Uppkörningshoj

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Har bokat tid för uppkörning den 12/5, det gäller A begränsat.

Vilken hoj ska jag köpa för att köra upp med?
Kraven:
25kW (max 0.16kW/kg)
Minst 375ccm
Billig (runt 5-10 k
Lättsvängd i lägre farter(ingen sporthoj alltså, för det har jag redan)

Med tanke på vad du är villig att ge för den så skulle jag nog satsa på att försöka hitta någon strypt japansk mellanklassare från 80-talet. Som t.ex. GSX 400, CB400 eller liknande.

http://www.blocket.se/vi/20855738.htm?ca=3_s

Det är nog ungefär vad man kan hitta i den prisklassen.

eller kanske snacka med någon av de lokala skolorna om att hra en hoj för uppkörningen eftersom du redan har en hoj?
det låter som om du bara ska köpa hojen för att användas vid ett tillfälle

Last edited:
kör upp med den du har, själv tog jag körkort med en GPZ900 :) dem ser ju vad du har för hoj och bedömer dig efter det, helt tappade får man väl inte hoppas att dem är :D

Kan finns en mellanklassmc att hyra vid okq8 eller något annat uthyrningställe. Jag hyrde en när jag tog för mellankortet.

Kan verkligen rekommendera en gsx 400 eller likanande, grymt lättkörda på konbanerna och passar in som mellanklass:tummenupp

För 5k kan du göra om uppkörningen 3 gånger så jag skulle nog köra på den hojen du har.............

Klarar du inte att köra upp på din egna hoj så ska du ju inte ha körkort :tummenupp
Sen är det givetvis lättare med en hoj som har mer upprätt körställning!

Last edited:
Klarar du inte att köra upp på din egna hoj så ska du ju inte ha körkort :tummenupp
Sen är det givetvis lättare med en hoj som har mer upprätt körställning!

Det är kö på E6an, pendlar från stillastående till 5 km/h, vad gör man när man står still, jo man sätter ner en fot. Det blir man kuggad för på lågfarten:va

Det är inte riktigt verklighetsanpassat..

:)

Det är kö på E6an, pendlar från stillastående till 5 km/h, vad gör man när man står still, jo man sätter ner en fot. Det blir man kuggad för på lågfarten:va

Fel! Kö = man lanesplittar i 200. Lär dom dig inget på körskolan eller?!

En jag körde upp tillsammans med satt ner foten och klarade körkortet. De ser på hur pass duktig du är på att kontrollera hojen. Med en R-hoj kan du säkert till och med dra lite utanför linjen vid vändning utan att kugga, så länge det ser stabilt ut. På högfarten klarade jag att kicka ner en kona (stavning?). Fick pröva en gång till och klarade körkortet galant.

Kör med din hoj om du får!

Om man nu mot förmodan skulle få för sig att stå i kö med hoj så sätter man väl ändå inte ner foten så länge man rullar? Skulle då inte jag göra...

Då jagKörde upp med min ZZR 1100,uppkörningsmannen sa att jag inte skulle tänka på några linjer utan bara köra så att han såg att jag kunde hantera cykeln.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT