Uppkörning nu om 1.5 timme!

:( gick inge vidare! grejade gvn rätt bra åt båda hållen.. bromsninge från 50 gick bra... körde vidare till banan och körde igenom den ganska lugnt i ös regnet... när jag kom till uppkörnings gubben som var lugn å schysst sa han typ det är väll ingen semester åkning eller? Han tog dock ingen tid...Körde lugnt å kontrollerat på strax över 20 kanske... Åsså ville han att jag skulle köra igen, körde lite fortare, och när jagk om till inbromsningen råkade jag låsa bakhjulet och fick lite ställ, dock dit man skulle för undanmanövern så jag hamnade ju på rätt ställe :tungan, vi får nog avbryta här sa han :huvet

Men men, bara ta nya tag. ska gå via körskolan nu å låna doms hoj och ska ta några lektioner...

Kan tillägga att min kompis som kört cross och moped hela sitt liv kuggade sig på garagevändningen, för att han innte hade cykeln rak när han kom ut u svängen eftersom han stod upp på cykeln...

aja jag däppar inte ihop för detta, kan ju skylla på regnet :tungan aldrig kört i regn förut... och har klarat banan galant förut, konstiga är att han inte lät mig fortsätta efter första gången för då känndes det ju kontrollerat även om lite segt, men det var ju ös regn så....

Tråkigt :(
Men det är bara att ta nya tag!!!
Lycka till med övandet!!!

Fan va petiga och löjliga dom är, man lär sig ju inte köra för ens man får kortet, dessutom är det ballt att sladda.

Lindahl skrev:
:( gick inge vidare! grejade gvn rätt bra åt båda hållen.. bromsninge från 50 gick bra... körde vidare till banan och körde igenom den ganska lugnt i ös regnet... när jag kom till uppkörnings gubben som var lugn å schysst sa han typ det är väll ingen semester åkning eller? Han tog dock ingen tid...Körde lugnt å kontrollerat på strax över 20 kanske... Åsså ville han att jag skulle köra igen, körde lite fortare, och när jagk om till inbromsningen råkade jag låsa bakhjulet och fick lite ställ, dock dit man skulle för undanmanövern så jag hamnade ju på rätt ställe :tungan, vi får nog avbryta här sa han :huvet

Men men, bara ta nya tag. ska gå via körskolan nu å låna doms hoj och ska ta några lektioner...

Kan tillägga att min kompis som kört cross och moped hela sitt liv kuggade sig på garagevändningen, för att han innte hade cykeln rak när han kom ut u svängen eftersom han stod upp på cykeln...

aja jag däppar inte ihop för detta, kan ju skylla på regnet :tungan aldrig kört i regn förut... och har klarat banan galant förut, konstiga är att han inte lät mig fortsätta efter första gången för då känndes det ju kontrollerat även om lite segt, men det var ju ös regn så....
va va anledningen till stället då? hastigheten? regnet? båda? har själv aldrig kört serpentinen som den skall vara å fattar inte riktigt hur man ska hantera sista hindret...? hastighet`? ska man stanna sen köra vidare? :D

Det är bara att jobba på, du fixar det nästa gång! :tummenupp

En sak som dock är lite skrämmande är att man kan få ett körkort utan att någonsin ha kört när det regnar. Alla som kört när det regnar vet vad som händer med greppet och bromsförmågan men frågan är om man vet det som rookie.

Dom tar tid, fast visar det inte.

Antagligen såg han på din teknik & hantering av hojen att du inte kunde det tillräckligt. Bara som exempel så har man ju helt fel teknik om man lyckas låsa upp bakhjulet på manöverbanan.
Det kan vara svårt att låta bli bakbromsen, jag låste upp bakhjulet ofta i början på 70 & 90 bromsningarna.

Men du verkar ha rätt inställning iaf! :tummenupp Ta ett par lektioner så ska du se att det går vägen så småningom! Lycka till

Lite över 20 är helt ok om det är regn. Antingen måste du dragit över tiden rejält eller sett allmänt osäker ut. Att låsa bakhjulet är heller ingen höjdare.

Eller så var VV-gubben bara på dåligt humör. Hur som helst, bara att ta nya tag.

Fan vad surt. Verkar som om du mest hade oflyt.
Själv hade jag världens flyt, men världen är orättvis

Bra att du inte hänger läpp iaf.
Bara på det igen och bättre lycka nästa gång !

Lindahl skrev:

Min körlärare sade att jag inte skulle använda bakbromsen eftersom det spelar så liten roll på asfalt. Han sade typ "dutta lite på bakbromsen så der ser ut som du använder den men du behöver inte bromsa med den. Det räcker gott och väl med frambromsen". Kanske ngt att tänka på.

Lycka till nästa gång!

- Johan

MostWanted_NKPG skrev:
har själv aldrig kört serpentinen som den skall vara å fattar inte riktigt hur man ska hantera sista hindret...? hastighet`? ska man stanna sen köra vidare? :D
man ska göra en inbromsning i 50km/h, sedan väja för ett "hinder", efter det stanna helt innan en markering och sätta ner höger foten (så är det iaf. i gävle) :tungan

Lycka till nästa gång lindahl :tummenupp

Jag tycker uppkörnings snubbarna är lite konstiga :kocko som uppmanar till att köra snabbare när de ösregnar.
Visst, man ska veta hur cykeln beter sej i regn men dom kan ju ändå har lite förbiseende när de regnar. En polare torska ordentligt när han skulle göra 90 bromsningen i ösregn, låser fram o slår i backen (egen hoj, blade) Surt, men han kanske inte hade behövt bromsa så hårt men många vill nog "visa" att dom verkligen kan o tänker kanske inte så mkt på regnet.
En annan polare slapp göra 90 bromsningen pga regnet, smart uppkörningskille!

Men lycka till nästa gång, de fixar du!

Det jävliga är att han tog hänsyn till regnet för dom som hade gått via körskola, det tog typ en 30 - 40 min för dom att köra upp medans han var as petiga på mig och en till privatist,

Jag körde banan först lugnt och fint... åsså sa han att jag skulle köra lite fortare som vanligt.... bromsstreckan är ju avsevärt längre i ösregn kan jag meddela :tungan mellan konerna som man ska bromsa låste jag bakdäcket och kom i fläsk ställ ut vid manöverkonen men hamnade rätt iaf...

"jaaa jag tror vi ska ta och avbryta här".... bläää skit gubbe, döö eller nått :kulspruta

jag kan ju inte bromsa som om det vore krut torrt... neej, så sa jag inte, men ville..

aja bara å ta nya tag, det jävliga är att det är ju busenkelt dom där momeneten om det inte regnar, visst gvn spelar det ingen roll, men den gick bra också.... men hade det inte ösregnat hade jag nog inte klantat mig sådär... jävligt surt, när man tänker att man kunde åkt hoj imorn... men nu får man vänta en månad :död :(

jag var ju sist också, när han stått ute i regnet i 2 timmar var väll inte han på bästa humöret :P han sa ju det när han ropade på mig, faan va jäävligt väder, blöt blir man blaa blaaaaa...

Fan vad nervös jag blir, jag ska ju köra upp på frdag och hoppas det blir uppehåll och skapligt väder, framförallt hoppas jag att jag klarar skiten, undrar om dom är hårdare mot privatister än dom som kört på körskola. lycka till nästa gång

Synd att du inte klarade det, var vv-snubbe verkar ha sin syn på hur de ska gå till...

..enl. min kk-lärare ska inte ösregn behöva påverka teknikbanan mkt, jag har frågat då jag själv var nervös för just det. Men man vill ju inte gärna chansa heller. Hoppas på bättre väder nästa gång!

Jag ska köpra upp på torsdag, då ska de enl. väderet på tv oxå regna. Gör det det ska ja berätta hur de går att köra på "som vanligt" även om det regnar. Kanske blir det jag som fäller konor o repar en Bmw. Ingen förlust iofs :lol :rofl

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka