Uppsala Motard

devo81

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Ort
Uppsala
Hoj
i graven : ( meen det kommer nog nån ny av nått slag
Tjena alla glada ! undrar lite när/om motarder drar till gotland ? :)

är det några som ska brassa på tors tex? vilken tid isf? vore kul å åka flera dit samtidigt :)

jag + några andra möts upp i stan 07.30 tror jag det var på tors .
 

Dawan

Medlem
Gick med
11 Feb 2004
Ort
Örebro, Närkes Kil
Hoj
Yamaha R6 -01
Nu har jag en tröja kvar och den är till ZEAL. När kan vi träffas så du får din tröja. hör av dig på 0709-99 59 75.

/Dawan
 

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Uppsala/ Sthlm
Hoj
450 EXC, Monkey K1
10 mån + 3000:- i böter blev det.
Tillbaka igen i mitten av feb, med vilken slags hoj återstår att se :tuttar
 

MR Mange

GAME OVER MC
Gick med
26 Aug 2007
Ort
HÄR
Hoj
GSXR 1000 k9
10 mån + 3000:- i böter blev det.
Tillbaka igen i mitten av feb, med vilken slags hoj återstår att se :tuttar
fy fan!! jag väntar på dig o ser fram mot en rolig sommar 2009;) då ska det inte stannas ett dugg :yoparty


blev stoppad i, söndags kväll av bosse batong, skit tjurig, han fråga om jag hade visat fingret åt polisen nån gång, vad svarar man ?? nej absolut inte her konstapel :arsele hehe man ska inte stanna när dom vill det!!:yoparty
ha det gått så länge festa hårt hela sommaren o vintern!!:yoparty
 

Aqua_HeaD

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Gixxer 1000 K7
Herr surpolis!!!

fy fan!! jag väntar på dig o ser fram mot en rolig sommar 2009;) då ska det inte stannas ett dugg :yoparty


blev stoppad i, söndags kväll av bosse batong, skit tjurig, han fråga om jag hade visat fingret åt polisen nån gång, vad svarar man ?? nej absolut inte her konstapel :arsele hehe man ska inte stanna när dom vill det!!:yoparty
ha det gått så länge festa hårt hela sommaren o vintern!!:yoparty

Blev själv förföljd av en mc-snut idag i ca 1 km tills jag kom hem till garaget. Såg honom stående i en korsning och hoppades på att han inte skulle följa efter. Har ju reg.skylten monterad unde bakskärmen.

Nog fan hakade han på och jag låtsades som ingenting uttan körde hem till garaget. Där frågade han mig om jag hade körkort och efter det gick han på om reg.skylten. Han tycket att den inte satt tillräckligt synlig och jag kontrade med att jag så den klart och tydligt. Han hävdade att man bara såg översta raden genom att jag tyngde ner bakändan. Det stämmer säkert bra, men jag ville ifrågasätta hela hans argument.

Han frågade sedan om jag hade fått något tidigare påpekande om skylten vilket jag inte hade. Då kläckte han ur sig att jag nu minsann skulle få det. Jag sa att jag inte kommer att skriva på något papper utan att jag ville se lagstödet angående skyltens placering. Han sa att han inte behövde visa detta utan att det var utifrån han bedömning som man tydligen går. Jag sa att enligt min bedömning så ser man skylten, men ha trilskades ändå med att det var hans ord som gällde och detta var en flygande besiktning.

För att göra historien kortare så hävdade han att det idag åkte runte en massa motarder som viker in skyltarna och gömmer dom för polisen bara för att dom sedan ska kunna köra ifrån dom. Jasså sa jag..... :) Hade jag ingen aning om sa jag. Men eftersom han tyckte att jag var så gammal så höll väl inte jag på med sådant. Nej då svarade jag glatt...

Jag fick inga böter, men ett påpekande om mindre brister på cykeln vilket leder till böter nästa gång dom stoppar mig och felet inte ät åtgärdat. Så nu lär jag bli tvungen att flytta på skylten igen.

Man märker tydligt att även farbror blå inte gillar motarder :mad:
 
Last edited:

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Blev själv förföljd av en mc-snut idag i ca 1 km tills jag kom hem till garaget. Såg honom stående i en korsning och hoppades på att han inte skulle följa efter. Har ju reg.skylten monterad unde bakskärmen.

Nog fan hakade han på och jag låtsades som ingenting uttan körde hem till garaget. Där frågade han mig om jag hade körkort och efter det gick han på om reg.skylten. Han tycket att den inte satt tillräckligt synlig och jag kontrade med att jag så den klart och tydligt. Han hävdade att man bara såg översta raden genom att jag tyngde ner bakändan. Det stämmer säkert bra, men jag ville ifrågasätta hela hans argument.

Han frågade sedan om jag hade fått något tidigare påpekande om skylten vilket jag inte hade. Då kläckte han ur sig att jag nu minsann skulle få det. Jag sa att jag inte kommer att skriva på något papper utan att jag ville se lagstödet angående skyltens placering. Han sa att han inte behövde visa detta utan att det var utifrån han bedömning som man tydligen går. Jag sa att enligt min bedömning så ser man skylten, men ha trilskades ändå med att det var hans ord som gällde och detta var en flygande besiktning.

För att göra historien kortare så hävdade han att det idag åkte runte en massa motarder som viker in skyltarna och gömmer dom för polisen bara för att dom sedan ska kunna köra ifrån dom. Jasså sa jag..... :) Hade jag ingen aning om sa jag. Men eftersom han tyckte att jag var så gammal så höll väl inte jag på med sådant. Nej då svarade jag glatt...

Jag fick inga böter, men ett påpekande om mindre brister på cykeln vilket leder till böter nästa gång dom stoppar mig och felet inte ät åtgärdat. Så nu lär jag bli tvungen att flytta på skylten igen.

Man märker tydligt att även farbror blå inte gillar motarder :mad:
Vilken grinpelle!

Fick du något för Akran? Är lite "rädd" för det ibland nämligen hähä :yoparty

Stod brevid en patrull på Kungsgatan i förra veckan och de bara glodde kostigt på mig :tuttar

Jag svängde höger och de gjorde en u-sväng så jag trodde nästan de skulle följa efter på håll men jag slapp.
 

Aqua_HeaD

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Gixxer 1000 K7
Vilken grinpelle!

Fick du något för Akran? Är lite "rädd" för det ibland nämligen hähä :yoparty

Stod brevid en patrull på Kungsgatan i förra veckan och de bara glodde kostigt på mig :tuttar

Jag svängde höger och de gjorde en u-sväng så jag trodde nästan de skulle följa efter på håll men jag slapp.

Hehe... Han sa inget om Acrasystemet. Nu körde jag jäkligt lugnt eftersom jag visste att han hakade på mig, men visst låter det mycket ändå. Han kanske var lite snäll i alla fall? :D
 

MR Mange

GAME OVER MC
Gick med
26 Aug 2007
Ort
HÄR
Hoj
GSXR 1000 k9
Blev själv förföljd av en mc-snut idag i ca 1 km tills jag kom hem till garaget. Såg honom stående i en korsning och hoppades på att han inte skulle följa efter. Har ju reg.skylten monterad unde bakskärmen.

Nog fan hakade han på och jag låtsades som ingenting uttan körde hem till garaget. Där frågade han mig om jag hade körkort och efter det gick han på om reg.skylten. Han tycket att den inte satt tillräckligt synlig och jag kontrade med att jag så den klart och tydligt. Han hävdade att man bara såg översta raden genom att jag tyngde ner bakändan. Det stämmer säkert bra, men jag ville ifrågasätta hela hans argument.

Han frågade sedan om jag hade fått något tidigare påpekande om skylten vilket jag inte hade. Då kläckte han ur sig att jag nu minsann skulle få det. Jag sa att jag inte kommer att skriva på något papper utan att jag ville se lagstödet angående skyltens placering. Han sa att han inte behövde visa detta utan att det var utifrån han bedömning som man tydligen går. Jag sa att enligt min bedömning så ser man skylten, men ha trilskades ändå med att det var hans ord som gällde och detta var en flygande besiktning.

För att göra historien kortare så hävdade han att det idag åkte runte en massa motarder som viker in skyltarna och gömmer dom för polisen bara för att dom sedan ska kunna köra ifrån dom. Jasså sa jag..... :) Hade jag ingen aning om sa jag. Men eftersom han tyckte att jag var så gammal så höll väl inte jag på med sådant. Nej då svarade jag glatt...

Jag fick inga böter, men ett påpekande om mindre brister på cykeln vilket leder till böter nästa gång dom stoppar mig och felet inte ät åtgärdat. Så nu lär jag bli tvungen att flytta på skylten igen.

Man märker tydligt att även farbror blå inte gillar motarder :mad:

vilken tur att du inte fick böter, men en lagtext ska han visa om du vill se, annars kan ju han komma på egna lagar bara, vilken idiot! men dom har haft en hård barndom!! jasså det finns grabbar som inte stannar heheh vilka hjältar:yoparty tros jag ska knuffa omkull en bumse nån gång haha:arsele
 

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
Davvan har du hört talas om PM!!! :D
haha, jag hade minsann glömt bort att jag hade beställt :$

/Z
 

doordie

#500
Gick med
15 Mar 2005
Ort
Uppland
Hoj
KX500 för MX/Enduro/Motard/Isbana/Backe
Supermoto SM på Lunda 17/8

Hej alla motardåkare och andra mc-åkare!
Vill ni hjälp till att anordna vår SM-tävling på Lunda?
Vi (ÖMK)behöver all hjälp vi kan få av frivilliga funktionärer.
Naturligtvis blir det nån form av mat och dryck och gratis första ståplats för ett häftigt supermoto SM-rejs.:yoparty
Sedan som en form av betalning tillbaka ordnar jag friträning på Lunda
andra helgen i september för alla som hjälper till.:tummenupp
 

Bifogat

  • Supermotard%20Lunda%20086.jpg
    Supermotard%20Lunda%20086.jpg
    167.4 KB · Visningar: 91
  • DSC00171 (Small).JPG
    DSC00171 (Small).JPG
    36.5 KB · Visningar: 78

mikey79

ELpresidente
Gick med
21 Jul 2008
Ort
uppsala
Hoj
2008 KTM Duke 690
tjenahopp.. ny supermoppeåkare, svarar till namnet micke, bor i muppsala, jobbar som trucker =d hakar villigt på när de ska åkas om man e ledig..

slå en pling eller dra ett sms..
070 2180604

ses på gator å torg på ett eller två hjul i sommar :yoparty
 

V/S

aka Plysch^
Gick med
26 May 2007
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 450 EXC
Hur är det me körningar?
Länge sen det va motard åkning eller bara jag som missat :confused:
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top