mxnissen
Ny medlem
en sak som jag tyckte var väldigt konstig, det var att min lärare sa att man måste ha HELA handen på bromsgreppet när man bromsar! Alltså inte 2 fingrar eller liknande för då blir man kuggad direkt. 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
en sak som jag tyckte var väldigt konstig, det var att min lärare sa att man måste ha HELA handen på bromsgreppet när man bromsar! Alltså inte 2 fingrar eller liknande för då blir man kuggad direkt.![]()
Vad var det som blev fel då?Drar upp min gamla tråd. Banorna gick som en dans. Har övat mycket. Fick besked direkt om fortsatt körning. Väl ute i trafiken körde jag bra tills motorvägen där allt gick fel! Så det blev kugg! Ska försöka hinna en tid till innan 15 oktober. Men jag undrar när de börjar köra upp nästa år. Kör upp i Ängelholm i Skåne. Liten stad, slutade köra upp 15 oktober. Te. x när slutar en stor stad som malmö att köra upp? Har hört rykten om maj!!!! trodde mer mars/april.
När jag körde upp, det var läängesen, (så jag har inte fått mitt KK i nåt cornflakespaket), så fanns i väntlokalen för aspiranterna en tavla där man visade stadens olika trafikskolors godkännandestatistik och förstås , även privatisternas..Jag håller med om att körskolor gör allt för att dom ska få in så mycket pengar som möjligt. När jag höll på med B-kortet och hade tagit ca 7-8 körlektioner så ansåg jag mig mogen för uppkörning men det tyckte inte mina lärare, dom sa att jag behövde minst 5 st till..
Drar upp min gamla tråd. Banorna gick som en dans. Har övat mycket. Fick besked direkt om fortsatt körning. Väl ute i trafiken körde jag bra tills motorvägen där allt gick fel! Så det blev kugg! Ska försöka hinna en tid till innan 15 oktober. Men jag undrar när de börjar köra upp nästa år. Kör upp i Ängelholm i Skåne. Liten stad, slutade köra upp 15 oktober. Te. x när slutar en stor stad som malmö att köra upp? Har hört rykten om maj!!!! trodde mer mars/april.
Vad var det som blev fel då?
Inte mycket som kan gå fel på motorväg ju..
Drar upp min gamla tråd. Banorna gick som en dans. Har övat mycket. Fick besked direkt om fortsatt körning. Väl ute i trafiken körde jag bra tills motorvägen där allt gick fel! Så det blev kugg! Ska försöka hinna en tid till innan 15 oktober. Men jag undrar när de börjar köra upp nästa år. Kör upp i Ängelholm i Skåne. Liten stad, slutade köra upp 15 oktober. Te. x när slutar en stor stad som malmö att köra upp? Har hört rykten om maj!!!! trodde mer mars/april.
Yes, men när börjar de köra igen? Håller de på till november så låter det rimligt att de börjar åtminstone i mars igen, om det år plusgrader, ingen halka eller snö. Eller? Ingen som vet?
Tänk bara på att om du kör upp efter 1:a november så måste du göra en riskutbildning och den kostar några tusen
http://www.korkortsportalen.se/jag-ska-ta-korkort/motorcykel/Riskutbildning/
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT