kompis som är närmast fanatisk i sitt försvarande av de teorierna och han hittar det mesta på nätet.

Jag tror personligen inte att det är fejk, verkar lite överambitiöst. Men en sak som gjort mig konfunderad är det faktum att man åkte till månen hej vilt på 60- och 70 (?)-talet. Men inte på de senaste 30 åren har det ens diskuterats en månresa, något som borde ge betydligt bättre forskningsresultat med tanke på hur mycket datorer och analysredskap har förbättrats på 30 år.

Skalman skrev:
Jag tror personligen inte att det är fejk, verkar lite överambitiöst. Men en sak som gjort mig konfunderad är det faktum att man åkte till månen hej vilt på 60- och 70 (?)-talet. Men inte på de senaste 30 åren har det ens diskuterats en månresa, något som borde ge betydligt bättre forskningsresultat med tanke på hur mycket datorer och analysredskap har förbättrats på 30 år.

Det beror väl främst på att månen inte längre är specielt intressant. En månresa är inte billig och när det inte finns mer att utforska vill ingen slänga pengar i sjön. Nästa månresa lär komma när någon vill finansiera en forskningsstation eller "bas" på månen.

Skalman skrev:

Man har redan gjort väldigt väldigt många månvisiter, och om sanningen ska fram var det väl inte mycket att ha på månen. En stor sten i princip.
Det mesta av pengarna läggs just nu på att planera och göra en expedition till Mars, roboten som åkte dit kostade ett par miljarder i sig själv så rymdfärder och landningar här och var gör man inte utan att tänka om ett par gånger. :gnissla

Chris Ash skrev:
Inte Sverige-Vitryssland 2002 heller, får man hoppas iaf....
Tror att Salo är ett försök av några forskare för att se hur många misstag man får göra innan man blir landsförvisad :rofl

Chris Ash skrev:
Det finns även en massa sånt på internet, och säkert böcker också. Har en kompis som är närmast fanatisk i sitt försvarande av de teorierna och han hittar det mesta på nätet.

Har sökt lite på DC nu utan större framgång. Underlättar iofs en del om man vet vad man ska söka på ...

Ska kolla efter lite uppslag i min gamla bok "Otroligt - inte sant?". Gillar verkligen denna typ av dokumentärer.

Jorrd skrev:
Man har redan gjort väldigt väldigt många månvisiter, och om sanningen ska fram var det väl inte mycket att ha på månen. En stor sten i princip.
Det mesta av pengarna läggs just nu på att planera och göra en expedition till Mars, roboten som åkte dit kostade ett par miljarder i sig själv så rymdfärder och landningar här och var gör man inte utan att tänka om ett par gånger. :gnissla

Kan man lixom inte stanna och fika på månen, på väg till Mars :D "Pit stop Lunar" lol

I slutet av filmen som är från 2001 säger dom att Japan skulle skicka någon satellit för att ta närbilder på månen "Om två år" dvs runt 2003 nångång. Någon som vet om detta hände och om man lyckades fota allt junk som står kvar på månen ?

Man blir jävligt skeptisk när man ser denna film må jag säga.

I filmen snackar dom om dödlig strålning en bit utanför jorden. Skulle behövas typ 2 meter tjockt bly för att skydda sig ... sanning eller inte vetefasen.

Mr B skrev:
I filmen snackar dom om dödlig strålning en bit utanför jorden. Skulle behövas typ 2 meter tjockt bly för att skydda sig ... sanning eller inte vetefasen.

Hähä, var får de all skit ifrån? Så alla rymdfärjor och rymdkapslar har haft ett tvåmeters-blypansar? Eller de har kanske inte heller existerat? :rolleyes:

Det finns absolut inget i nån av deras konspirationsteorier om månlandningen som håller för mer än en ytlig granskning.

Har du sett filmen ?

- Dom snackar om strålning från solen men att rymden nära jorden inte har samma strålning. Vet inte om det stämmer som sagt.

- Skuggor som faller åt olika håll trots att det endast finns en ljuskälla.

- Marken påstås vara mjuk men inget damm finns på landaren. Borde bli en "krater" under landaren efter landning.

- Flaggan som dom sätter på månen vajar av vind. Vilken vind ?

- Detaljer i foton syns allt för väl även där det är skuggigt. Apropå skugga ... dom snackar om minus etthundra-nånting grader i skuggan. Och plus 100-nånting i solen.

- Kläderna ska skydda mot strålning men innehåller typ tyg, aluminium & silikon. Skulle dom våga jobba i samma kläder vid ex en härdsmälta ?

- I kamerorna så finns "kors" som hamnar på alla bilder. Dessa kors döljs helt eller delvis på en del bilder ... tyder på att bilderna är manipulerade.

- Av en händelse så har ca 15% av deras astronauter kolat vippen i olika olyckor. Skumt ...

Detta är bara några grejer som dom tar upp i filmen. Jag säger inte att dom har rätt men det är jäkligt intressant det dom säger ... tycker jag iallafall. ;)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph