ur-R kunskaper sökes

gammal

oldschool
Gick med
11 Apr 2004
Hoj
gsx-r 750 -85
letar efter folk med kunskap om den första gsxr:en som man kan få lite tips och idéer från.

har den första R:en, har lagt tid o pengar på att få tillbaka henne till orginal. bytt avgassystem(orginal till gsxr750-02, bättre än "colaburken" som nån fifflat dit), orginalluftburk (från öppna v&h), nästan allt i förgasarna är bytta och sedan har verkstad gjort allt de kan för att synka dom.

trots allt detta vill hon inte gå riktigt rent, det är bättre när hon är kall. men när värmen kommer så går hon ojämt o vill inte skjuta på som det ska.
har mina funderingar på ventilerna men vill gärna veta vad ni tror...

/björn

Last edited:
Kolla direkt med Anders Brink, GSXR_1255 eller Oljekyld GSXR. De har koll på detta.

/Freppa

gammal skrev:
... det är bättre när hon är kall. men när värmen kommer så går hon ojämt o vill inte skjuta på som det ska. ...
Jättesvårt att ställa diagnos på en hoj man inte kört/upplevt IRL men det skulle kunna vara att den är för fett bestyckad.
Kan ev även vara ventiler och då ska ventilerna justeras innan du kör för mycket med det.

gammal skrev:
letar efter folk med kunskap om den första gsxr:en som man kan få lite tips och idéer från.

har den första R:en, har lagt tid o pengar på att få tillbaka henne till orginal. bytt avgassystem(orginal till gsxr750-02, bättre än "colaburken" som nån fifflat dit), orginalluftburk (från öppna v&h), nästan allt i förgasarna är bytta och sedan har verkstad gjort allt de kan för att synka dom.

trots allt detta vill hon inte gå riktigt rent, det är bättre när hon är kall. men när värmen kommer så går hon ojämt o vill inte skjuta på som det ska.
har mina funderingar på ventilerna men vill gärna veta vad ni tror...

/björn

Kul med folk som har så gamla hojjar och håller dom vid liv. Kom ihåg, den R-hojjen du har var världen förstaa R-hoj... first of a kind!

Freppa skrev:
Stämmer. Han är också duktig. Hade bara glömt Jims namn på forumet (sorry Jim o du läser detta)

Jag tror du avsiktligt förnekar hans kunskaper (alltså hans hojar funkar ju aldrig, utom från häromdan´)

johanrehn80 skrev:
Jag tror du avsiktligt förnekar hans kunskaper (alltså hans hojar funkar ju aldrig, utom från häromdan´)

Icke då - Nu har han en hel hoj efter att en sensor vart bytt. Hurra!

Jag tror att det är som Robban C säger fetbestyckat eller ventiler.
Skulle börja med att kolla att spelet på kantarellerna är som det ska sedan börja kolla gasarna.
Förövrigt så funkar insprutarn alldeles förträffligt nu...

Man ska väl vara snabb på något iaf.
Det tar sin tid att sätta sig in i hur grejorna funkar, men nu så är jag en fullfjädrad insprutarexpert :1pajas ...

GSX1100FRAD skrev:
Man ska väl vara snabb på något iaf.
Det tar sin tid att sätta sig in i hur grejorna funkar, men nu så är jag en fullfjädrad insprutarexpert :1pajas ...

Jag har ju tillochmed kört hojen med nya sensor :)

tackar för tips och råd.

bara att lämna iväg och hoppas på det bästa då, fler än jag som tror på ventilerna.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...