Upprustningen av Kemora (finland)

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Någon sa att dom höll på att rusta upp Kemora banan med ny asfalt och avåkningskuddar. Finns det någon som vet exakt vad som ska göras och eventuellt bilder?

Jo det stämmer dom har rustat den med bla ny asfalt dom skalll dock lägga om den ett varv till i vår. Efter det skall det åkas tior!

Steny skrev:
Jo det stämmer dom har rustat den med bla ny asfalt dom skalll dock lägga om den ett varv till i vår. Efter det skall det åkas tior!

tjugor för min del =)

Har avgiften stigit kraftigt då dom renoverar?

Kemora

SvartR1a skrev:
Har avgiften stigit kraftigt då dom renoverar?

Jepp !
Ungefär dubblerat avgiften, du betalar halva banhyran senast en månad innan bokningen och resten (om jag minns rätt) senast en mån. efter bokningen.
Nånting i den stilen, annars kan man ringa och perkla finska med Jyri Ahonen som är ansvarig för bokningar m.m.

Last edited:
Det är nog värt att betala en slant extra för att få åka riktig bana. Den har ju inte varit i toppskick direkt. Ska ni bosätta er där då semestern kommer?

Men tur att man fattar ett ord av va som står på sidan. Det är ju överkurs att översätta sidan :huvet

Men tur att man fattar ett ord av va som står på sidan. Det är ju överkurs att översätta sidan :huvet[/QUOTE]

Blir fritt översatt något sånt här...

Tävling på helger: 1200 euro/per dag.
700 euro/andra dagar

Vanlig bokning : 400 euro/per dag vardagar
700 euro/per dag lördag o söndag

Obokade dagar : 40 euro/per dag
25 euro/3 timmar
200 euro/månadskort

Skulle gärna bosätta mig där under sommaren men har en fru med en bulle i ungnen som vill annat och en utbyggnad på huset som väntar.
Som jag så ödmjukt uttryckte mig tidigare....
:4skrika PERKELE !!!!...att jag inte kan hänga med till Virtasalmi.
Men man får väl skylla sig själv fö ratt man inte tränat på det "finska rycket"

Steny skrev:

Det var på tiden att dom la ny asfalt på Kemora. Har varit där nästan varje år sedan -92 och i fjol var det värre än någonsin!
Tior? Det vore nå´t det. :banana
Är inte banrekordet 1.10 nånting? Satt av Erkka med 250 nån gång i forntiden?

racerskalman skrev:
Det var på tiden att dom la ny asfalt på Kemora. Har varit där nästan varje år sedan -92 och i fjol var det värre än någonsin!
Tior? Det vore nå´t det. :banana
Är inte banrekordet 1.10 nånting? Satt av Erkka med 250 nån gång i forntiden?

HAr hört om tiorna av finnarna men jag tror att det är skrönor det snabbaste jag sett är 11.1 av Erka på en Superbike, BAnrekord för supersport är 11.9 av Sami Penna, Toppi Haaraala åkte 11,6 på kval det är kval rekord. Man är inte så långt efter på 12.5

Steny skrev:
HAr hört om tiorna av finnarna men jag tror att det är skrönor det snabbaste jag sett är 11.1 av Erka på en Superbike, BAnrekord för supersport är 11.9 av Sami Penna, Toppi Haaraala åkte 11,6 på kval det är kval rekord. Man är inte så långt efter på 12.5

Såg filmen när Steny kör 1.15 och det ser iallafall ut att gå JÄVLIGT fort......men då är det fortfarande 3.5 sek ner till ditt rekord....Huuuu :squid

Var det vanliga RS1 du körde 1.12.5???

Steny skrev:

Bah, ja spöa dig ju en gång. Spöar dig igen när jag vill :rolleyes:

/lastu

Kostet78 skrev:
Såg filmen när Steny kör 1.15 och det ser iallafall ut att gå JÄVLIGT fort......men då är det fortfarande 3.5 sek ner till ditt rekord....Huuuu :squid

Var det vanliga RS1 du körde 1.12.5???

Nej det var på ett Dunlop 190/60- 950 blandning.

Smäcka upp länk till den där videon Steny! Vill se!

Bygg en bro till finland. Jag ogillar båtar.

1.26 med gatcykel, Man ska nog vara tyst om en sån siffra men jag tyckte man låg på rätt bra

Får nog skaffa banhoj om man ska våga hyvla mer. Annars kan det bli dyrt

Ser fram emot MC norrs helg på Motopark. Jag tror det kommer att bli skit skoj.

Steny skrev:

Jepp, blir skoj å förnedra dig med den. De e ju för fanken en älvahunnra, blir lätt å spöa din sexhunnra. 600 < 1100, du ser - inga problem... :arsele

Få sii då om jag tar mig dit då till MC-norr åkningen... :confused:

/lastu

*/ ?>
Back