Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det står bara "Uppsägningstid bla,bla,bla regleras i gällande kollektivavtal." Jag hittar inget sånt... tänkte om det var nåt generellt som gällde om inget annat hade sagts.Zee skrev:2055733Kolla i ditt anställningsavtal, latmask.![]()
Kan vara allt från 2 veckor till 3 mån.

Jovisst, men ibland kan det vara rätt bra med referenser oxå...Maxxi skrev:2055761Jag har funderat på det där, när man haft något tråkigt jobb. Det borde väl bara vara så att man inte går dit och inte kommer tillbaka. Då slipper man uppsägningstid![]()
newstead skrev:2055730Vad är det som gäller om jag har en "tidsbegränsad anställning"? Hur lång är min uppsägningstid om jag vill sluta?
Så om jag vill sluta tidigare så kan jag inte göra det då? Om man ska följa reglerna alltså...Kawalight skrev:2055788Tidsbegränsad innebär att du slutar det datum du och arbetsgivaren kommit överens om. Det borde stå i avtalet under vilken tidsperiod du har blivit anställd. Tex. 060101 tom 060501
En månad på min tidsbegränsade anställning, juni-aug förra året och däremellan vid behov.MikkE skrev:2055803Hur länge har du jobbat där?
newstead skrev:2055797Så om jag vill sluta tidigare så kan jag inte göra det då? Om man ska följa reglerna alltså...
Jahapp... så då får det bli:PGH skrev:2055815Jo, det går men först efter snack med arb.givaren. Måste godkänna det först. Så tror jag det är. Vill han/hon inte så är det bara till att knega vidare till sistadatum.
Du har i regel ingen uppsägningstid om du har en tidsbegränsad anställning. Detta innebär att varken du eller din arbetsgivare kan säga upp ditt anställningsavtal utan det löper till anställningens slut. Detta brukar ibland kallas för "vikariefällan" och med det menas att du inte kan ta intressanta jobb som kanske dyker upp under anställningstiden.
Den svenska tryggheten...lilltryne skrev:2055854från cf:

håll käften och jobba nu. Var glad att du har ett jobb.newstead skrev:2055860Den svenska tryggheten...![]()
Nä fan, jag är ju ledig idag...crashtestdummy skrev:2055926håll käften och jobba nu. Var glad att du har ett jobb.![]()
![]()

|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen