Urban Exploration

Resultatet av föräldrarfri uppfostring...

Jovars, det är ett intresse som aldrig sinar. Framförallt militära objekt. När man hittar såna här inbjudande ingångar så leker livet:

Bifogat

• Bild 400mindre.JPG
    Bild 400mindre.JPG
    99.3 KB · Visningar: 569
  • Bild 401mindre.JPG
    Bild 401mindre.JPG
    75.8 KB · Visningar: 281
Hur går en väktarkarriär att kombinera med denna hobby som bygger på olaga intrång?
Antingen jättedåligt eller jättebra skulle jag gissa... :gnissla

Hur går en väktarkarriär att kombinera med denna hobby som bygger på olaga intrång?
Antingen jättedåligt eller jättebra skulle jag gissa... :gnissla

Jag håller inte på med sånt, men faktum är ju just att jag är väktare och får vara och har varit på vissa ställen som andra blir våt i byxan av att få se, därför jag undrade :)

Jovars, det är ett intresse som aldrig sinar. Framförallt militära objekt. När man hittar såna här inbjudande ingångar så leker livet:

Förstod väl att du höll på me såntdär :P

Last edited:
urban_tiger exploration?:va någon som varit på något av hans "smaskiga" ställen?:hihi

Var faktiskt på äventyr med två kompisar idag, hittade ett ställe i berget där militären kan köra in tåg under krigstid. Var hela vägen längst in och sen klättrade vi ut genom luftschaktet. Satan vad tungt det var i armarna, ruskigt långt att klättra. Kände mig lite rädd efter ett tag i och med att om jag skulle falla så skulle jag ju verkligen slå ihjäl mig så jag blev lite skakis där ett tag och undrade om jag verkligen skulle orka. Men hur som helst så var det riktigt skoj. Kändes som ett annorlunda sätt att spendera bakissöndagen istället för att ligga i sängen hela dagen.

Synd bara att kameran hade så lite batterier så det blev inte så hemskt många bilder.

Last edited:
Jag tror UE är ganska vänster så jag håller mig avvaktande men jag skulle kunna sträcka mig till att köpa de där böckerna om Övergivna Platser

http://www.jornmark.se

Jag har nog sett ett ballt UE-ställe på Azorerna, på den stora ön som hette Sao Miguel så hade någon bytt ett stort hotellkomplex som stod helt övergivet på en bergstopp där de hade hundar i kEttingar som gick och skällde. Det hade växt mossa över hela hotellet kändes det som och när det blev mörkt så kom molnen in och bildade jete tjock dimma så det blev leskit. :eek:

Bilder från idag då.

Bifogat

• ingång.jpg
    ingång.jpg
    117.6 KB · Visningar: 115
  • fläktar.jpg
    fläktar.jpg
    127.2 KB · Visningar: 147
  • högst upp.jpg
    högst upp.jpg
    133.8 KB · Visningar: 189
  • portarna.jpg
    portarna.jpg
    82.1 KB · Visningar: 225
Förstod väl att du höll på me såntdär :P
Haha! Såklart! Nyfikenheten bedrar visheten. I Karlskogatrakten finns det ju en del kul också.
Perris, Vad fanns därinne ?:)

Nyfiken ..
Inte så jättespännande, det var en smal trappa ner, och där nere var det ett flertal stora rum, använt för lagring av något slag. Det fanns också en större ingång till samma rumssystem. Rummen är en del av ett större fort, som inte är i bruk längre.
Jag tror UE är ganska vänster så jag håller mig avvaktande men jag skulle kunna sträcka mig till att köpa de där böckerna om Övergivna Platser

http://www.jornmark.se
Kan jag rekommendera å det varmaste! Kanske inte i första hand ur ren UE-synpunkt, även om den innehåller många vackra bilder. Nej, Framför allt är det den oerhört inspirerande, detaljerade och begåvade texten om Sveriges ekonomiska historia under nittonhundratalet, skildrat utifrån ett flertal exempel på Svenska företagsöden och ett och annat politiskt misstag som gör boken högst läsvärd.

/perris

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...