Uppsala Motard

Thenewguy

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Ort
Uppsala
Hoj
Husaberg 650-07
Trevlig att få träffa ett par nya galningar på plantaget, en liten åktur fick man med. Bjussade på årets första avåkning :tummenupp

Men men, fullt ös medvetslös! :yoparty
 

Aqua_HeaD

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Gixxer 1000 K7
Trevlig att få träffa ett par nya galningar på plantaget, en liten åktur fick man med. Bjussade på årets första avåkning :tummenupp

Men men, fullt ös medvetslös! :yoparty

Hehe... Synd bara att ni försvann. Ni tog av fel väg, men det gör detsamma. Kul var det i alla fall. :tummenupp

Tur att både du och cykeln klarade sig oskadda. :yoparty
 

Thenewguy

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Ort
Uppsala
Hoj
Husaberg 650-07
Hehe... Synd bara att ni försvann. Ni tog av fel väg, men det gör detsamma. Kul var det i alla fall. :tummenupp

Tur att både du och cykeln klarade sig oskadda. :yoparty


Ahh, tog det lite lungt i högersvängarna tills oljan var borta men det lär ju bli fler åkturer.

Jepp men det är ju en husa :tummenupp Ska införskaffa mig lite mer skydd så ja slipper skrapsåren me.
 

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Uppsala/ Sthlm
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Fan grabbar, ni har det bra ni! Satt och alkade på birjer jarl igårkväll när jag hör/ser 3 motarder (husor?) slanga förbi bort mot flustret. Höll ju direkt upp handflatan för att få tyst på babblet från kvinnan jag samtalade med! JÄVLIGT fint må jag säga! Ni får för helvete se till att skrapa fram lite filmmaterial snart??? ;)

//Robin
 

lakepipes

game over mc
Gick med
25 Apr 2006
Ort
Uppsala ekeby
Hoj
gsxr 1000 -03
jävla synd att man missade träffen igår men, men... kommer väl fler tillfällen.
verkar bara bli fler o fler husor, d e ju gött!:yoparty Man skulle fan ha en hjälmcam så man kunde filma lite roliga åkturer!
 

Thenewguy

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Ort
Uppsala
Hoj
Husaberg 650-07
Vad säga om vi alla glider till utställningen den 7:e(nu på Lördag) på Micro? Snacka lite skit för att sen glida iväg och gasa satan! :yoparty

Om det är fint väder såklart, vissa har ju fortfarande på bandäcken som bara blir bättre och bättre :D
 

MR Mange

GAME OVER MC
Gick med
26 Aug 2007
Ort
HÄR
Hoj
GSXR 1000 k9
Vad säga om vi alla glider till utställningen den 7:e(nu på Lördag) på Micro? Snacka lite skit för att sen glida iväg och gasa satan! :yoparty

Om det är fint väder såklart, vissa har ju fortfarande på bandäcken som bara blir bättre och bättre :D

a jag e på kommer att glida dit med ett hjul i luften :D lr två beror lite på om bosse batong e där:yoparty

jävla synd att man missade träffen igår men, men... kommer väl fler tillfällen.
verkar bara bli fler o fler husor, d e ju gött!:yoparty Man skulle fan ha en hjälmcam så man kunde filma lite roliga åkturer!

a du missade nått, men det e ju klart det blir fler turen hehe, a jag har kollat på hjälm kamera men dom e ju svinigt dyra:yoparty
 
Last edited:

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Jag dyker nog upp vid Micro på Lördag (även om jag inte kör Husa) :tummenupp

Färre än två hjul i backen lär ju knappast hända, men tittar ni noga kan jag bjuda på ett 30cm långt försök :yoparty
 

lakepipes

game over mc
Gick med
25 Apr 2006
Ort
Uppsala ekeby
Hoj
gsxr 1000 -03
Vad säga om vi alla glider till utställningen den 7:e(nu på Lördag) på Micro? Snacka lite skit för att sen glida iväg och gasa satan! :yoparty

Om det är fint väder såklart, vissa har ju fortfarande på bandäcken som bara blir bättre och bättre :D

a ja e på. säg en tid ba så e ja där me gula faran!

a jag e på kommer att glida dit med ett hjul i luften :D lr två beror lite på om bosse batong e där:yoparty



a du missade nått, men det e ju klart det blir fler turen hehe, a jag har kollat på hjälm kamera men dom e ju svinigt dyra:yoparty

fan vi tejpar ju fast en vanlig filmkamera på en jofa-hjälm så kan du ha den!:yoparty måste ju inte va så stekigt jämnt lr.:tummenupp
 
Last edited:

Aqua_HeaD

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Gixxer 1000 K7
a jag e på kommer att glida dit med ett hjul i luften :D lr två beror lite på om bosse batong e där:yoparty



a du missade nått, men det e ju klart det blir fler turen hehe, a jag har kollat på hjälm kamera men dom e ju svinigt dyra:yoparty


Vilken tid på lördag??? Ska till Täby en sväng på dagen så under eftermiddagen och kvällen e jag på om det är fler som är ute då. :)
 

Henken

Guest
Nu när jag flyttat tillbaka till Göteborg får jag passa på att tacka alla jag körde med under tiden i Uppsala. Grymt skoj att se nya ansikten, vägar, ett dike :gnissla och framförallt turen i skogen & över åkrarna & upp på kullen!

Ni kan ta bort mig från sms-listan. Får en del sms ibland & blir arg för det roliga man missar :näsblod
 

payneswe

Game over MC
Gick med
7 Aug 2007
Ort
vittinge
Hoj
Honda fireblade 03
Några som hänger med upp till Tierp på fredag Stefan på www.4wheel.se ringde o ville få upp lite motarder o visa lite ban åkning jag och mange drar upp på fredag FM med släp så ska vi busa lite hör av er till mig eller stefan på 4wheel

tror det blir en rolig dag :tummenupp :tummenupp

info finns på www.4wheel.se
 

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 660 ´03
Jag funderar på att beställa lite ny utrustning. Jag har nästan bestämt mig för ett A-star S-1 Supermoto (Svart/grått/vitt) Nån som har nåt att säga om det? Sen tänkte jag köpa ett par Sidi Crossfire SRS, några kommentarer?

Stället: http://www.fc-moto.de/WebRoot/FCMotoDB/Shops/10207048/Products/34311-3099728/34311-3099728.jpg

Boots: http://www.fc-moto.de/WebRoot/FCMot...ts/34311-3094014/sidi-crossfire-SRS-boots.jpg

Jag kan inte riktigt bestämma om jag ska ha svarta eller vita boots, vad tror ni passar bäst?
 

addeb

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2005
Ort
Uppsala
Hoj
ärrsex
Jag skulle kört på vita, väldigt cleant...även om det kommer vara svårt att hålla dom vita, men det är bara att putsa! ;)
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Jag funderar på att beställa lite ny utrustning. Jag har nästan bestämt mig för ett A-star S-1 Supermoto (Svart/grått/vitt) Nån som har nåt att säga om det? Sen tänkte jag köpa ett par Sidi Crossfire SRS, några kommentarer?

Stället: http://www.fc-moto.de/WebRoot/FCMotoDB/Shops/10207048/Products/34311-3099728/34311-3099728.jpg

Boots: http://www.fc-moto.de/WebRoot/FCMot...ts/34311-3094014/sidi-crossfire-SRS-boots.jpg

Jag kan inte riktigt bestämma om jag ska ha svarta eller vita boots, vad tror ni passar bäst?

Jag tog hem stället men skickade tillbaka det, tog sedan flyget ner och köpte ett annat.
Det var tajjt i armarna har jag för mig, väldigt öppet framtill kändes det som. Var kevlar (eller vad det nu är) över hela bröstet, så det skulle bli för kallt för vinterkörning och vår/höst. Säkert jätte skönt i dagens värme, men det händer ju inte så ofta att vi har så här varmt.
Ryggskyddet som sitter fast på nått konstigt vis i stället satt inte bra och känndes väldigt B!

Så frågar du mig så sågar jag det stället totalt!

Ett annat tips är att flyg ner och handla, det blir ändå billigare än att handla i Kartellpris Sverige. Sen när man ändå är där så är även ölen billig och god :tummenupp


Men bootsen däremot har jag bara hör bra om!
 
Last edited:

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 660 ´03
Jag tog hem stället men skickade tillbaka det, tog sedan flyget ner och köpte ett annat.
Det var tajjt i armarna har jag för mig, väldigt öppet framtill kändes det som. Var kevlar (eller vad det nu är) över hela bröstet, så det skulle bli för kallt för vinterkörning och vår/höst. Säkert jätte skönt i dagens värme, men det händer ju inte så ofta att vi har så här varmt.
Ryggskyddet som sitter fast på nått konstigt vis i stället satt inte bra och känndes väldigt B!

Så frågar du mig så sågar jag det stället totalt!

Ett annat tips är att flyg ner och handla, det blir ändå billigare än att handla i Kartellpris Sverige. Sen när man ändå är där så är även ölen billig och god :tummenupp


Men bootsen däremot har jag bara hör bra om!

Det var som fan.. tur att du sa det, jag skulle precis beställa. Iofs så hade det kanske passat mig jättebra, det vet jag ju inte men som du beskriver det så låter det inte så bra.

Vad köpte du då?

Vad säger ni motard åkare om att köra motard i ett "vanligt" ställ, blir körställningen tokig eller funkar det?
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Det var som fan.. tur att du sa det, jag skulle precis beställa. Iofs så hade det kanske passat mig jättebra, det vet jag ju inte men som du beskriver det så låter det inte så bra.

Vad köpte du då?

Vad säger ni motard åkare om att köra motard i ett "vanligt" ställ, blir körställningen tokig eller funkar det?


Du kan ha ett vanligt race ställ också, blir lite tajjtare vinkel i armar och ben. Men helt klart så funkar det med, men det är nog väldigt oskönt i början om du har ett helt nytt.
Jag har kört med ett race ställ och det funkade ok, men du har mera rörlighet i ett supermoto ställ. Tex när du ska vifta med benen i kurvorna, och så har supermoto ställen en rakare armvinkel.

Jag köpte ett Arlen Ness supermoto, vad jag hört så ska det vara lite tjockare skin i det än Astar ställen. Har inte praktiserat det än, men Astar stället klarade ganska bra att kana med :) Så bra att försäkringbolaget köpte det....


Stället som du är sugen på ser helt ok ut, men jag tyckte att det känndes väldigt billigt på nått vis. Inte den säkerhet man vill ha, det var mera styling än säkerhet.

Mvh Johan
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top