Uppsägning av BRF pga felparkering?

Jag tycker det är helt rätt om du blir vräkt.

Om jag bodde där och det var någon som tyckte sig stå över sunt förnuft och inte rätta sig till de regler som finns trots tillsägelser så är det helt rätt med vräkning. Tänk om alla resonerade som dig, det skulle stå bilar parkerade lite varstans enligt var och ens tycke..

Det handlar dessutom om Bro, inte gamla stan i Stockholm, hur svårt kan det vara att hitta någonstans att parkera enligt reglerna liksom... Måste du se bilen från köksfönstret eller?

Här är dages tipps ang "felaktig" MC parkering då man bor i en Brf:
Gå med i styrelsen!

Helt plötsligt försvinner mycket av gnället. :rolleyes:
Om en "vanlig" medlem gnäller svara man "Du, det finns en plats öppen i styrelsen, det är bara att komma till styrelsemötena ooc ta upp frågan" ... Du lär aldrig höra nått av den medlemen sen :rofl
Om det tas upp av nån styrelseledamot så diskuterar man och hårdnackat "bråkar" om det... tillslut slutar folk bråka då de inte är tillräckligt envisa.

Sen kan det bli som i min förening.
Flyttade in på vintern, tog fram hojen i början av April, ställde den på gården (där den eg inte får stå) och gick med i styrelsen. Ingen sa nått, närmast tvärt om för att vid midsommar så hade Kassören också börjat parkera sin hoj utanför sin port o likadant med två "vanliga" medlemmar :yoparty

Och i min förening är det något annat. Bland annat sprang man runt och anklagade mig för att utnyttja föreningens elektronikavfall för firman (vilket jag såklart inte gjorde), en annan styrelsemedlem fick ett jäkla gnäll på att deras hund var lös ibland. Nu när vi inte sitter i styrelsen längre är allting frid och fröjd och jag kan till o med parkera MC i cykelstället utan gnäll. Jag fick mycket uträttat under den tiden jag satt där i vart fall.

Jag tycker det är helt rätt om du blir vräkt.

Om jag bodde där och det var någon som tyckte sig stå över sunt förnuft och inte rätta sig till de regler som finns trots tillsägelser så är det helt rätt med vräkning. Tänk om alla resonerade som dig, det skulle stå bilar parkerade lite varstans enligt var och ens tycke..

Har inte påstått att det jag gör rätt, min fråga var ifall de rent juridiskt har rätt att säga upp mitt medlemsskap. finns det inte plats någonstans så finns det inte :) Och jo, det är väl ett 10 tal bostadsrätthavare som också blir tvungna att ställa sig som jag gör ibland. Så jag är inte ensam om att resonera så.

Det handlar dessutom om Bro, inte gamla stan i Stockholm, hur svårt kan det vara att hitta någonstans att parkera enligt reglerna liksom... Måste du se bilen från köksfönstret eller?

Det handlar inte om Bro. Skrev tidigare i tråden att den orten inte är aktuell längre då jag flyttat därifrån. :arsele

Och i min förening är det något annat. Bland annat sprang man runt och anklagade mig för att utnyttja föreningens elektronikavfall för firman (vilket jag såklart inte gjorde), en annan styrelsemedlem fick ett jäkla gnäll på att deras hund var lös ibland. Nu när vi inte sitter i styrelsen längre är allting frid och fröjd och jag kan till o med parkera MC i cykelstället utan gnäll. Jag fick mycket uträttat under den tiden jag satt där i vart fall.

Det första brorsan fixade i sin BRF sedan han gått med i styrelsen var att det målades upp en MC ruta utanför varje ingång, närmast den biffiga stolpen till skärmtaket, för dom som ville låsa med kedja.

Hans hoj stod ju utanför honom jämt, men 2m bort vid nästa ingång stod det aldrig någon, helt perfekt.

Känns som att man hela tiden måste försvara sig :O

Jag VET att jag gör fel när jag parkerar där, jag trodde jag gjorde det rätt klart i början. Jag kör t.o.m för fort i trafiken (dödens synd) och gasar även extra när jag ser att det blir gult i trafikljuset istället för att bromsa in. Händer också att jag kör om på höger sida, kör över heldraget, inte stannar helt vid stopp-skylt, struntar i högerregeln o.s.v.

Så ni behöver inte göra mig medveten om att jag är en dålig granne eller är en fara för omgivningen, jag vet redan om det :D :arsele

Det handlar inte om Bro. Skrev tidigare i tråden att den orten inte är aktuell längre då jag flyttat därifrån. :arsele

Det missade jag, men är det inte inom Stockholms stad så känns det ju som att man kan hitta parkering lite vart som helst, även om man kanske måste gå en bit.

Jag tror nog risken är större att det blir motsatt effekt som för dig. lite "all eyes on me" och att man bör föregå med gott exempel.

Det missade jag, men är det inte inom Stockholms stad så känns det ju som att man kan hitta parkering lite vart som helst, även om man kanske måste gå en bit.

Det är mitt i smeten. Flyttar från smeten snart och får en helt egen p-plats. ska bli jävligt skönt faktiskt!

Så ni beter er ungerfär som grekiska/italienska/ryska/osv politiker i er styrelse?
Charmigt.

Makt korrumperar tydligen även på denna nivå...

Välkommen in i matchen Josef.
Hela livet handlar om att vara i rätt grupp för inbördes beundran och ha rätt kontakter.
Klia ryggen på rätt folk och vara beredd att rata andra om det gynnar dig i rätt grupp.
Det är för jävligt och jag försöker ofta gå mot strömmen, men det tar mycket energi och gynnar dig inte personligen.
Förhoppningsvis får någon här och där sig en tankeställar i bästa fall... :(

Det är mitt i smeten. Flyttar från smeten snart och får en helt egen p-plats. ska bli jävligt skönt faktiskt!

Då fanns väl ändå problemet långt innan du flyttade dit och det borde du ju vetat om.
Du kan ju hyra en garageplats i ett allmänt parkeringshus istället så slipper du problemen.

Det här säger kronofogden om tvångsförsäljning: "på annat sätt allvarligt misskött sig som bostadsrättshavare".
Nu vet jag inte om att dagligt felparkera kan ingå i men det finns kanske en chans?

http://www.kronofogden.se/auktionst...vbostadsratt.4.39f16f103821c58f680006144.html

Välkommen in i matchen Josef.

Jag vet hur det (ofta) funkar men att skylta med det så öppet kändes lite väl...

Skönt att slippa griniga/korrumperade grannar som äger min bostad. Det är illa nog att frugan har rätt att säga vad hon tycker om fastigheten.

Jag vet hur det (ofta) funkar men att skylta med det så öppet kändes lite väl...

Skönt att slippa griniga/korrumperade grannar som äger min bostad. Det är illa nog att frugan har rätt att säga vad hon tycker om fastigheten.

Jo jag förstår det. Det händer ju dagligen dock. Ibland öppet och ibland bara så man anar det. Det gynnar inte klyftan i samhället precis. Det tråkiga i kråksången är att "folk" är så fega. Så även om man säger ifrån så är det sällan folk från gruppen som håller med en vågar haka på utan sluter sig till den stora massan och knyter näven i fickan på sin höjd.

Känns som att man hela tiden måste försvara sig :O

Det kanske inte är så konstigt då du går ut med att du parkerar som ett arsle och söker vägar att kunna fortsätta göra det trots att du är medveten om att att andra stör sig på det.

Det är tråkigt med parkeringssituationen, men jag hoppas verkligen att föreningen har rätt att vräka dig!

Har du inte löst frågan till på måndag så dra mig ett pm var jag kan nå dig så skall jag hjälpa dig. Jobbar med detta. Lovar inte att du gillar svaret men lovar att det blir rätt.

Med vänlig hälsning, Peter

Det kanske inte är så konstigt då du går ut med att du parkerar som ett arsle och söker vägar att kunna fortsätta göra det trots att du är medveten om att att andra stör sig på det.

Det är tråkigt med parkeringssituationen, men jag hoppas verkligen att föreningen har rätt att vräka dig!

Trevlig gosse! Jag söker varken stöd eller förståelse, har aldrig påstått något annat än att jag gör fel. Det enda jag undrat över är ifall de har något lagligt stöd i deras "hot".

Sedan så undrar jag vad du har för intresse i att dom skall vräka mig, eftersom att du så innerligt hoppas på det. :dummer

Mitt råd och detta är något som oftast brukar funka ganska bra. Gå och prata med ordföranden, kanske var lite ödmjuk för det är ju i detta fall du som gjort fel. Och säg att det inte ska hända igen. Mycket brukar lösa sig om man pratar om det.
Troligen vill de bara skrämmas.
Men och ett stort men, om du blir irriterad eller ordförande blir irriterad, säg då att vi får prata vidare om detta senare och gå då där ifrån innan du visat din ilska!

Upplands-bro är inte Stockholm.

:7peta

Och 3–5 års väntetid där ute – det låter helt osannolikt.

haha snygg bild! Gjorde du den nu?

Har tidigare två ggr i tråden skrivit att det inte är en aktuell ort.
Bor i en betydligt mer p-snål ort idag.

F.ö. så tillhör Upplands-bro Sthlms län. :7peta

Mitt råd och detta är något som oftast brukar funka ganska bra. Gå och prata med ordföranden, kanske var lite ödmjuk för det är ju i detta fall du som gjort fel. Och säg att det inte ska hända igen. Mycket brukar lösa sig om man pratar om det.
Troligen vill de bara skrämmas.
Men och ett stort men, om du blir irriterad eller ordförande blir irriterad, säg då att vi får prata vidare om detta senare och gå då där ifrån innan du visat din ilska!

Äh, en gammal tant-styrelse med medlemmar som bott i kåken sedan stenåldern. De är inte vana vid bilar.
En gång när jag parkerade bilen såg jag en surgubbe från styrelsen stå 10 meter ifrån och blänga på mig, gick upp snabbt och när jag kom ner efter knappt 5 min fanns en lapp på rutan.. Såna fega puckon kan man inte resonera med.

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back