ursäkta.. men.. sporthojbil kanske?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Funderar på att köpa en mini.. den som är på bilden oxå.. toktrimmad .. vanligt är den 1000cc.. nu är den 1300cc å grejjs.

Bifogat

• sporthojmini.jpg
    sporthojmini.jpg
    82.3 KB · Visningar: 709
med hojmotor som varvar 14000rpm!!!! :tummenupp

Swedie skrev:
eh? kan man kanske sätta dit dragkrok o göra det eller?...
Ja för fan, inga problem. Du måste dock tänka på att köpa ett stort släp (minst i storleksordningen 1500 kg maxvikt) till den eftersom du inte får in så mycket grejer i bilen. Ju större släp desto bättre.

Bingo skrev:
Ja för fan, inga problem. Du måste dock tänka på att köpa ett stort släp (minst i storleksordningen 1500 kg maxvikt) till den eftersom du inte får in så mycket grejer i bilen. Ju större släp desto bättre.

låter som ni dummar er... :(

En sån där har jag voltat med ner i en å för några år sedan. Jag lever. Kvalitet! :tummenupp

edit: varning för högvarvande motor. toppfart 150 på min modell. funderade på ett par hörselkåpor inbyggda i taket som extrautrsustning. men annars väldigt rolig.

Swedie skrev:
låter som ni dummar er... :(
Sorry, kunde inte låta bli :D

Det där är en kul bil. En polare hade en sån och den var en riktig brudmagnet("Nä men guuud, en så söööt biiil"). Det finns säkert dragkrok att köpa till den men jag skulle inte vilja dra ett släp med den.

Mattias skrev:
Perfkt att dra släp med. Köp en sån.
Korrigerar: Perfekt & Sådan.... ahhh nu är jag glad igen.

Klart du ska köpa en koja, rena brudmagneten ju, se till att du har kompisar med verkstad och tålamod bara, Engelska bilar kräver lite mer *host* service än vanliga bilar :rolleyes:

Mitt gamla lik som numera rullar i Fjollträsk, ohh vilken söt bil.

Bifogat

• pic00022.jpg
    pic00022.jpg
    51.8 KB · Visningar: 583
klart du kan sätta dit drag på den men nr 1 du måste besiktiga de o ha papper o skit på de mm

Hade ett projekt för ett tag sedan som innehöll en sådan bil och en turboladdad Volvo-femma på cirkus 300 hästar som tyvärr rann ut i sanden pga. ekonomiska bekymmer. Men, man vet aldrig vad som händer när man kommer på rätt köl igen. :D

Dom är klockrena! En polare drog in i sidan på en BMW med en sån. Inte en skråma på Mini'n, BMW'n kostade en hel del att laga upp... En riktig liten pansarvagn! :)

Bingo skrev:

Funkar inte!!
Du får inte dra mer än vad själva bilen väger... d.v.s 700 kg eller nåt sånt. Vet inte exakt vad den väger.

En arbetskamrat är ordförande i Mini Club SWEDEN, och har 3 kojor och en Mini Marcos...
Den ena har störtbur och en bra bit över 100 hästar! Grymt rolig att köra! :bow

Han var på HUSVAGNSsemester till Italien i våras, med sin "jeep". En koja monterad på ett Suzuki Vitara chassi! :slicka

GSXR1100R skrev:
Korrigerar: Perfekt & Sådan.... ahhh nu är jag glad igen.

Klart du ska köpa en koja, rena brudmagneten ju, se till att du har kompisar med verkstad och tålamod bara, Engelska bilar kräver lite mer *host* service än vanliga bilar :rolleyes:

Mitt gamla lik som numera rullar i Fjollträsk, ohh vilken söt bil.
En Triumph? :bow
Inte bara engelska bilar kräver mer mekande... :rolleyes:
Man får pyssla om dem så mycket att man VET att de är kvinnliga till sinnet :D

Last edited:
Swedie! Snacka med Ga:svarten på PMC tror att han kan en hel del om dom där... Han har tävlat/tävlar me en sån där :)

//Simon

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...