Uppkörning

Iofs körde jag i 100 med en xr idag så de motsäger dig lite... på en körlektion kom jag upp i 100 på en 90väg då han låg lite längre bak... så det e faktiskt möjligt...

Jo, men när du sedan skall köra upp, antar att det är på Säve, så kommer det att vara en liten, liten uppförsbacke på sträckan du skall utföra brosmningen på, och XR:en (som även jag körde upp på) kommer upp i max 85-88 km/h där. Men förarprövarna är nog väl medvetna om att den är ganska trött och att det är svårt att få upp den i 90 på den korta sträckan.
 
haha jaa tack, haha ja har varit ute nu länge. Tänkte bara fråga om hur allvarligt dom tar på att man ramar folk (har någon där bak) ? Någon som åkt dit av farbror blå pga det ?:va


jag skjutsar typ hela tiden på min , har skjutsat till motala o massor inne i stan farbror blå har inte brytt sej om det för mej iaf :) , har åkt lite över 500 mil kanske skjutsat lite över 100 mil så skjutsa på du ^^
 
Jo, men när du sedan skall köra upp, antar att det är på Säve, så kommer det att vara en liten, liten uppförsbacke på sträckan du skall utföra brosmningen på, och XR:en (som även jag körde upp på) kommer upp i max 85-88 km/h där. Men förarprövarna är nog väl medvetna om att den är ganska trött och att det är svårt att få upp den i 90 på den korta sträckan.

Jo det e där jag ska köra upp så det e ju bara bra att man inte kmr upp till 90 :P
 
jag skjutsar typ hela tiden på min , har skjutsat till motala o massor inne i stan farbror blå har inte brytt sej om det för mej iaf :) , har åkt lite över 500 mil kanske skjutsat lite över 100 mil så skjutsa på du ^^

Hehe okej, jo men jag menar OM han tar dig, inte hur stor risken är att han tar dig, för den är liten det vet jag. Men vad händer om han tar mig ? Bryr dom sig om det eller dom släpper det ? Tar dom körkortet ?
 
tja! klarade mitt teoriprov igår och villl nu såklart inget hellre än att klara uppkörningen. Jag har därför en fråga gällande bromstestet. hörde jag att det inte spelar så stor roll om man inte får stopp på hojjen precis slutstrecket, att det inte gör ngt om man överskrider det lite. det jag har hört är att dem för det mesta bedömmer sättet att utföra bromsningen. visst man ska såklart inte överskrida för mycke men att ett par meter inte gör så värst mycke.
Har tidigare hört att kontrollanterna är jäkligt tjinkiga när det gäller bromstestet och att man blir underkänd direkt i fall mankommer över linjen.
Ngn som vet mer exakt?
 
Ingen aning. MEn hur svårt kan det vara? Det är ju bara att bromsa allt man kan..
 
Vad nu då? :hihi

Om man oroar sig för hur man ska bromsa bäst vill jag inte veta hur osäker man är på andra saker/situationer som kan dyka upp i trafiken.

När det handlar om att bromsa på ett bra och säkert sätt är det bara ut och öva, öva å öva. Man kan inte läsa sig till hur man bromsar, tycker jag.
 
Vad nu då? :hihi

Om man oroar sig för hur man ska bromsa bäst vill jag inte veta hur osäker man är på andra saker/situationer som kan dyka upp i trafiken.

När det handlar om att bromsa på ett bra och säkert sätt är det bara ut och öva, öva å öva. Man kan inte läsa sig till hur man bromsar, tycker jag.

man ska lära sig kontrollera bromsarna innan man försöker köra fort :fakta :rolleyes:
 
tack jag vet hur man bromsar effektivt. jag tänkte egentligen bara höra efter om testet är lätt eller om man verkligen får koncentrera sig för att inte kuga på den delen
 
Är det någon som har måtten mellan konerna på krypkörningen ect?
Skille vilja ha de så man kan träna lite själv.
 
I--2m--*--4m--*--4m--*--4m--*--I

*=koner
I=slutändarna på banan
(måtten på den svårare banan)
 
de här me krypkörningen säger dom att man ska reglera farten med kopplingen? får man inte gasa alls då eller ska man bara hålla jämn gas på lägre varv ?
 
de här me krypkörningen säger dom att man ska reglera farten med kopplingen? får man inte gasa alls då eller ska man bara hålla jämn gas på lägre varv ?

du ska varva mycket och slira på kopplingen. och bromsa med bakbromsen om det går försnabbt, dock inte för mycket.
 
Enligt ditt inlägg så låter det som att du menar högfartsbanan, där man endast skall köra i en hastighet av 50 km/h, men jag antar att du menar 90-bromsningen, och nej, att ligga i 75 km/h på 90-bromsningen är inget bra tips.
Så dum är inte förarprövaren att han/hon inte märker någon skillnad på 75 och 90 km/h.
Du kanske hade en förarprövare som inte brydde sig så mycket om hastigheten, men på dem flesta ställen är dem rätt noga med att man ligger runt 90, sedan så är det ju inte alls omöjligt att dem släpper en även om man bara ligger vid 85 km/h vid inbromsningen, men knappast om man enbart ligger på 75.

:rolleyes:


Tss när jag gjorde mitt prov så tog dom hänsyn till att jag var storvuxen... så jag gjorde 90 inbromsningen i 80km/h pga att jag tyngde ner mcn med min vikt... :P haha jag kuggade 1 gång också för att jag missade ett övergångsställe.(körde upp på en Honda XR 125cc)
 
Nyheter
Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

Back
Top