Uppsala RoadRunners - hur det funkar hos oss!

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
Grattis som fan!
Det gick ju fort det där
Välkommen till muppsala :p

bra sätt att börja nya året med :)

/z
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Se där ja! Ibland går det fort att flytta.

Välkommen till Uppsala. :tummenupp
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Lotta skrev:
Kanon! Det enda du behöver göra nu är att skriva upp dig för att åka med till mc mässan i Göteborg.....

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=63281

Varsgod och skriv på här.......Det är obligatoriskt för alla nyinflyttade med motorcycel, från och med januari -05, det bestämdes på sista kommunmötet.

*S* obligatoriskt......å just sedan jan-05 med, mycket passande :lol
Tyvärr funkar det inte för mej. Har ju inte bott så länge på plats än & jag har en dotter på 13 också. Hon tycker nog att det är nog med att hon måste åka till mormor i norr när jag ska till mässan i shlm *S* Den är ABSOLUT obligatorisk för mej, då vi träffas ett gäng från Kalmar hållet, Shlm & S-vall/Timrå varje år. Blir mässan först, middag & STOR fest på Engelen efteråt.

Någon som vill hänga på där kanske, är i mars tror jag? Jag lovar, det blir störtKUL!!!! :yoparty

P.S tack alla för välkomnandet.....det "värmer" :brinnerup
 
Last edited:

Hightower

I mitt jobb lyser alltid solen..
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
RSV1000Mille Factory -04
Vara med å Leka?

Tjena UARR!
Träffade "Kongo" på Kraftkällan" och han sa att ni hade ett glatt gäng i stan..
Jag funderar på att hänga på ngn gång. Är ny inflyttade med damen till stan!

Jag rattar zx-9R "med ny ram" och hon Thundercat..

:Bugar

Hade så länge

Chrille å Linda
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Hightower skrev:
Tjena UARR!
Träffade "Kongo" på Kraftkällan" och han sa att ni hade ett glatt gäng i stan..
Jag funderar på att hänga på ngn gång. Är ny inflyttade med damen till stan!

Jag rattar zx-9R "med ny ram" och hon Thundercat..

:Bugar

Hade så länge

Chrille å Linda

Välkommna...

Håll ögonen uppe efter After Work träffar varannan Onsdag (ojämn vecka)
Där går det bra att göra en bejublad entré och se hur en del av ligan ser ut i det civila!
Se bara till att få bort ratten på ZX-9an!
 

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Hightower skrev:
Tjena UARR!
Träffade "Kongo" på Kraftkällan" och han sa att ni hade ett glatt gäng i stan..
Jag funderar på att hänga på ngn gång. Är ny inflyttade med damen till stan!

Jag rattar zx-9R "med ny ram" och hon Thundercat..

:Bugar

Hade så länge

Chrille å Linda
Hejpa! Jasså det var du det! :tummenupp Välkommna hit både som hojåkare och att träna!! Kul att se en hojers till på Kraftkällan!, Det kommer att bli en hel del :fyllisar och åkandes, Har föresten snart en till "grej" på G nu...
Mer info snart...
 

Jawbreaker

Sic vis pacem para bellum
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Stockholm
Hoj
1 liters..
Penguin skrev:
Det har varit mycket frågor den senaste tiden, både i forumet och via PM, om hur man blir medlem osv. Så jag tänkte reda ut detta här och nu, och så får ni andra komplettera det som jag missat.

Vi är ju som de flesta märkt ingen riktig "klubb" utan mer ett gäng som gillar att åka hoj och ha kul ihop. Vi har ingen klubbstuga och inga möten, och följdaktligen finns det ingen medlemsavgift heller. Ses gör vi när vi åker hoj, festar eller trakasserar varandra här på SH.

Vad som brukar nämnas som krav för att få haka på är att man helt enkelt tar på sig ett glatt humör och dyker upp nån av de vanliga tillställningarna. Det kan vara nån av onsdagspubarna vi haft nu i vinter, Rörkenkörningarna, Racen som körs i Tierp eller Lunda, nån av de vanliga landsvägskörningarna, en fika i Sigtuna, eller någon av festerna som brukar anordnas hemma hos någon titt som tätt. Är man bara en trevlig prick/prickelina och bor på sånt avstånd att man kan tänka sig att komma till Uppsala då och då så kan jag nästintill lova er att ni kommer att få flera nya och goa vänner! Eller vad säger ni andra?

Varsågoda att tagga på! :tummenupp

Låter kanon! Hoppas vi ses snart,har en känsla av att det blir ett par repor upp till er vackra stad samt era inte så tålmodiga trafikpoliser....men men,kul ska vi ha i sommar!!!!!!!!!!!!!

Röd/vit/blå blejd med skylt som försvinner då och då...


:tummenupp
 

Rikard

EvolutionVsGod.com
Gick med
7 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fireblade
Uppsala RoadRunners

Tjena! Jag är ny i stan.
När/var brukar ni träffas för att köra? Få man va me?

/Rikard
 

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
zx6r -99
Rikard skrev:
Tjena! Jag är ny i stan.
När/var brukar ni träffas för att köra? Få man va me?

/Rikard

Japp du får vara med.

Citerar det Penguin har skrivit ovanför.

Inskickat av Penguin

Det har varit mycket frågor den senaste tiden, både i forumet och via PM, om hur man blir medlem osv. Så jag tänkte reda ut detta här och nu, och så får ni andra komplettera det som jag missat.

Vi är ju som de flesta märkt ingen riktig "klubb" utan mer ett gäng som gillar att åka hoj och ha kul ihop. Vi har ingen klubbstuga och inga möten, och följdaktligen finns det ingen medlemsavgift heller. Ses gör vi när vi åker hoj, festar eller trakasserar varandra här på SH.

Vad som brukar nämnas som krav för att få haka på är att man helt enkelt tar på sig ett glatt humör och dyker upp nån av de vanliga tillställningarna. Det kan vara nån av onsdagspubarna vi haft nu i vinter, Rörkenkörningarna, Racen som körs i Tierp eller Lunda, nån av de vanliga landsvägskörningarna, en fika i Sigtuna, eller någon av festerna som brukar anordnas hemma hos någon titt som tätt. Är man bara en trevlig prick/prickelina och bor på sånt avstånd att man kan tänka sig att komma till Uppsala då och då så kan jag nästintill lova er att ni kommer att få flera nya och goa vänner! Eller vad säger ni andra?

Varsågoda att tagga på! :tummenupp
 

Rikard

EvolutionVsGod.com
Gick med
7 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fireblade
Lotta skrev:
Japp du får vara med.

Citerar det Penguin har skrivit ovanför.

Inskickat av Penguin

Det har varit mycket frågor den senaste tiden, både i forumet och via PM, om hur man blir medlem osv. Så jag tänkte reda ut detta här och nu, och så får ni andra komplettera det som jag missat.

Vi är ju som de flesta märkt ingen riktig "klubb" utan mer ett gäng som gillar att åka hoj och ha kul ihop. Vi har ingen klubbstuga och inga möten, och följdaktligen finns det ingen medlemsavgift heller. Ses gör vi när vi åker hoj, festar eller trakasserar varandra här på SH.

Vad som brukar nämnas som krav för att få haka på är att man helt enkelt tar på sig ett glatt humör och dyker upp nån av de vanliga tillställningarna. Det kan vara nån av onsdagspubarna vi haft nu i vinter, Rörkenkörningarna, Racen som körs i Tierp eller Lunda, nån av de vanliga landsvägskörningarna, en fika i Sigtuna, eller någon av festerna som brukar anordnas hemma hos någon titt som tätt. Är man bara en trevlig prick/prickelina och bor på sånt avstånd att man kan tänka sig att komma till Uppsala då och då så kan jag nästintill lova er att ni kommer att få flera nya och goa vänner! Eller vad säger ni andra?

Varsågoda att tagga på! :tummenupp

Tack Lotta! När det gäller landsvägskörningen, brukar ni träffas på något speciellt ställe, tid?

Ha det bra!

/Rikard
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Rikard skrev:
Tack Lotta! När det gäller landsvägskörningen, brukar ni träffas på något speciellt ställe, tid?

Ha det bra!

/Rikard
Hej Rikard.

När vi vill ut och åka kollar vi först in vår forumdel här på SH, men är du redan ute och flänger runt på hojen så skall du stanna till vid Pumpen för att träffa hojpolare att åka med.

Karta till pumpen
 
Last edited:

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10

kfritzell

Nu får det bära eller brista...
Gick med
22 May 2005
Ort
Aliske
Hoj
K1200S
Är en K1200S OK för Er

Tja,

Jag hämtar ut min nya K1200S om några dagar och undrar om man är välkommen med en sån till Er? Bor i Knvista och är sugen på att hitta lite likasinnade som man kan åka lite med (grymt trist att åka själv)

Återkom om man är välkommen. :confused:

c Ya!
 
Last edited:

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
kfritzell skrev:
Tja,

Jag hämtar ut min nya K1200S om några dagar och undrar om man är välkommen med en sån till Er? Bor i Knvista och är sugen på att hitta lite likasinnade som man kan åka lite med (grymt trist att åka själv)

Återkom om man är välkommen. :confused:

c Ya!

Du är självklart välkommen så länge BMWn har två hjul och du är en trevlig prick. Galne Dansken har ju nån sån där BMW mojängs RS superduper. Där har du nått att försöka hänga på :)

Kom ut på Rörken nästa vecka så träffar du nog dom flesta från Uppsala direkt.
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
WestW skrev:
........ Galne Dansken har ju nån sån där BMW mojängs RS superduper. Där har du nått att försöka hänga på :)............

Du kan få försöka hänga på mig med :hihi :hihi
 

kfritzell

Nu får det bära eller brista...
Gick med
22 May 2005
Ort
Aliske
Hoj
K1200S
He he, jag lär inte slå nån på ett tag, jag är helt ny med en sådan här typ av maskin. Jag har enl de flesta tagit mitt förnufft till fånga och byter nu ut min V-ROD till denna. Så från att åka en hoj som mer liknar en mjukglass på vägen till denna så blir det nu åka av :)

Det verkar iaf vara en bra mycket trevligare stämmning bland Er sportåkare än de där stela gubbarna som kör HD, där handlar det bara om att vara så jävla ball och ha en hoj som skramlar och låter så mycket som möjligt. Sen om den går som en påse skit det bryr man sig inte så mycket om...

Vi ses på rörken om nån vecka.
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top