Resultat:
Gör en kort historia lång, för jag vill skriva av mig för jag vill ju inte skada någon.
Det hela började igår när vi var ute och övningskörde så blev det punktering på bakdäcket. Perfekt timing. Hem och plocka ner det och åka till en och fixa det. Blev klart vid halv 12 ungefär. Inte så jättelätt att somna sen då man inte visste ifall luften skulle vara kvar i däcket. Nåväl, 8 ringde klockan och upp for man som en tupp. Förtärde en stadig frukost framför TVn. Satt och förundrades varför Pussel-programmet är så förbannat tråkigt. Satt och bläddrade lite i körkortsboken i brist på annan sysselsättning.
Farsan anlände vid halv 12 ungefär, samlade ihop lite papper och sådant som skulle med. Sen när jag var utanför och övade lite vändningar och sådär så kom han ut och sa att han glömt betala in dom 840 kronorna. Som tur var så var postbilen inte alltför långt borta så vi kunde betala "till" den. Körde sedan i rask takt bort till Vägverkets kontor i Säve. Gick omkring där en stund och inspekterade serpentinbanans konor och sådär. När vi satt där på trappan utanför entrén kom det en liten söt sporthoj (gsx 750) åkandes på vägen, han stängde av den typ 50 meter innan infarten till Vägverket och ledde den in på området. "Kanske bäst att göra såhär..." sade han glatt. Han hade tydligen kört ända från Lysekil + 500 mil själv. Tyckte det kändes säkrare med kort. Nåväl, sedan kom inspektören (samma som jag kuggade teorin med första gången

) och ropade upp oss så vi fick sätta oss i ett litet rum. "Vi börjar med dig... Legitimation?". En ilning gick genom kroppen, "Hm...

". Men det gick bra att ha farsan som "vittne" om att jag var jag. Kommer såväl ihåg igår hur jag sa "Nu får vi komma ihåg legget...". Sen skulle han ha reg-beviset för mc'n och lite sånt där. Så gick vi ut så han fick kolla så allt stod rätt till.
När vi sedan skulle åka till asfaltsplanen där serpentinen och allt sådan var så upptäckte han att mina byxor inte var mc-byxor, och så fick det tydligen inte vara. "Robusta kläder" stod det på pappret man fick. Motorsågsbyxor tycker jag är ganska robusta. Dock saknas ju skydd i dem, men att glida med håller dom nog för. Fick i alla fall låna den andra snubbens byxor. Rikiga racingbyxor med sletna knäpuckar på.

"Nu kan man ta kurvorna väl", sa jag lite skämtsamt. Sedan var det dags att åka upp till inspektören och hans extremt snygga lila BMW.

(

)
Han mätte upp garagesvängen, och sen la vi bandet (ena sidan) där det skulle vara. Han sa åt mig att åka och träna lite ifall jag ville. Blåste som faen. Rullade sedan tillbaka till honom så sa han "kör ett åt varje håll...". Åt vänster gick utmärkt, men när jag skulle köra åt höger kom det en vindby och satte mig ur kurs så jag avbröt och körde åt vänster istället. Skakade på huvudet så fick jag köra om den så gick den också. Gjorde sedan en 50-inbromsning två gånger. Fick sedan köra serpentinen, frågade efter första "Vad blev det för tid?". "Det är ovesäntligt, kör en gång till". Gasade på lite bättre denna gången i slalomen, släppte av gasen vid början av slalom-konorna så jag låg lite över 45 (mätarfart) och sen gjorde en inbromsning och väjade åt vänster och stannade. "Nu skall du upp i 70 och göra en effektiv och säker inbromsning", sa han. Sagt och gjort. Fick köra två gånger. Gjorde sedan inbromsning från 90, hörde riktigt hur motorn led när man gasade på...
"Då kan du vänta där nere så ses vi sen", sa han. Körde ner och tog av mig brallorna jag fick låna, riktigt sköna var dom. Dock lite framtunga mot vad jag var van vid ( v-v-v

) . Önskade den andra snubben lycka till och sådär. När han sedan gjorde första garagevändningen satte han ner foten, men fick köra den igen. Tror inte han klarade den vad jag såg (satt typ 150 meter ifrån). Sen gjorde dom väl säkerhetskontrollen antar jag, för att sedan göra serpentinen. Han välte en kona i mitten av slalomen. "Ajajaj", lät det från hjälmen hans. Han körde tillbaka och ställde sig och pratade med inspektören en stund. Sen gick dom in i en kontainer, sen såg jag inte mer...
När dom kom tillbaka skakade han på huvudet, och tog av sig byxorna så jag skulle få dem när jag körde i trafiken. Äkta schysst snubbe!
Fick sedan en hörsnäcka samt radio som jag stoppade i innerfickan. "Hör. Du. Mig?". Nick nick...
Körde sedan ut i trafiken, började nästan direkt med att man skulle över en järnväg. Bommen var nere och det stod en bil framför. "Hur. Gör. Man. Om. Man. Vill. Vara. Miljövänlig?". Tänkte lägga en lakrits, men jag vågade inte så jag stängde av motorn istället.
Körde sedan vidare en ganska bra bit, för att sedan komma ut på en 90-väg. Fy satan i gatan vad det blåste! Man kände sig en aning liten när man låg där och kämpade mot vinden. Kom sedan fram till en korsning där han sade "Hittar. Du. Tillbaka. Till. Vägverket. Själv?", Nick nick... Här blev jag lite glad för jag trodde att det var klart. Men icke! Han ändrade sig så jag fick köra till vänster istället för rakt fram till Vägverket. Han "ville ha kvitto på att jag inte låg tillräckligt mot mittlinjen vid vänstersväng". Sen var det inte många hundra meter förrens vi var framme vid Vägverket igen. Vi ställde oss bakom en knut, så fällde han upp integralen och sade ungefär: "
Du. Är. Inte. Godkänd." Det stod som skrivet i pannan på honom: "Jag fick inte doppa min penis igårkväll

". Efter det så rabblade han upp en del saker som han tyckte jag hade visat svagheter i. Där stod man och försökte se intresserad och förstående ut. Det han påpekade mest var att han tyckte att jag hade för hög hastighet vid skymda utfarter och att jag inte höll tillräckligt mycket åt höger när det flög förbi en Peugot på 90-väg i typ 150.
Nåväl, vad kan man förvänta sig på första uppkörningen utan att ha tagit några lektioner? Jag är glad över att jag ens kom så långt som ut i trafiken. =P