Det jag då åsyftar är en utrensing av en hel del trådar som kanske inte är helt aktuella i dagsläget, att försöka söka sig till ett svar på någon mekfråga eller dylikt är enligt mig inte helt lätt men jag kanske är ensam om att tycka detta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Scapegoat skrev:2165465Det jag då åsyftar är en utrensing av en hel del trådar som kanske inte är helt aktuella i dagsläget, att försöka söka sig till ett svar på någon mekfråga eller dylikt är enligt mig inte helt lätt men jag kanske är ensam om att tycka detta?
Scapegoat skrev:2165479Hjälper du mig att leta efter trådar med varvräknare som gör som dem vill?
Scapegoat skrev:2165479Hjälper du mig att leta efter trådar med varvräknare som gör som dem vill?

Ozzian skrev:2166004Nu vet vi ju inte om det var just det felet du syftade på men det stämmer att Varvräknaren på gamla R1 varnar för tre olika fel (fryser på olika varvtal i omgångar):
- Spjälgivarfel 3000r/m
- EXUP-fel 7000r/m
Edit: Ovanstående gäller 98-99
- Tanknivågivarfel 8000r/m
-00
- Spjällgivarfel 3000r/m
- Exup-fel 7000r/m
- Hastighetsgivare 4000r/m
- Tanknivågivare Tanklampa blinkar 8ggr i omgångar
så, rätt ska va rätt![]()
![]()
Hur svårt det är beror på hur mycket mekarvana du har men du kan ju alltid försöka konstatera vad felet kan varaScapegoat skrev:2167872Tack som faan, den fryser vid 7000 varv, med andra ord då ett exup-fel, kommer vi till nästa grej, vad göra då?
Ozzian skrev:2169008Hur svårt det är beror på hur mycket mekarvana du har men du kan ju alltid försöka konstatera vad felet kan vara![]()
Leta reda på själva EXUP-spjället som sitter in i grenröret från vänster sida under motorn.
Ta loss den blanka täckkåpan som sitter där de två vajrarna går in.
Starta motorn och stäng av igen, luta dej ner så att du kan se hjulet som vajrarna är fästade i, vrid på tändningen, nu ska servomotorn försöka köra spjället till utgångsläge.
Förmodligen kommer det inte att röra på sej, var därför observant på om det rycker i vajrarna, gör de det så har spjället kärvat, gör det inte det så får du kolla servomotorns kontaktstycke.
Servomotorn sitter strax bakom förgasarna till vänster (tanken måste lyftas).
.Scapegoat skrev:2165479Hjälper du mig att leta efter trådar med varvräknare som gör som dem vill?
Bra tips, använder i stortsett aldrig google men det där site:xxx.xx var smart, sen om det löser allt vet jag inte men bra att kunnaandersbrink skrev:2233095Det borde vara ett krav att kunna Googla för att få ställa en fråga på Sporthoj!![]()
Okej, man kanske inte får med de senaste dagarns trådar men alla gamla inlägg är lätt sökbara mha Google's eminenta sökfunktioner.
T.ex. http://www.google.com/search?num=10...äknaren+stannar+site:sporthoj.com&btnG=Search
Vad är då vitsen att gå till Google för att söka igenom Sporthoj-sidan, istället för att använda sökfunktionen här, där man dessutom kan välja vilka trådar man ska söka i (t.ex. Pill-&-Mek-hörnan...) ?Ozzian skrev:2233124Bra tips, använder i stortsett aldrig google men det där site:xxx.xx var smart, sen om det löser allt vet jag inte men bra att kunna![]()

Sökfunktionen här brukar inte vilja vara med om man har för många ord tex.Hård skrev:2233330Vad är då vitsen att gå till Google för att söka igenom Sporthoj-sidan, istället för att använda sökfunktionen här, där man dessutom kan välja vilka trådar man ska söka i (t.ex. Pill-&-Mek-hörnan...) ?
Kanske finns nån brutalt genialisk tanke med det, men jag ser inte vitsen med det.![]()
Du kanske missade mina tidigare inlägg, det jag tyckte var bra med andersbrinks tips var just det tipset inte att det skulle kunna ersätta en bra sökfunktion på just Sporthoj.comHård skrev:2233330Vad är då vitsen att gå till Google för att söka igenom Sporthoj-sidan, istället för att använda sökfunktionen här, där man dessutom kan välja vilka trådar man ska söka i (t.ex. Pill-&-Mek-hörnan...) ?
Kanske finns nån brutalt genialisk tanke med det, men jag ser inte vitsen med det.![]()
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |