HanneZ
Guest
Kör långsamt genom korsningar, slår det om till gult så kolla i backspegeln, kan du bromsa så gör de!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
HanneZ skrev:Ska du åt höger ha höger fot i backen, ska du åt vänster ha vänster fot i backen
Vrid överdrivet på huvudet så att dom ser att du verkligen tittar
Luta hela kroppen på konbanan inte bara hojen
Skär kurvor på små vägar då du har TYDLIG sikt!
Kom ihåg att stänga av blinkersen
Här i stan kör dom mycket grusväg, är oftast 70 vägar men så fort behöver du inte köra, visa att du vet att det inte är 50 genom att gasa upp lite på rakorna men ta de lungt o kurvor då de sladdar lätt
Kommer du till samma ställe en andra gång så gjorde du garanterat något fel första gången, enkelriktat kanske?
Bestäm dig för att du ska ha den där jävla lappen!!!
/ Hannes
Tjet skrev:Okaj!Det har jag börjat få som vana nu, känns säkrare på något sätt.
Om man kommer på en väg så ser man att det gula ljust slår om till rött, skall man köra lugnt fram för att om möjligt inte stanna eller skall man köra som vanligt fram och stanna?
Tjet skrev:Tack, mycket tänkvärt där! Med att skära kurvor, vill dom att man skall köra över i de mötandes körfält för att räta ur kurvan?
Har bestämt mig för att jag ska ha den förbannde jävla maddorfakk-lappen!(dock lättare sagt än gjort kanske
)
HanneZ skrev:Håll 55 på vägen tillbaka, du ska hålla 50 men han ser ingen skillnad o du kortar tiden en aning.
Se till att använda både fram och bakbroms!
DJM skrev:Om det slår om till gult så bromsa!! annars är du kuggad. Om det är precis på linjen det blir gult, så måste du ju köra och då gör de inget. Men annars brukar det bli gult ganska tidigt så du hinner stanna lungt men annars tvär bromsa eller om du inte hinner så kör. Men helst stanna.
HanneZ skrev:jo det är väl också santNär jag körde så tog dom inte tid utan han såg om man körde så som han ville, det viktigaste hur som helst är att bromsa i god tid när man kör mellan konerna så att kurvan längst bort blir snäv och att man inte behöver ta ut den, samt att sköta bromsningen snyggt!
Blomquist #14 skrev:Håll inte 55 på vägen tillbaka! Tiden du sparar på det är så sjukt minimal men
bromssträckan däremot blir längre. Tänk också på om det lutar neråt på sträckan,
i sånt fall så kanske det inte saktar ner så mycket när du släpper av gasen.
Min lärare sa att det är bättre att komma i 45 in till bromsningen och hunnit
att planera den (dom ser ingen skillnad på 50 och 45) för då blir sträckan för
bromsningen mindre och det känns betydligt enklare.
Jag tror jag höll max 40 in till bromsningen. Han sa bara![]()
HanneZ skrev:Ska du åt höger ha höger fot i backen, ska du åt vänster ha vänster fot i backen
Thundercat skrev:jag har alltid höger fot i backen och är beredd så att jag är beredd att växla när jag drar iväg...
Blir lätt vingligt om du ska åt de håll du inte lutar åt, 1:ans växel kör man på en sekund eller två minst på uppkörningen ändå så de spelar ingen rollThundercat skrev:jag har alltid höger fot i backen så att jag är beredd att växla när jag drar iväg...
Edit: trött...![]()
HanneZ skrev:Blir lätt vingligt om du ska åt de håll du inte lutar åt, 1:ans växel kör man på en sekund eller två minst på uppkörningen ändå så de spelar ingen roll
Tjet skrev:Testade att hålla 60 på manöverbanan vid inbromsningen förut idag. Gick väl sådär...
HanneZ skrev:eum? håller du den rakt behöver du inte ha något fot i, lutar du den åt de håller du inte har foten i så tippar du åt det hållet, alltså måste du tippa aningen åt de håller du har foten i!
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |