Urinvägsinfektion?

ITZHAK

Musikalernas Robin Hood
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Kulturraket
Hmmm, hur känns det att ha urinvägsinfektion? :va
Har fått nåt skit me trumpeten men är 100% säker på att jag inte dragit på mig nån schysst sjukdom eller så. (Såvida besiktningsmannen inte hade nåt skit förstås) ;)

Tacksam för tips och erfarenheter.
Ska försöka dra trumpeten i asfalten vid nästa rondell alternativt bränna den snabbt på grenröret. :hihi

Fattar inget asså... :confused:

Det känns: AJ!
Du kissar taggtråd och du kissar väldigt ofta. Hinner knappt gå tillbaka till rummet inna du är kissnödig igen. Säkert individuellt men så var det iallafall när jag hade det för några år sen. Gå o kolla upp om du är orolig, som tjej tror jag iallafall att man kan bli steril om det går för långt. Och så kan det sprida sig upp i njurarna.

Hoppas det går över!

Urinvägsinfektion gör så att det svider när man kissar. Förmodligen är urinet lite rödfärgat av blod också. Men kolla upp det i vilket fall! Är det urinvägsinfektion så behöver du ju penis-illin (hahaha .. fan va rolig jag är :3freak).

Henkmaster skrev:
Hmmm, hur känns det att ha urinvägsinfektion? :va
Har fått nåt skit me trumpeten men är 100% säker på att jag inte dragit på mig nån schysst sjukdom eller så. (Såvida besiktningsmannen inte hade nåt skit förstås) ;)

Tacksam för tips och erfarenheter.
Ska försöka dra trumpeten i asfalten vid nästa rondell alternativt bränna den snabbt på grenröret. :hihi

Fattar inget asså... :confused:
He he he,gå du till en doktor.Jag vet hur undersökningen går till :hihi

JAG VILL INTE DÖÖÖÖ!! :gråta

Så länge det är en kvinnlig doktor är det okej, men borde man vara helrakad innan man dumpar ut gamla trofaste i nån ställning av kromat stål (nej, inte en HD) för en undersökning där nålar säkerligen utgör 99% av rutinen?

*gulp*
:3freak

Henkmaster skrev:

Så länge det är en kvinnlig doktor är det okej, men borde man vara helrakad innan man dumpar ut gamla trofaste i nån ställning av kromat stål (nej, inte en HD) för en undersökning där nålar säkerligen utgör 99% av rutinen?

*gulp*
Undersökning av prostatan utföres genom en annan öppning,med kirurghandske och glidslem,ofta med 2 fingrar oxå :hihi

Ståfräs är säkert pinsamt. Något skit ska ni ju ha när vi måste lida..
Kromad stålställning slipper du nog med all säkerhet. Nålar är nog inte en del utav undersökningen. Antingen kör dom upp en lång tops och rotar runt lite i urinröret [det är smärta..!] eller så kissar du i en burk/rör och så får du lite piller att äta och så går infektionen över. Såvida det inte är någon annan sjukdom..

Henkmaster skrev:
*gulp*

ktmjacke skrev:
Undersökning av prostatan utföres genom en annan öppning,med kirurghandske och glidslem,ofta med 2 fingrar oxå :hihi

*urgh*
Jag klöks jättelätt om någon stoppar fingrar i halsen på mig... :zpy

Men det där med tops låter ganska angenämt.
Pinka i en flaska är ju rena barnleken, övar minst varje helg! :hihi

Skakis är man dock...

Henkmaster skrev:
*urgh*
Jag klöks jättelätt om någon stoppar fingrar i halsen på mig... :zpy

Men det där med tops låter ganska angenämt.
Pinka i en flaska är ju rena barnleken, övar minst varje helg! :hihi

Skakis är man dock...
He he he,ja just ja,via halsen va det ju :tungan

Stackare, jag tycker synd om dig..... I somras trodde jag också att jag hade urinvägsinfektion (om det nu är det du har symtom på) då jag sprang på toaletten var 15:e minut!!! det visade sig vara en cysta (stor som en kokosnöt) som fick tas bort med kejsarsnitt, men det behöver du inte oroa dig för att det är för det drabbar bara :tuttar

Du bör genast kolla upp det, ring en urologmottagning och be om råd....

/Lena.

kan det vara nån okänd hojåkomma?

- TANKSLANG?
- KROMSNOPP?
- ALUSNOK?
- LÄDERSKREV kanske?

Har luktat på skinnstället för att se om bensin läckt ner på skrevet, men tji fick jag...
Att jag alltid glömmer att man inte ska lukta på skinnställ i skrev-regionen! :kocko

Jisses, urologen?! :skrämd

Jag blir helt knäsvag, bäst jag återkommer med mer info under morgondagen!
Tack för alla tips och spekulationer! ;)
Som tur är gäller det bara min :censored och den kan ju ingen vara intresserad av ändå, så det kan ju vara värt att få den amputerad för att slippa alla bekymmer! :hihi

Hehhee, gud vad dom skrämmer dig!!

Låter inge vidare skoj det där du, men ett litet tips om du inte vill knalla iväg till läkaren. Det finns tester som du kan göra själv hemma, liknande grav. tester. Minns inte märket på de som säljer dem, men det bör finnas på apoteket. Vi säljet multum av dem nu i början av badsäsongen.
Det en vän till mig fick tips om var att inta "sura" drycker, citronvatten, äppelcidervinäger blandat med vatten i mängder. Sen finns det ju naturtabletter mot urinvägsinfektion, vågar inte säga säkert, tror att dom heter Uvalette eller något liknande.

Kan kolla upp det imorgon om inte annat. Knalla in på en Hälsokostbutik eller apotek så hjälper dom dig. Man behöver inte alltid gå till herrarna i vita rockar för att få hjälp.

Lycka till

/AC

Arbetar på röntgen där vi (ej jag dock, är sekr och skriver om eländet) bl a gör undersökningar åt urologen av :tungan ja det ni har det nere, har inte hört några :4skrika därifrån på ett tag så det borde vara lugnt.

Allvarligt talat, inget att vara rädd för, de håller dig säkert i handen om du ber snällt, har du flickvän? ta i såfall med henne som moraliskt stöd i denna svåra stund.

Last edited:
Urinvägsinfektion (UVI) = kissa i burk (plis, fyll inte till kanten, halva röret räcker...och inte första skvätten kiss utan ett 'mittstråleprov'.)
Klamydia (STD) = kissa i burk (Första skvätten kiss, vill vi ha på labbet...)
Gonorre (STD)= pinne i urinröret. (Det sviiiiiider)

Antingen har du UVI eller STD... Gå till husläkaren. Lämna urinprov. Synd bara att det är midsommar...

Flamma - jobbar på baktlab heeeeela sommaren! (Igen)

Förresten! Massa C-vitamin och tranbärsjos! Drick det, då blir urinen sur (lägre pH) och då trivs inte bakterierna så bra!

UVI behöver inte göra ont. det beror på hur långt upp i systemet den har kommit. men man brukar känna på sig att nånting är fel. killar som får UVI ska man alltid ta odling på. kom ihåg det. kräv det! eller nåt.

man testar lätt på ex vårdcentral. man kissar på ett nitrit-test och visar den positivt så har man grampositiva (eller var det tvärtom) bakterier i urinen. är det negativt kan man ha uvi ändå och då odlar man. sen får man antibiotika. det är kul. då får man svamp om man är tjej. det är ännu mer kul.

:gnissla

Flamma77 skrev:
Urinvägsinfektion (UVI) = kissa i burk (plis, fyll inte till kanten, halva röret räcker...och inte första skvätten kiss utan ett 'mittstråleprov'.)
Klamydia (STD) = kissa i burk (Första skvätten kiss, vill vi ha på labbet...)
Gonorre (STD)= pinne i urinröret. (Det sviiiiiider)

Antingen har du UVI eller STD... Gå till husläkaren. Lämna urinprov. Synd bara att det är midsommar...

Flamma - jobbar på baktlab heeeeela sommaren! (Igen)

Förresten! Massa C-vitamin och tranbärsjos! Drick det, då blir urinen sur (lägre pH) och då trivs inte bakterierna så bra!

åhh, du är så duktig!

:)

anja skrev:
UVI behöver inte göra ont. det beror på hur långt upp i systemet den har kommit. men man brukar känna på sig att nånting är fel. killar som får UVI ska man alltid ta odling på. kom ihåg det. kräv det! eller nåt.

man testar lätt på ex vårdcentral. man kissar på ett nitrit-test och visar den positivt så har man grampositiva (eller var det tvärtom) bakterier i urinen. är det negativt kan man ha uvi ändå och då odlar man. sen får man antibiotika. det är kul. då får man svamp om man är tjej. det är ännu mer kul.

:gnissla

Du har sååå rätt. :)

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back