Uppskjutning Rymdfärjan

Kolla de på CNN dom liger ju 1.5-2 min före internet!!! hur kommer det sig??
 
Coolt, ser ju bra ut :)
Tar lite tid att komma upp i 30 000 km/h som behövs för att lämna jordens atmosfär.
 
hugge skrev:
Kolla de på CNN dom liger ju 1.5-2 min före internet!!! hur kommer det sig??

Det blir rätt bra delay på saker över nätet. Men inte 1-2 minuter före, iaf inte enligt mina klockor, typ 10-15 sekunder efter.
 
RS "Alex" skrev:
jävlar va fort dom kör va var det han sa 14000 miles/h = 22400km/h ja måste ha hört fel va :confused:

Näe. 6000 km/h kvar till farten som behövs för att lämna jorden.
 
Så ja, nu har denna färjan också gått sönder, det är väl bara att hoppas att de överlever denna gången.....
 
Chris Ash skrev:
Så ja, nu har denna färjan också gått sönder, det är väl bara att hoppas att de överlever denna gången.....


Det måste vara liiite jobbigt att vara i besättningens kläder nu.
 
Gustav1 skrev:
Det måste vara liiite jobbigt att vara i besättningens kläder nu.

Smått, undrar vad som händer om det är något jätteviktigt som gått sönder, då får de sticka till ISS och då får troligen ryssarna hämta hem dem.
 
Chris Ash skrev:
Smått, undrar vad som händer om det är något jätteviktigt som gått sönder, då får de sticka till ISS och då får troligen ryssarna hämta hem dem.


Finns det "kapacitet" för det bara sådär då?
De har väl inte reserver med sig så de klarar sig i flera år misstänker jag...
 
Gustav1 skrev:
Finns det "kapacitet" för det bara sådär då?
De har väl inte reserver med sig så de klarar sig i flera år misstänker jag...

Nä det blir nog struligt, men det går nog. Sen kommer det säkert en film om det om 20-30 år.
 
När vi va där berättade bussguiden att dom skulle ha en färja i beredskap om nått gick snett. Skulle kunna va uppe inom 2 veckor sa han.

Har det inte nämnts nån stans? Han kanske bara skrävla så där amerikanskt

Vad ere som har gått snett då?
 
RTR skrev:
När vi va där berättade bussguiden att dom skulle ha en färja i beredskap om nått gick snett. Skulle kunna va uppe inom 2 veckor sa han.

Har det inte nämnts nån stans? Han kanske bara skrävla så där amerikanskt

Vad ere som har gått snett då?


Vad jag vet så ska det ha lossnat någon liten del från färjan vid uppskjutningen.
Ingen vet ännu om det kan påverka säkerheten. :näsblod
 
Gustav1 skrev:
Vad jag vet så ska det ha lossnat någon liten del från färjan vid uppskjutningen.
Ingen vet ännu om det kan påverka säkerheten. :näsblod

Hörde innan på radion att det kunde vara en bit av landnings stället men dom visste inte säkert.!!! Påverkar det säkerheten?? :va
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top