Ursäkta, vad är klockan?

Använder du klocka?

• Antal röstningar
    0
536.7178.42.61.jpg

Där har ni en riktig klocka :)

http://www.lindahlsurmakeri.se/?prod=1260

Svarade ja men menade nej. :pangihuve

Använder mobilen främst, och kanske armbandsklocka om jag ska ut och springa.. Och har jag klocka, så har jag den alltid på höger arm. :)

AndreasNo skrev:
2556958 Breitling baby...
Alldeles för dyrt för vad man får :) På en Breitling kostar märket...

Rolex eller Omega gör fina klockor. (Fast min Certina slår ju allt :yoparty)

Linuus skrev:
2556964 Alldeles för dyrt för vad man får :) På en Breitling kostar märket...

Det är väl märket man betalar för :D.. har väl inte en klocka för att ha en klocka..har väl en klocka för att ha en fin klocka av fint märke? ..hmm

AndreasNo skrev:
2556969 Det är väl märket man betalar för :D.. har väl inte en klocka för att ha en klocka..har väl en klocka för att ha en fin klocka av fint märke? ..hmm
Ja men varför betala en massa pengar för en "dålig" klocka med fint märken än en bra klocka med fint märke? :confused: :D

AndreasNo skrev:
2556993 Varför betala massa pengar för en klen kedja i guld när man kan få en fet solid kedja i silver?..
Nja... Snarare varför betala för en fet kedja i silver när man kan få en fet kedja i guld :)

Linuus skrev:
2556964 Alldeles för dyrt för vad man får :) På en Breitling kostar märket...

Rolex är ju 100ggr värre än breitling när det gäller att betala för märket......

Själv kör jag Omega Speedmaster aka månklockan......

Varför ha ett armbandsur när man har klocka på mobilen?
Jag fattar det inte.
Kommer aldrig bära armbandsur igen.

Har så gott som alltid armbandsur på mig. Varje gång jag inte har det blir jag fruktansvärt irriterad över att jag går och kollar mig på armen, där det ju inte sitter någonting att titta på.:gnissla

Wunder skrev:
2557295 Varför ha ett armbandsur när man har klocka på mobilen?
Jag fattar det inte.
Låt säga att man har gått till garaget en liten sväng bara för att titta till pärlan. Sedan börjar man spontan meka lite och innan man vet ordet av så är man oljig upp till öronen och har totalt glömt bort tiden. Vad är då smidigast, att stoppa ner de oliga tassarna i fickan för att gräva upp mobilen eller att ta sig en titt på armbandsuret?

Jag skulle vilja ha en mobiltelefon i klockan, utan att klockan är stor som ett rymdskepp eller kostar muchos dineros. Inom fem år skulle jag kunna tänka mig att det finns en sån klocka på marknaden.

SonyEricsson har ju tagit ett första trevande steg i den riktningen även MBW-100 mest bara är en fjärrkontroll.
GPD_38972high_26_0_4000.jpg

Och angående flightmode: Bah, pjosk, nymodigheter. :tungan

rust29 skrev:
2556522 Har du inte något vettigt att fundera över på jobbet?
Om folk har klocka, vilket som är bästa fikabrödet m.m.
Ses på party i morgon :tummenupp

Förlåt, jag ska sluta göra tråkiga trådar.

Esquire skrev:
2558267 Låt säga att man har gått till garaget en liten sväng bara för att titta till pärlan. Sedan börjar man spontan meka lite och innan man vet ordet av så är man oljig upp till öronen och har totalt glömt bort tiden. Vad är då smidigast, att stoppa ner de oliga tassarna i fickan för att gräva upp mobilen eller att ta sig en titt på armbandsuret?

Jag skulle vilja ha en mobiltelefon i klockan, utan att klockan är stor som ett rymdskepp eller kostar muchos dineros. Inom fem år skulle jag kunna tänka mig att det finns en sån klocka på marknaden.

SonyEricsson har ju tagit ett första trevande steg i den riktningen även MBW-100 mest bara är en fjärrkontroll.
GPD_38972high_26_0_4000.jpg

Och angående flightmode: Bah, pjosk, nymodigheter. :tungan
man har ju väggklocka i garaget då :tummenupp å så har du redan kört ner handen i fickan flera gånger när mobilen har ringt :huvet så en gång till gör ju inget

Wunder skrev:
2557295 Varför ha ett armbandsur när man har klocka på mobilen?
Jag fattar det inte.

För att det är

a) praktiskt med klocka, speciellt när den har flera funktioner.
b) snyggt med en klocka på armen.
c) ett snyggt kompliment till resten av den outfitten du råkar ha valt för dagen. En fin klocka kompletterar en fin kostym. En dykarklocka kompletterar din svarta snygga T-shirt med blåjeansen osv.
d) se b).

PICT6909.JPG

Paradoxy skrev:
2556302

Följdfråga: Är jag den enda som har klockan på högerarmen?

Jag har oxå på högerarmen , har den bara vid festliga tillfällen för jag tycker det är snyggt med klocka, till vardags har jag alltid mobilen med mig.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025