Uppkörningshoj

Kan du inte be Krillan snällt om att få låna hans hoj för uppkörningen? Den borde ju passa perfekt o vara hyfsat lättsvängd? I värsta fall får du väl muta han med lite öl eller något, borde ju vara mkt billigare än att köpa en en hoj bara för att köra upp på?

Eller så hyr du? Jag hyrde en till mellankortet förra året. Tror det var ca 800:- för en F650GS, hur jävla enkel som helst att köra konbana med, vilket moppefjunis som helst klarar banan med en sån. Och dessutom var det ABS på den, bara att nypa.

Just den jag hyrde var inte strypt heller, så den var lite roligare än 25kw iaf.

Kan du inte be Krillan snällt om att få låna hans hoj för uppkörningen? Den borde ju passa perfekt o vara hyfsat lättsvängd? I värsta fall får du väl muta han med lite öl eller något, borde ju vara mkt billigare än att köpa en en hoj bara för att köra upp på?

Precis! Du har väl flera polare som kan ställa upp och låna ut sin hoj?
Köpa låter omständigt och dyrt.

Det är kö på E6an, pendlar från stillastående till 5 km/h, vad gör man när man står still, jo man sätter ner en fot. Det blir man kuggad för på lågfarten:va

Det är inte riktigt verklighetsanpassat..

:)

Nu kanske det inte är lika mycket köer på landet ;) , men jag känner verkligen att jag har haft nytta av all krypkörningsträning!

Dessutom handlar lågfarten lika mycket om att planera sin körning som att krypköra. Ingen dum övning alls.

Precis! Du har väl flera polare som kan ställa upp och låna ut sin hoj?
Köpa låter omständigt och dyrt.

Krillans hoj ligger på 25kW, och det är 0,0X(någonting) kW/kilo för mycket, tror att strypningen är utvecklad för SMR, och SMC väger mindre:va

Zarrells hoj är "stuntkittad" med massa jävla extra bromsar och peggar o grejer, tror inte att den är "godkänd" :näsblod

Det är de två 25kW som jag "känner" som är bättre än min egna i uppkörningssuynpunkt.

För väl försöka med min egen:näsblod

Eller så hyr du!?
3ggr har väl det kommit på tal i denna tråden, och du har inte svarat på nåt.
Varför inte hyra? kostar ca 1000:-, men istället vill du köpa en hoj? :va

Vart hyr jag en hoj, reggad som 25kW, i närheten av Göteborg?

Varför pratar du inte med bengtssons? Du har ju ändå tagit A1 via dem.

:rolleyes:

Tror det blir svårt att hyra en hoj av dem kl 07-11 (ca) på en tisdag då dem har lektioner. Men, jag kan ju alltid kolla.

Tror det blir svårt att hyra en hoj av dem kl 07-11 (ca) på en tisdag då dem har lektioner. Men, jag kan ju alltid kolla.

dom tjänar mer på att hyra ut hojjen till dig en en lektion med en handledare som ska va me. Ha lite framförhållning så ska de nog gå bra

Edit: Då slipper du köra gammal skrothoj också. Då kör du en hyffsat ny o tight cyckel vilket ökar dina chanser att klara uppkörningen. Till de tycker jag att du ska klara uppkörningen på din cyckel också. Öva med den så klarar du med den me. Jag satte ner foten 3 gånger på krypkörningen men klarade resten bra. Allt beror på vem du får och när dom fick nuppa sist :hihi

Last edited:
Jag ska "övningsköra" lite med Krilllans KTM 690 SMC nån dag, Tror inte att de gör nått att den har 0,006 kW för mycket. Den är väl eghentligen ultimat. Skål på den:fyllisar :tummenupp :3freak

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT