Uppsamlingskärl..crosshoj

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
Ingen...
Japp..Måste ha uppsamlingskärl, men (ursäkta språket) vetifan vart och vad jag ska ha som uppsamlingskärl...någon som har nå tips på hur man skulle kunna göra?

Har ni nå bilder på era lösningar...eller en bra beskrivning?

Jag laddar upp en bild på var slangarna går...
1Kylarvatten - 2Förgasare - 3Flottör/förgasare

Bifogat

• uppsamlingskärl.JPG
    uppsamlingskärl.JPG
    72.8 KB · Visningar: 162
Sicka sulor du har, hobbymotard eller??

Öh, skär bort ena sidan på en plastdunk eller flera, så har du en fin liten bytta å tappa olja i...

priest skrev:
Öh, skär bort ena sidan på en plastdunk eller flera, så har du en fin liten bytta å tappa olja i...

Antar att han menar att han vill ha ett kärl som sitter under ramen för att samla upp bensin/olja osv från slangarna.

Varför ska du ha uppsamlingskärl på en crosshoj?

priest skrev:

:huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet

Uppsamlingskärl till förgasarna, för banåkning......Ska jag skära bort ena sidan på en plastdunk och ha under motorn tycker du? :kocko

För att uppfylla SVEMOS reglemente ska uppsamlingskärlet rymma minst 0,5 liter. Rätta mig någon, om jag har fel. Flera tomflaskor har lämplig volym. Den bästa formen brukar flaskor för bromsvätska ha, det mest praktiska är att ha en flaska som är genomskinlig så att du enkelt kan se om det runnit ut något i den. Någon flaska som uppfyller båda kraven på lämplig form och genomskinlighet har jag inte hittat. Behåll skruvlocket på och borra istället hål i flaskan för slangarna, då kan du montera flaskan hur du vill. Jag hade nog försökt montera flaskan på undersidan av ramen vid generatorkåpan. Det ger korta slangar och lätt åtkomst.

Teddy skrev:
För att uppfylla SVEMOS reglemente ska uppsamlingskärlet rymma minst 0,5 liter. Rätta mig någon, om jag har fel. Flera tomflaskor har lämplig volym. Den bästa formen brukar flaskor för bromsvätska ha, det mest praktiska är att ha en flaska som är genomskinlig så att du enkelt kan se om det runnit ut något i den. Någon flaska som uppfyller båda kraven på lämplig form och genomskinlighet har jag inte hittat. Behåll skruvlocket på och borra istället hål i flaskan för slangarna, då kan du montera flaskan hur du vill. Jag hade nog försökt montera flaskan på undersidan av ramen vid generatorkåpan. Det ger korta slangar och lätt åtkomst.

Tackar för ett exemplariskt inlägg! (Övriga SH'are borde ta lärdom) :arsele

Gör en sökning på detta i motardforumet och du hittar bilder och förklaringar på hur man kan göra. Själv har jag använt små PET-flaskor och just nu en Biltema-fickplunta (med korken neråt) för diverse uppsamling. Slangarna bör tåla bensin... :)

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...