USA´s månlandning fejk !?!

• Thread starter Thread starter s9d8as0vjk
  • Start date Start date
McFille skrev:
En rättning på din rättning...
Visst finns det gravitation på månen, bara mindre än på jorden, så visst kan flaggan se ut som att den svajar.
Ang. att den skulle böjas i ändarna så hade jänkarna visst satt en metallstav genom flaggan för att den skulle så rakt ut...annars så hade man ju missat att det var det allsmäktiga landet som var på månen... :rolleyes:

Jo men den kan ju fortfarande snurras upp på stången, förstärkt kortsida eller inte. Tittar man dessutom på filmen Neanderthalaren länkade till högst upp så ser man att kortsidan böjs när de sätter upp den.
Får jag ödmjukt föreslå att du kikar på filmen och läser på sidan (som är offline nu) eller iallafall kikar på pdf filen, står mycket intressant där. Vissa saker är svåra att förklara som lekman och det är därför bättre att låta forskaren göra det.
:) :tummenupp

EDIT: Det är inte gravitationen som gör att den ser ut att svaja, den är uppsatt på det viset, likaså behövs det inte en metallstång längst ut för att hålla kortsidan rak, slätar de ut den håller den sig i det tillståndet tills det landar en ryss och viker ihop den. ;)

EDIT 2: Såg på en bild jag har att det sitter en stång monterad inuti den övre långsidan, men det går fortfarande att "leka" med området mellan övre långsidan och nedre långsidan som inte har pinne instucken. Du kan alltså göra lite vad som helst, på filmen viker de även kortsidan så att långsidan böjs, kanske inte var en stark pinne :confused:

Last edited:
det är ju bara bra om dom fejkar det istället för lägger en massa pengar på rymden, för rymden är skit. Lägg dom miljarder*miljarder som dom lägger på rymden på nånting som vi har användning för nu.

honkiie skrev:
det är ju bara bra om dom fejkar det istället för lägger en massa pengar på rymden, för rymden är skit. Lägg dom miljarder*miljarder som dom lägger på rymden på nånting som vi har användning för nu.
Det är verkligen något man kan fundera på. Vad lärde sig USA av månfärderna? Har ingen aning men en av anledningarna till hela rymdprogrammet var väl att JFK ville få fart på USAs ekonomi och motivera folket mot ett tydligt må: "Vi ska bli först med en människa på månen".

Om man betänker att en stor del av USAs befolkning har det ganska knapert borde de kunna lägga några hundra miljarder på att fixa till det istället.

Filmen sa de ju var på skoj bara.
Finns ju liknade om andra saker, tex om nån berömd regisör som de hittade filmer o kulisser mitt i nån djungel osv.
Kul grej, men man ska nog inte sänka sig för djupt i det.

Varför de landade på månen var väl för att visa både världen och sitt eget folk att de var ledande, ryssarna hade ju snuvat dem på första människa i rymden tidigare bla.

Silwer skrev:
Filmen sa de ju var på skoj bara.
Finns ju liknade om andra saker, tex om nån berömd regisör som de hittade filmer o kulisser mitt i nån djungel osv.
Kul grej, men man ska nog inte sänka sig för djupt i det.

Det var väl Peter Jacksson som gjorde den fejkdokumentär-filmen (regisör för LOTR)?

gladh

nya zeelands folk blev ju skitarga på usa för att dom trodde dom upptäckt färgilmen först och massa såna där grejer då dom såg forgotten silver tror jag bestämt den heter om jag inte missminner mig. som peter jackson har gjort. ursäkta den långa meningen, jag är cp

Mr B skrev:
Har sökt lite på DC nu utan större framgång. Underlättar iofs en del om man vet vad man ska söka på ...

Ska kolla efter lite uppslag i min gamla bok "Otroligt - inte sant?". Gillar verkligen denna typ av dokumentärer.

Finns nån film som heter hmmm.... "Roswell original fotage" eller "Area 51 ufo..... bla bla" (sök på dc (ancient) o du skall finna) eller något liknande där dom visar en obduktion på en liten alien snubbe som måste ha krachat här hos oss. Mycket trovärdig är den, man vet ju inte om den är sann?
"Dom" ska ju ha hittat något ufo over there som "dom" inte vill erkänna? :va

Inte samma sak som att åka till månen men de är iaf konspirations relaterat..

honkiie skrev:

Forskningen om rymden har bidragit till väldigt mycket som vi har användning för. Sorgligt att du inte förstår det.

Chris Ash skrev:
Forskningen om rymden har bidragit till väldigt mycket som vi har användning för. Sorgligt att du inte förstår det.

Det mesta är väl iofs indirekt? Mycket vettigt har ju utvecklats för för rymdindustrin men hur mycket har själv rymdfärderna tillfört till livet på jorden? Dvs, vad har de gjort i rymden som de inte kunnat göra lika bra eller nästan lika bra på jorden? ISS har ju kostat nästan en halv biljon bara den men vad har de gjort däruppe egentligen? Det är en seriös fråga och inte (bara) ett försök att starta en diskussion. :hihi

Coola Ola skrev:
Det mesta är väl iofs indirekt? Mycket vettigt har ju utvecklats för för rymdindustrin men hur mycket har själv rymdfärderna tillfört till livet på jorden? Dvs, vad har de gjort i rymden som de inte kunnat göra lika bra eller nästan lika bra på jorden? ISS har ju kostat nästan en halv biljon bara den men vad har de gjort däruppe egentligen? Det är en seriös fråga och inte (bara) ett försök att starta en diskussion. :hihi

Vassego!

http://spaceflight.nasa.gov/station/

Där kan du själv läsa om vad ISS har för sig.

Det finns dessutom mycket forskning kring rymden som inte står i direkt relation till rymdfärder.

Chris Ash skrev:

sorgligt att du ska vara så bög och besserschmitter hela jävla tiden. hur mycket mer tror du vi fått ut om vi bara lagt pengarna på riktig forskning istället istället för att skjuta upp en massa skit i rymden som kostar hundratals miljoner dollar? Med "vi" så menar jag mänskligheten i allmänhet.

Last edited:
honkiie skrev:
sorgligt att du ska vara så bög och besserschmitter hela jävla tiden. hur mycket mer tror du vi fått ut om vi bara lagt pengarna på riktig forskning istället istället för att skjuta upp en massa skit i rymden som kostar hundratals miljoner dollar? Med "vi" så menar jag mänskligheten i allmänhet.

Så sprang du rätt in i väggen. Trist.....

Men va fan, de är väl klart att de har gett en massa viktigt med forskning i rymden. Varför skulle de annars slänga pengar på det när de redan varit o härjat runt på månen osv. o bevisat att de KAN.

Meissner skrev:
Men va fan, de är väl klart att de har gett en massa viktigt med forskning i rymden. Varför skulle de annars slänga pengar på det när de redan varit o härjat runt på månen osv. o bevisat att de KAN.

Ja dom har ju bevisat att dom kan åka ut i rymden och att det kommer ta tiotusen år i den här hastigheten innan vi är kapabla att kolonisera andra planeter. Det kanske nån anser vara viktigt men inte jag. Vad tror du det kostade att ta reda på att det finns vatten på mars och vad tror du det gav? Kanske bara är mina åsikter men jag tycker man borde hitta på nått bättre att göra för pengarna som att uppfinna kallfusion eller nånting liknande.

Edit: Ifall dom råkar uppfinna nånting av värde då dom håller på med det där så är det ändå bara en omväg

honkiie skrev:
Ja dom har ju bevisat att dom kan åka ut i rymden och att det kommer ta tiotusen år i den här hastigheten innan vi är kapabla att kolonisera andra planeter. Det kanske nån anser vara viktigt men inte jag. Vad tror du det kostade att ta reda på att det finns vatten på mars och vad tror du det gav? Kanske bara är mina åsikter men jag tycker man borde hitta på nått bättre att göra för pengarna som att uppfinna kallfusion eller nånting liknande.

Edit: Ifall dom råkar uppfinna nånting av värde då dom håller på med det där så är det ändå bara en omväg

Astrofysiken och astronomin har ju inte lett till några som helst kunskaper om fusion...... :rolleyes:

Chris Ash skrev:
Astrofysiken och astronomin har ju inte lett till några som helst kunskaper om fusion...... :rolleyes:

nej inte värst senast jag kollade. Kan du nånting eller gissar du bara? Som sagt det är bara omvägar. Ta alla dom pengar dom lagt på rymden och lägg det på forskning så skulle vi vara mycket längre fram. Hursomhellst om vi glömmer fusion så säg bara kur mot aids? eller riktigt bra motorer med förnyelsebara bränslen? Växthuseffekten?

p.s kan du sluta vara så extremt nedlåtande eller blev du till när det bara var piss kvar? :4skrika

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph