Uppkörning

Grattis Yamaha nisse. Fan vad det känns surt, en liten skylt lurade mig helt, skulle inte svänga där utan en väg längre fram. Att man kan vara så klantig, jag ville ut och bränna gummi nu ju. Men man får ringa och se om där är lite avbokningar helt enkelt. Annars är väntetiden fan fram till julafton.

Tråkigt att höra... Själv fick jag lappen tidigare idag. Uddevalla lär ju ha flest 125:or per capita i Sverige nu...

Skulle bara säga att jag fick en avbokningstid idag, hihi, man har ju ringt en hel del. På onsdag gäller det i Helsingborg :).

Ja klarade oxå uppkörningen idag så nu har ja lappen i hand ja me :P. Hoppas de går bra för er som ska ha uppkörning, lycka till :)

Du får med stor säkerhet en kille som heter Henrik Berggren. Riktig bra inspektör. Ett tips, lurar han ut dig på en grusväg, så var inte rädd för att gasa. Han kuggade mig första gången för att jag körde för lugnt(lånad hoj, trodde inte man kunde vara för försiktig på grusväg). Jag höll 45 knyck ungefär, en hastighets begränsning på 70.

Lycka till!

Du får med stor säkerhet en kille som heter Henrik Berggren. Riktig bra inspektör. Ett tips, lurar han ut dig på en grusväg, så var inte rädd för att gasa. Han kuggade mig första gången för att jag körde för lugnt(lånad hoj, trodde inte man kunde vara för försiktig på grusväg). Jag höll 45 knyck ungefär, en hastighets begränsning på 70.

Lycka till!
Detta var menat åt trådskaparen...

Last edited:
Sledgehammer: Jag har redan kört upp en gång, och då fick jag han. Mycket lugn var han. Kuggade dock på ett misstag. Men man ska väl inte köra snabbare än vad man känner att man klarar av ? Körde grusväg på körskolan och han sa att du ska hålla 60 om du kan. Men samtidigt, så kan man väl få stenskott om du kör för snabbt?

klarade uppkörningen :), fan vad gött ! Har varit ute och kört lite, men måste ta en paus nu.

Ett tips är att när man ska köra inbromsnings delen på manöver banan så behöver man ju inte ligga t.ex 90 km\h.. räcker med att man ligger 75-80

Ett tips är att när man ska köra inbromsnings delen på manöver banan så behöver man ju inte ligga t.ex 90 km\h.. räcker med att man ligger 75-80
Enligt ditt inlägg så låter det som att du menar högfartsbanan, där man endast skall köra i en hastighet av 50 km/h, men jag antar att du menar 90-bromsningen, och nej, att ligga i 75 km/h på 90-bromsningen är inget bra tips.
Så dum är inte förarprövaren att han/hon inte märker någon skillnad på 75 och 90 km/h.
Du kanske hade en förarprövare som inte brydde sig så mycket om hastigheten, men på dem flesta ställen är dem rätt noga med att man ligger runt 90, sedan så är det ju inte alls omöjligt att dem släpper en även om man bara ligger vid 85 km/h vid inbromsningen, men knappast om man enbart ligger på 75.

:rolleyes:

lite synd om körskolan har en honda xr 125 som inte ens kommer upp i 90 i nedförsbacke :) jag sa det till inspektören, då fick körkoleläraren smisk :)

lite synd om körskolan har en honda xr 125 som inte ens kommer upp i 90 i nedförsbacke :) jag sa det till inspektören, då fick körkoleläraren smisk :)

Iofs körde jag i 100 med en xr idag så de motsäger dig lite... på en körlektion kom jag upp i 100 på en 90väg då han låg lite längre bak... så det e faktiskt möjligt...

Enligt ditt inlägg så låter det som att du menar högfartsbanan, där man endast skall köra i en hastighet av 50 km/h, men jag antar att du menar 90-bromsningen, och nej, att ligga i 75 km/h på 90-bromsningen är inget bra tips.
Så dum är inte förarprövaren att han/hon inte märker någon skillnad på 75 och 90 km/h.
Du kanske hade en förarprövare som inte brydde sig så mycket om hastigheten, men på dem flesta ställen är dem rätt noga med att man ligger runt 90, sedan så är det ju inte alls omöjligt att dem släpper en även om man bara ligger vid 85 km/h vid inbromsningen, men knappast om man enbart ligger på 75.

:rolleyes:

haha aa det kan ju vara så att han inte brydde sig..

Det rolig är attdet var min körskolelärare som gav mig de tipset:P

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...