Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Haha! Såklart! Nyfikenheten bedrar visheten. I Karlskogatrakten finns det ju en del kul också.
Inte så jättespännande, det var en smal trappa ner, och där nere var det ett flertal stora rum, använt för lagring av något slag. Det fanns också en större ingång till samma rumssystem. Rummen är en del av ett större fort, som inte är i bruk längre.
Kan jag rekommendera å det varmaste! Kanske inte i första hand ur ren UE-synpunkt, även om den innehåller många vackra bilder. Nej, Framför allt är det den oerhört inspirerande, detaljerade och begåvade texten om Sveriges ekonomiska historia under nittonhundratalet, skildrat utifrån ett flertal exempel på Svenska företagsöden och ett och annat politiskt misstag som gör boken högst läsvärd.
/perris
I Karlskogatrakten finns det ju en del kul också.
Kul! Jag växte upp på andra sidan, precis vid kilsbergens östra kant, så jag har spenderat en hel del tid däruppe jag med, om jag inte utforskade granatsplitter så åktes det trimmad moped och lite senare kunde man finna mig på bredställ i en Ford i någon av alla de härliga kurvor som finns på skjutfälten. Absolut, en hel del kul finns. Minns att jag var eld och lågor när jag hittade skyddsrummet i Berga på Villingsbergs skjutfält. Finns ju en hel del aktiva bergrum runt fälten och Nora/Karlskoga kvar också.Jodu.Jag växte upp alldeles bredvid skjutfälten och där ute (det är preskriberat nu hehe) finns det en hel del kul att se. Det var dock tur att man visste hur flaggningen för skjutning fungerade redan som grabb, annars hade nog varit lite småfaligt
Ja bortsett från att det säkert fanns både en och annan odetonerad granat ute i terrängen..
![]()
Jag höll på med UE i Karlskoga trakten ganska länge tills vi av en slump hittade en apgammal betongbunker som vi råkade bryta oss in i, och där fanns det ett antal väääldigt gamla rostiga plåt-tunnor med dödskallar på.![]()
Vi rapporterade det anonymt till lokaltidningen och det blev lite liv och ett ganska stort reportage om det. Skulle tro att tunnorna togs hand om sen
Skulle vara kul att köra lite UE i "Berget" under Karlskoga och ta reda på hur många mil tunnlar det egentligen finns.
Var?!Var faktiskt på äventyr med två kompisar idag, hittade ett ställe i berget där militären kan köra in tåg under krigstid. Var hela vägen längst in och sen klättrade vi ut genom luftschaktet. Satan vad tungt det var i armarna, ruskigt långt att klättra. Kände mig lite rädd efter ett tag i och med att om jag skulle falla så skulle jag ju verkligen slå ihjäl mig så jag blev lite skakis där ett tag och undrade om jag verkligen skulle orka. Men hur som helst så var det riktigt skoj. Kändes som ett annorlunda sätt att spendera bakissöndagen istället för att ligga i sängen hela dagen.
Synd bara att kameran hade så lite batterier så det blev inte så hemskt många bilder.
Kan jag rekommendera å det varmaste! Kanske inte i första hand ur ren UE-synpunkt, även om den innehåller många vackra bilder. Nej, Framför allt är det den oerhört inspirerande, detaljerade och begåvade texten om Sveriges ekonomiska historia under nittonhundratalet, skildrat utifrån ett flertal exempel på Svenska företagsöden och ett och annat politiskt misstag som gör boken högst läsvärd.
/perris
Är hemma hos mor och far under sommaren så inte i Umeå, du får ta dig till metropolen Älvsbyn ifall du vill dit och utforska
Uh oh, till Älvsbyn har jag inga ärenden inom den närmsta livstiden...Är hemma hos mor och far under sommaren så inte i Umeå, du får ta dig till metropolen Älvsbyn ifall du vill dit och utforska![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |