Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
nattvakten skrev:Fan vad nervös jag blir, jag ska ju köra upp på frdag och hoppas det blir uppehåll och skapligt väder, framförallt hoppas jag att jag klarar skiten, undrar om dom är hårdare mot privatister än dom som kört på körskola. lycka till nästa gång
Lindahl skrev:Dom är definitift hårdare mot privatister dom 2 första som började var körskole elever, och dom hade med sig 2 lärare från körskolan, dom höll på lääänge, på tur stog 2 killar som kört upp förut, åsså sen privatistrna...
aja bara å ta nya tag å kämpa på! är ju trots allt bara 125a man kör nu! Det roliga är ju kvar! =) Har ju hela livet att se fram emot med massa hoj åkande! och trots att jag kugga mig så får man ju fortsätta köra... det känns skönt, det som känns surt är ju att jag hade kunnat haft lappen nu! Jag hade kunnat varit ute å åkt själv!! men nu får jag vänta en månad!![]()
prise skrev:Tänkte bara säga att jag kuggade på EXACT samma sätt idag med EXACT samma hojj (aprilia rs125) klarade dock inte garagesvängen var typ 0.5-1dm ifrån.... samma förhållanden körde långsamt eftersom det regnade svinmycket genom banna och då lackade gubben...
Ska gå körskola jag med och hyra deras hojj.. dem är som sagt så sjukt nitiska mot privatister...
Lindahl skrev:Det jävliga är att han tog hänsyn till regnet för dom som hade gått via körskola, det tog typ en 30 - 40 min för dom att köra upp medans han var as petiga på mig och en till privatist,
Lindahl skrev:Jassåmen men, tycker dom ska ta mer hänsyn till regnet, hut mkt grepp har men dem dom där däcken som sitter på sånna här hojar? jag hade knappt åkt i regn heller så...men men vi tappar inte suget för det! Vi kämpar på fö fan! inget å däppa för! Ska tröst supa i helgen !
höhö
kebne skrev:Att köra hinderbanan första gången i regn är en ny erfarenhet. Det fick jag själv erfora. På uppkörningsdagen så regnade det, men som tur var så hade jag en tid för övningskörning på morgonen någon timme före uppkörningen. Så gjorde jag hinderbanan och vid inbromsningen så började jag vrida cykeln och styret medan jag fortfarande hade bromsen inne så jag kanade omkull. På uppkörningen klarade jag hinderbanan galant.
Det här med att uppkörningssnubbarna skulle vara petigare mot dom som övningskört privat är en intressant fråga. Det skulle vara intressant att veta om fler har den erfarenheten?
Jag har en. Var lärare åt min sambo som kuggade ur på garagevändningen. Hon var innanför markeringarna. Orsaken: hon körde för fort sa vv-killen, så efterföljande försök med lägre hastighet gick inte. Själv tror jag det berodde mest på att hojens koppling högg rejält. Slirmånen var ca 5 mm längst ut ifrån handtagsgreppet. Vad man lärde sig av detta är att det är viktigt att hojen är rätt inställd vid övningskörning och uppkörning. För vanlig hojkörning så har slirandet inte så jäkla stor betydelse som vid garagevändningen. Synd att man inte bad vv-killen prova garagevändningen själv med hojen. Men egentligen tycker jag att det största problemet är att det inte duger att komma runt innanför markeringarna utan att det finns en massa stilpoäng som måste uppfyllas. Eller så är det det där med attityd mot privatister?
Skönt att det är utlovat lättnader i provet till nästa år tror jag det var. EU-anpassning...![]()
/Thomas
kebne skrev:Att köra hinderbanan första gången i regn är en ny erfarenhet. Det fick jag själv erfora. På uppkörningsdagen så regnade det, men som tur var så hade jag en tid för övningskörning på morgonen någon timme före uppkörningen. Så gjorde jag hinderbanan och vid inbromsningen så började jag vrida cykeln och styret medan jag fortfarande hade bromsen inne så jag kanade omkull. På uppkörningen klarade jag hinderbanan galant.
Det här med att uppkörningssnubbarna skulle vara petigare mot dom som övningskört privat är en intressant fråga. Det skulle vara intressant att veta om fler har den erfarenheten?
Jag har en. Var lärare åt min sambo som kuggade ur på garagevändningen. Hon var innanför markeringarna. Orsaken: hon körde för fort sa vv-killen, så efterföljande försök med lägre hastighet gick inte. Själv tror jag det berodde mest på att hojens koppling högg rejält. Slirmånen var ca 5 mm längst ut ifrån handtagsgreppet. Vad man lärde sig av detta är att det är viktigt att hojen är rätt inställd vid övningskörning och uppkörning. För vanlig hojkörning så har slirandet inte så jäkla stor betydelse som vid garagevändningen. Synd att man inte bad vv-killen prova garagevändningen själv med hojen. Men egentligen tycker jag att det största problemet är att det inte duger att komma runt innanför markeringarna utan att det finns en massa stilpoäng som måste uppfyllas. Eller så är det det där med attityd mot privatister?
Skönt att det är utlovat lättnader i provet till nästa år tror jag det var. EU-anpassning...![]()
/Thomas
Det är väl så att v.v inspectorn vet vad som en elev som har gått på körskolaprise skrev:Tänkte bara säga att jag kuggade på EXACT samma sätt idag med EXACT samma hojj (aprilia rs125) klarade dock inte garagesvängen var typ 0.5-1dm ifrån.... samma förhållanden körde långsamt eftersom det regnade svinmycket genom banna och då lackade gubben...
Ska gå körskola jag med och hyra deras hojj.. dem är som sagt så sjukt nitiska mot privatister...
BMW R90s skrev:Det är väl så att v.v inspectorn vet vad som en elev som har gått på körskola
ska ha övat på. En privatist måste därför kollas extra noga.
MostWanted_NKPG skrev:ta det lugnt bara,, tänk igenom det som ska göras ett par dagar innan sen slappnar du bara av när du kan allt! så går det bra...
uggla skrev:JAG KLARA DET!JAG KLARA DET!JAG KLARA DET!JAG KLARA DET!JAG KLARA DET!JAG KLARA DET!JAG KLARA DET!JAG KLARA DET!JAG KLARA DET!JAG KLARA![]()
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|