bikerwoman
Bannad
Fan att jag aldrig kan lära mig att underhållsladda mina batterier, nu är det samma visa som förra året, glad i hågen över det fina vårvädret hoppar jag indianskutt ner till garaget samtidigt som jag nynnar Idas sommarvisa bara för att mötas av en trött motorcykel som knappt orkar visa siffror i LCD-displayen och som trots böner och gråt vägrar att starta, det enda jag får är lite lojt hackande från startmotorn, samtidigt som belysningen släcks när jag trycker på startknappen. Skit!
Nu måste jag sätta mig i bilen och köra drygt 2 mil hem till morsan och farsan för att hämta min batterladdare, som jag självklart förvarar så långt från motorcykeln som möjligt.
PS. Jag hatar er som är ute och kör nu. DS.
Looooser
Är batteriet så slut ska du satsa på att köpa ett nytt, lär aldrig gå att få det optimalt igen!
Tro mig, jag har försökt, med nedförsbacke och med putt av person bakom men det funkar inte. Härmed efterlyser jag alla Speed Triple / Daytona-förare som kan springa igång sina hojar att träda fram! Är det bara jag som är kass på att springstarta min hoj eller är det näst intill omöjligt? Hur gör ni andra 955i-förare?
Ja alltså, fullt så dum är jag inte att jag inte förstår det. En ER6 med 600 kubik fördelat på 4 cylindrar är nog ganska lätt att springa igång, men som jag redan skrivit, mina 955 kubik på tre cylindrar är fan omöjliga att springstarta, i alla fall för mig.
skumt att du inte kan springstarta den, har haft både 955 och två 1000cc V-twinnar som gått att springa igång...dock inte utav mig utan en medlem av det manliga könet
Last edited:

Anledningen var precis så: generatorn hade mig ovetandes pajat pga av ett skavsår på och därav kortis i en ledning. Så när jag skulle starta efter ett tankstopp så klickade det i starmotorn. Då blev jag ju tvungen att få igång den helt enkelt. Problemet var mest att bakhjulet låste sig även på tvåan, så man fick landa på sadeln samtidigt som man tryckte i växeln.
. Endast ett klick från startmotorn
att springa igång en hög 1000cc twin, men det är jobbigt