Uppsala RoadRunners - hur det funkar hos oss!

ansen

highlander
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uppsala
Hoj
CBR600-såld Yamaha1000-såld Ninja900-kraschad Honda Fireblade-nuvarande
Om 2 veckor när det e servat,besiktat å fixat så e jag på !!!

Måste bli massa trippar ut till badställen ju !! :)
 

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Ort
Örebro och i garaget
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Välkommen och i sommar ska vi se till det bli åka av : )



Det är helt sant, gasade upp på e4'an i måndags bara för att testa
nya hojjen på motorväg och fast det var tort så vid gaspådrag så sladdade
det hej villt! Piano är rätt ord!

Va har du mer för hoj än den som står hos oss !?:confused:
 

skagge

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2009
Ort
T-backar
Hoj
Fet jävla bobber.
Får försöka hitta er i stan när snön försvinner! Hur många är ni i URR?!
 

Öhlin

Solen lyser alltid bakom molnen!
Gick med
4 Nov 2005
Ort
med Nysta
Hoj
GSXR 600
Får försöka hitta er i stan när snön försvinner! Hur många är ni i URR?!

UARR är ett öppet forum för alla i hojåkare i Uppsalatrakten så
vi har ingen statistik, men många brukar bege sig till körningarna
på Rörken. Rörken börjar i maj och det är ett bra ställe för att träffa folk och köra. Annars så brukar man skriva i åkatråden om det är någon körning på gång.

Välkommen!
 

MR Mange

GAME OVER MC
Gick med
26 Aug 2007
Ort
HÄR
Hoj
GSXR 1000 k9
fan vad dött det är på URRs forum, sitter ni bara hemma o stickar o virkar för man ser ju aldrig nån ute på vägen, men många av oss finns :)
GAME OVER MC
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
I Juni kommer jag ut och kör ifrån er på bakhjulet på vägarna igen, se upp för en svart ninja! :yoparty

fan vad dött det är på URRs forum, sitter ni bara hemma o stickar o virkar för man ser ju aldrig nån ute på vägen, men många av oss finns :)
GAME OVER MC
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
I Juni kommer jag ut och kör ifrån er på bakhjulet på vägarna igen, se upp för en svart ninja! :yoparty

ofan där ser man :yoparty

Då ska jag fan skaffa en kamera som kan fotta snabbare = )
Själv är jag mest ute och finkör just nu för att lära mig köra hoj igen
då jag inte kört på ett par år)

Hakar gärna på lite körande och har hängt vid pumpen ett par ggr redan i sommar.
 

Öhlin

Solen lyser alltid bakom molnen!
Gick med
4 Nov 2005
Ort
med Nysta
Hoj
GSXR 600
fan vad dött det är på URRs forum, sitter ni bara hemma o stickar o virkar för man ser ju aldrig nån ute på vägen, men många av oss finns :)
GAME OVER MC

Mmmm kom till banorna och kör lite så ska ni se att det är lite UARR:are där.:tummenupp
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Mmmm kom till banorna och kör lite så ska ni se att det är lite UARR:are där.:tummenupp

Mange och polare var över till Rörken i måndags för att se hur vi har det. Han körde inte på banan.

Visst är det lugnt på forumet, men det finns många läsare.

Vissa kör mycket, men det görs gärna i små grupper med personer som man vet kan behärska sig (jag tänkte skriva kontrollera sig, men det kan misstolkas).
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Saker och ting utvecklas ju, det är den naturliga gången. Järngänget som härjade som värst och körde mer eller mindre jämt förr, har ju blivit "vuxna" och har inte samma tid/intresse.

Vad gäller gruppkörningar började jag redan 2004 (innan jag började tävla) ha mina reservationer om dessa, det gick lite för hett till ibland. Inte bra för hälsan i längden, inser man så småningom. Det var skitkul ibland, men till slut blev det lite för många nära-ögat tillbud per åkning.

I övrigt har jag själv fått lite av en nytändning när det gäller hojåkat efter ett par svala år på landsvägen efter att jag slutade med tävlandet. Det beror på stor del på nya hojen, och den rastas helst på löst underlag! En helt annan typ av körning, men fan så kul. Tror jag måste svänga in till touringbutiken nån dag när man passerar Dalarna! :D

PS! Petter, håll dig på banan. Du passar bättre där! ;)
 

Bifogat

  • Bild 003.jpg
    Bild 003.jpg
    203.7 KB · Visningar: 67
Last edited:

MR Mange

GAME OVER MC
Gick med
26 Aug 2007
Ort
HÄR
Hoj
GSXR 1000 k9
Mange och polare var över till Rörken i måndags för att se hur vi har det. Han körde inte på banan.

Visst är det lugnt på forumet, men det finns många läsare.

Vissa kör mycket, men det görs gärna i små grupper med personer som man vet kan behärska sig (jag tänkte skriva kontrollera sig, men det kan misstolkas).

a jag åkte ut dit o träffa en del roligt folk, nej åkte gjorde jag inte, hade jobbat i 13 timmar så jag tyckte att det vore dumt att åka om man e sliten i kroppen. sen e ju inte Rörken mitt första val på ban åka då det är en gokart bana men helt okej att slita in däck o knäpuck om man inte klarar det på gatan ;).
Hur menar du med behärska sig ? menar du att jag/ lr någon i Game Over kan det alltså ? lr har jag missförstått dig ;):va

Mmmm kom till banorna och kör lite så ska ni se att det är lite UARR:are där.:tummenupp

ja gärna men vilka banor menar du ?
så man inte tar fel

I Juni kommer jag ut och kör ifrån er på bakhjulet på vägarna igen, se upp för en svart ninja! :yoparty

fan va najs a vi har saknat dig på våra körningar du är ´mycket välkommen att åka med oss kul att bli ifrån åkt av en som kan !!
:tummenupp
 
Last edited:

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Ort
Uppsala
Hoj
R1
Får väl ta tillfället i akt och säga hej här med då :) Är ny på 2 hjul, tog kortet förra året och har nu köpt mig en skön nybörjarhoj som jag gillar skarpt. Heter Fredrik och är 25 i sommar, väldigt utåt kille då jag jobbar som säljare. Hoj är ett intresse och garva en specialitet ;) verkar finnas lite sköna prickar här så hoppas vi kör en get-together någon gång framöver :) Någon som undrar ngt eller så, så är det bara att pma eller smiska in ett meddelande i gästboken :) peace and love ;P
 

M155E

Sukkabreeewd
Gick med
26 Feb 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer 750 K8 - "Misse edition"
Oj det va inte ett dåligt trådlyft! Men bra det, kanske dags nu såhär i säsongsstart att skapa lite körningar så man inte behöver sitta och gasa till estockholmo varje gång... :tummenupp
 

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Ort
Uppsala
Hoj
R1
Hehe tyckte det jag med ^^ Ja och jag hinner aldrig till Onsdagskörningarna där eftersom jag slutar jobba i Uppsala kl 18 på vardagarna. Blir i så fall om man vill dra dit någon helg eller så för min del :) Annars Har ju Uppsala jäkligt sköna vägar runtom sig när gruset försvinner och det blir lite varmare på kvällarna! :D Sen får vi ju se till att dra ihop en grillning och lite bira/cider/mjölk/vatten beroende på vad man gillar ;) Behöver ju inte vara hemma hos någon heller om ingne känner sig manad att bjuda hem en massa folk o hålla i saker utan kan ju helt enkelt vara i Årstaparken eller någon annan nice plats? :)

ps. Sporthoj Uppsala @ facebook om ni söker mer direkt respons med chat osv :) Feel free att lägga upp bilder, filmer eller bara säga hej för dagen i ära :) Moderatorer: Foccan och Fallinator (Fredrik och Andreas)
 
Last edited:

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Välkommen hit Foccan!

Det har varit väldigt dött på forumet de senaste månaderna så det är befriande att se dit glada inlägg. :tummenupp
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top