Uppsala OPEN!!!!!

  • Thread starter Thread starter xx
  • Start date Start date
Bluegreengrey skrev:
Ja hoppas det blir lite folk som kommer! Om det blåser så torkar ju marken upp fortare så det är ju bara bra :)

Själv sitter jag och pluggar Unix och First Class (börjar nytt jobb om 1-2veckor så jag lär vara lite abitiös nu)

Ses På LÖRDAG om inte tidigare!

Du är inte ensam att missa racet..
Själv så sitter jag på jobbet som jag jämt gör när det händer nåt roligt.
Kul med nytt jobb,det låter som en skola eller myndighet med tanke på first class, hoppas du trivs iaf.
Nu lunch :D
 
Last edited:
Precis hemkommen från flygrakan. Sitter o värmer mig lite. Det var lite liten uppslutning men trevligt. O vädret blev ju ok det med!
 
M:et - Ugluk
2-1 (walk-over) :FU

Dessutom tog jag min första poäng idag. :)

Dålig uppslutning, inte minst i kungaklassen.
Måste bero på avställning och inställning.
Creds till alla som tog sig dit. :hej
 
Ugluk skrev:
M:et - Ugluk
2-1 (walk-over) :FU

Dessutom tog jag min första poäng idag. :)

Dålig uppslutning, inte minst i kungaklassen.
Måste bero på avställning och inställning.
Creds till alla som tog sig dit. :hej

Ja ja, jag får bjuda på det! Är huvet dumt får kroppen lida som det så fint heter!!!

Körde ni inte på Tierpsrakan?
Jag och Moose kom ut dit vid 4 och det enda som fanns där ute var 3 lustgasmonster.
Åkte runt och letade efter er i stan sen men inte ett spår.
Vad har hänt, inget hängande på Max /pumpen efter rejs :confused:
Fan att man skulle gå på spriten så hårt igår :mad:
 
Ugluk skrev:
Dessutom tog jag min första poäng idag.
Nja det finns TVÅ fel i ditt påstående min gode Ugluk. :whip

För det första så får man inga poäng på Uppsala Open :fakta För det andra så även om man hade fått poäng så TOG du inte poänget. Utan du FICK poänget beroende på mitt sämsta race någonsin! Så här gick det till:

1) Jag missade starten totalt medans du fick en perfekt start.

2) När jag väl kommit iväg så började det låta *väldigt* skumt om min motor. Jag fick en otäck känsla i kroppen och tyckte mig dessutom se i ögonvrån DEN HEMSKA URNINJAN förklädd till Ugluk! :skrämd Tänkte då att något vibrerat sönder i motorn igen. Tankarna snurrade, allt blev suddigt, såg bara en massa gamla GPZ-maskiner runt omkring min vackra Daytona med hysteriskt varvande motorer... Jag vet inte hur länge jag befann mig i detta paralyserade tillstånd men jag kom slutligen till sans igen och insåg att det var varvtalsregulatorn som gav upphov till det konstiga ljudet. Snabbt i med 2:an, dumpade kopplingen och framhjulet gick till väders. Fick panik och släppte rullen, hjulet slog ner men jag hade vridit styret en hel del så jag fick världens styrvobbel och tappade taget om fotpinnarna. Fick till slut ordning på hojen och kunde börja gasa igen men då hade jag tappat för mycket. Ugluk vann med 6-7 meter.

Så var det! :fakta
 
n'Lasse skrev:

1) Jag missade starten totalt medans du fick en perfekt start.

2) När jag väl kommit iväg så började det låta *väldigt* skumt om min motor. Jag fick en otäck känsla i kroppen och tyckte mig dessutom se i ögonvrån DEN HEMSKA URNINJAN förklädd till Ugluk! :skrämd Tänkte då att något vibrerat sönder i motorn igen. Tankarna snurrade, allt blev suddigt, såg bara en massa gamla GPZ-maskiner runt omkring min vackra Daytona med hysteriskt varvande motorer... Jag vet inte hur länge jag befann mig i detta paralyserade tillstånd men jag kom slutligen till sans igen och insåg att det var varvtalsregulatorn som gav upphov till det konstiga ljudet. Snabbt i med 2:an, dumpade kopplingen och framhjulet gick till väders. Fick panik och släppte rullen, hjulet slog ner men jag hade vridit styret en hel del så jag fick världens styrvobbel och tappade taget om fotpinnarna. Fick till slut ordning på hojen och kunde börja gasa igen men då hade jag tappat för mycket. Ugluk vann med 6-7 meter.

Så var det! :fakta


:rofl Helt underbart... *pust* Men faktum kvarstår, han spöade dig Lassemannen! :D

Go Ugluk! Go Ugluk! Go Ugluk! :rock :bow
 
Dom dära kaworna ska man inte köra för nära, då skakar ens maskin sönder.
 
Last edited:
n'Lasse skrev:
Nja det finns TVÅ fel i ditt påstående min gode Ugluk. :whip
1) Jag missade starten totalt... blablabla ...Ugluk vann
Så var det! :fakta
Ska det vara så svårt att tåla att du fick pisk på pungen med salt sill?
Av en hoj som är 50kg tyngre, 20 hästar svagare och 15 år äldre?
:D :hej
 
När kommer en sammanställning av racet ? Vore kul att se eftersom man va i Dalarna och inte kunde närvara.

//B
 
Bear skrev:
När kommer en sammanställning av racet ? Vore kul att se eftersom man va i Dalarna och inte kunde närvara.


Sammanställning var det...

Vi körde bara lilla klassen.
Följande startade

Par 1: Jonny - Christian. Christian gick vidare.

Par 2: Ugluk - n´Lasse. Å där vet vi ju att Ugluk avgick me seger!!

Par 3: Myran (solo-repa) Affe ställde dock upp som utfyllnad...

Par 4: URRJocke - Martin. Martin vann.


Semi-final:

Par 1: Christian - Ugluk. Här fick Ugluk lite för hårt motstånd o fick känna sig stooort besegrad.

Par 2: Myran - Martin. Samma visa här. Myran var i en klass för sig.


Final:

Christian - Myran. Hård kamp, men den som drog det längsta strået o avgick med seger samt blev 350 riksdaler rikare var Christian!!!

Grattis Christian!!
 
Ska tilläggas att det bara var två hojar i stora klassen som orkade komma. Ove på sin gröna ZX12 och jag på gixxern. Lagom kul... så vi bestämde att Ove vann den stora klassen - utan att köra. Jag körde två testrepor och lyckades torska två avgasventiler på gixxern. Spela roll, säsongen e ju iaf slut nu.
 
andersbrink skrev:
Ska tilläggas att det bara var två hojar i stora klassen som orkade komma. Ove på sin gröna ZX12 och jag på gixxern. Lagom kul... så vi bestämde att Ove vann den stora klassen - utan att köra. Jag körde två testrepor och lyckades torska två avgasventiler på gixxern. Spela roll, säsongen e ju iaf slut nu.
Surt som rönnbär både med den dåliga uppslutningen och ventilerna, men kul att ni iaf showade lite. :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top