Uppsamlingskärl..crosshoj

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Ute i skogen..
Hoj
Ingen...
Japp..Måste ha uppsamlingskärl, men (ursäkta språket) vetifan vart och vad jag ska ha som uppsamlingskärl...någon som har nå tips på hur man skulle kunna göra?

Har ni nå bilder på era lösningar...eller en bra beskrivning?

Jag laddar upp en bild på var slangarna går...
1Kylarvatten - 2Förgasare - 3Flottör/förgasare
 

Bifogat

  • uppsamlingskärl.JPG
    uppsamlingskärl.JPG
    72.8 KB · Visningar: 162
Sicka sulor du har, hobbymotard eller??
 
Öh, skär bort ena sidan på en plastdunk eller flera, så har du en fin liten bytta å tappa olja i...
 
priest skrev:
Öh, skär bort ena sidan på en plastdunk eller flera, så har du en fin liten bytta å tappa olja i...

Antar att han menar att han vill ha ett kärl som sitter under ramen för att samla upp bensin/olja osv från slangarna.

Varför ska du ha uppsamlingskärl på en crosshoj?
 
priest skrev:
Öh, skär bort ena sidan på en plastdunk eller flera, så har du en fin liten bytta å tappa olja i...


:huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet

Uppsamlingskärl till förgasarna, för banåkning......Ska jag skära bort ena sidan på en plastdunk och ha under motorn tycker du? :kocko
 
För att uppfylla SVEMOS reglemente ska uppsamlingskärlet rymma minst 0,5 liter. Rätta mig någon, om jag har fel. Flera tomflaskor har lämplig volym. Den bästa formen brukar flaskor för bromsvätska ha, det mest praktiska är att ha en flaska som är genomskinlig så att du enkelt kan se om det runnit ut något i den. Någon flaska som uppfyller båda kraven på lämplig form och genomskinlighet har jag inte hittat. Behåll skruvlocket på och borra istället hål i flaskan för slangarna, då kan du montera flaskan hur du vill. Jag hade nog försökt montera flaskan på undersidan av ramen vid generatorkåpan. Det ger korta slangar och lätt åtkomst.
 
Teddy skrev:
För att uppfylla SVEMOS reglemente ska uppsamlingskärlet rymma minst 0,5 liter. Rätta mig någon, om jag har fel. Flera tomflaskor har lämplig volym. Den bästa formen brukar flaskor för bromsvätska ha, det mest praktiska är att ha en flaska som är genomskinlig så att du enkelt kan se om det runnit ut något i den. Någon flaska som uppfyller båda kraven på lämplig form och genomskinlighet har jag inte hittat. Behåll skruvlocket på och borra istället hål i flaskan för slangarna, då kan du montera flaskan hur du vill. Jag hade nog försökt montera flaskan på undersidan av ramen vid generatorkåpan. Det ger korta slangar och lätt åtkomst.


Tackar för ett exemplariskt inlägg! (Övriga SH'are borde ta lärdom) :arsele
 
Gör en sökning på detta i motardforumet och du hittar bilder och förklaringar på hur man kan göra. Själv har jag använt små PET-flaskor och just nu en Biltema-fickplunta (med korken neråt) för diverse uppsamling. Slangarna bör tåla bensin... :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top