Upprop mot Gratistidningar

Vad gör du med gratistidningar som du får hem?

• Antal röstningar
    0
Jag har också en skylt där jag undanber mig reklam (med en DÖSKALLE på skylten..så man tycker att dom borde fatta vad jag menar :grr) men får ändå dessa tidningar. Jag har börjat slänga ut den i trapphuset. Då kanske utdelarna får skit för att det ligger tidningar i trapphuset och då tycker jag det är rätt åt dom. Vill inte ha deras skräp som, precis som du säger, åker rakt i soptunnan varenda gång!

I mitt förra hus så skrev jag tom på min "Ingen reklam" skylt att jag inte ville ha uppsala tidningen heller..men det sket dom helt och hållet i.

Här kamrater, har ni skylten ni skall fixa!

00469.jpg
:D

Edit eller den här
big_109.jpg
:D :D

Gissar att de gärna vill hävda att deras sunkiga tidning är samhällsinformation och då kan de strunta i "ingen reklam"-skyltarna. Du får prova med två döskallar och se om de fattar hinten!

Vad som stör mig mest är den jävla Amos-tidningen från Svenska Kyrkan. Har satt en speciell "ingen amos"-lapp på dörren nu, men får jag den ändå går jag ut i trappan och klipper till munkpojken...

Har forskat vidare och en "Nej till reklam"-skylt räcker ej då dessa tidningar är klassade som "periodisk tidskrift" och lyder under tryckfrihetsförordningen och inte reklamlagen.

En skylt med "Nej till gratistidningar" krävs således...... Vilket jag för övrigt utrustade min brevlåda med för länge sen.

Idag låg det en sån där jävla gratistidning i lådan igen. "ett hus" hette den och delas ut på uppdrag av villägarnas riksförbund. För smarta husägare står det i tidningen. Till saken hör att jag bor i hyresrätt och har inget intresse i att äga ett hus. Jag drog iväg ett argt brev till chefredaktören på reklambladet där jag förklarade läget och bad dom respektera skylten i fortsättningen. Bläddrade igenom den för att se om dom kunde hänvisa till samhällsinformation, men det fanns absolut inget sånt. La in DM-nämden som mottagare också, kan ju vara bra om dom också får läsa.
Får se om jag får en ursäkt eller nåt från käringen.

Så nu har jag fixat en skylt åt er reklamhatare.....

Skriv ut den sett på dörren, utvärdera sen i denna tråd ;)

Last edited:
Jag har jobbat som brevbärare och kan ju försäkra er om att de utskick som görs via posten (så länge de inte är adresserade) inte delas ut till de som har skrivit på dörren att de inte vill ha

Min mor har skrivit på dörren att hon inte vill ha, får ändå. Alltid dubbel reklam, då hon har en postbox också. :mad:

Fick svar från "ett hus".
Hon tackade för mina synpunkter och skulle prata med distributionsansvarige, skrev hon.
Får se om det hjälper.

Min mor har skrivit på dörren att hon inte vill ha, får ändå. Alltid dubbel reklam, då hon har en postbox också. :mad:

Om det är brevbäraren som kommer med posten (dvs tex Svepet, brukar vara fyllt med reklam från el-giganten och ica osv), så kan man i värsta fall klaga till det utdelande kontoret. När jag började fick jag väldigt tydliga instruktioner om att inte lägga reklam hos de som inte ville ha. Råkade lägga fel någon gång (såg inte lappen eller nåt för dom skrivit på en teckning). Då jagade dom upp mig i trappan och klagade direkt, och jag glömde aldrig att dom inte ville ha reklam ;)

Men det e viktigt att det är en klar och tydligt läsbar lapp. Lappar med humor (tex spöstraff eller liknande) tyckte jag bara var roligt, för det är just de lapparna man lägger märke till. Små anonyma vita tejpbitar är mycket svårare att se.

Gratis toapapper/julklappspapper osv tackar man ju inte nej till. Man har alltid någon form av användning av skiten. Typ tallriks/glas-underlägg.

Jag var reklamutdelare en gång i tiden. När jag då såg skyltar liknande dom som finns ovan i tråden så tryckte jag alltid ner lite extra reklam. När man fick massa reklam över efter sin rutt så tryckte man alltid ner skiten i någon "Ej-reklam låda". Jag snodde också alltid all bra reklam, som Mc Donaldshäften och diverse prylar som man fick med. Snodde nog ett hundratal sketna avbitare, använde dom som engångsavbitare.

Det var tider det, tyvärr fick jag inte jobba kvar.

Jag var reklamutdelare en gång i tiden. När jag då såg skyltar liknande dom som finns ovan i tråden så tryckte jag alltid ner lite extra reklam. När man fick massa reklam över efter sin rutt så tryckte man alltid ner skiten i någon "Ej-reklam låda". Jag snodde också alltid all bra reklam, som Mc Donaldshäften och diverse prylar som man fick med. Snodde nog ett hundratal sketna avbitare, använde dom som engångsavbitare.

Vad gör du nu för tiden då? Telefonförsäljare?

Gratis toapapper/julklappspapper osv tackar man ju inte nej till. Man har alltid någon form av användning av skiten. Typ tallriks/glas-underlägg.

Läskigt genomskinlig jag var då. Sitter på Telias Kundtjänst.

Äntligen förstår man varför kundtjänst alltid är så shitty.

Nu är det dock en jäkla stor skillnad på min inställning till jobb än vad den vara när jag var 14. Telias kundtjänst rullar fett, om man kommer fram till mig i alla fall. =)

Kan ju dock inte påstå att min egen inställning varit på topp. Sämsta jobbet jag haft ringde jag runt för marknadsundersökningar. Jävligt skoj var det att ringa och störa folk i finalen under fotbolls-VM :tummenupp
Inga muntra svar man fick hehe

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back