Uppkörning Katrineholm

rogga R6

www.vsbracing.se
Gick med
2 Apr 2006
Ort
NYKÖPING
Hoj
minimoto/snart barnvagn
håll huvet kallt klarar du banan så klarar du resten slappna av tänka på skyltar o trafick o ha kul !

lycka till
 

Kung Faux

GVK for life
Gick med
15 May 2005
Ort
Sundsbruk och ibland Bondegatan
Hoj
ZX600F
Tja!

Jag skall köra upp i Katrineholm den 27/6. Det blir min första uppkörning och det kommer gå bra:) Har precis börjat lära känna staden och den är ganska behändig att köra i. Jag kör på centrala trafikskolan just nu och micke är helt ok som lärare ger konstruktiv kritik när det är något som man gör galet. Du får ha det så skoj på BT:n på måndag så tar vi kortet på tisdag:) ha de toppen alla nu ska det firas midsommar :banana

Mvh
//
Kung Faux
 

Vishy

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6-99
Kung Faux skrev:
2255814 Tja!

Jag skall köra upp i Katrineholm den 27/6. Det blir min första uppkörning och det kommer gå bra:) Har precis börjat lära känna staden och den är ganska behändig att köra i. Jag kör på centrala trafikskolan just nu och micke är helt ok som lärare ger konstruktiv kritik när det är något som man gör galet. Du får ha det så skoj på BT:n på måndag så tar vi kortet på tisdag:) ha de toppen alla nu ska det firas midsommar :banana

Mvh
//
Kung Faux


Tja,
Jasså har du också uppkörning där? Jag har kl 8.30.
Jag kommer åka dit ner med bil och bo på vandrahem. Du kanske vill åka runt en sväng så vi båda klarar uppkörningen? Vad sägs?
Jag kommer vara framme vid katrineholm vid 11 tiden på måndag.
 

Kung Faux

GVK for life
Gick med
15 May 2005
Ort
Sundsbruk och ibland Bondegatan
Hoj
ZX600F
Vishy skrev:
2256051 Tja,
Jasså har du också uppkörning där? Jag har kl 8.30.
Jag kommer åka dit ner med bil och bo på vandrahem. Du kanske vill åka runt en sväng så vi båda klarar uppkörningen? Vad sägs?
Jag kommer vara framme vid katrineholm vid 11 tiden på måndag.

Ja jag har uppkörningen i katrineholm. Samma tid 08:30. Jag pluggar tills någon timme efter lunch på måndag men vi kan ju höras på eftermiddagen så kan vi kika på staden.

PM kontaktuppgifter så hörs vi.



MVh
//
Johan
 

Vishy

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6-99
Kung Faux skrev:
2256053 Ja jag har uppkörningen i katrineholm. Samma tid 08:30. Jag pluggar tills någon timme efter lunch på måndag men vi kan ju höras på eftermiddagen så kan vi kika på staden.

PM kontaktuppgifter så hörs vi.



MVh
//
Johan

Låter bra Johan,
Kul att du vill hjälpa till :)
Jag kommer ha några lektioner med Micke på centrala bilskolan.
Men vi kan kombinera det. Jag kan köra 2 st lektioner med Micke och sedan så kan du visa mig lite grann runt staden på eftermiddagen :)

Jag Pm:ar dig uppgifterna nu på engång!
Hörs!
Mvh Vishy
 

Vishy

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6-99
Lyfter tråden!

Jag kommer ej ha möjligheten att gå in på sporthoj.com för att lösa mer tips, då jag kommer vara i katrineholm för lektioner inför uppkörning.

Nu behöver jag SISTA MINUTEN tips!!! Det här är mitt 3:e uppkörning och vill verkligen klara den här gången! första gången jag besöker k-holm så all tips är som sagt guldvärd!

Tack på förhand!
//Vishy
 

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
--VTR--
Det fixar du, det är lugnt. Jag fick åka till Kumla å köra upp för hojen iofs, fanns inget ställe att köra promsprovet på här i stan för några år sen. Men seriöst, det är en liten stad, du kommer inte ha några problem. Man kanske ska åka efter er och titta, blir du mindre nervös då? :)
 

M3

Ny medlem
Gick med
30 May 2006
Ort
Götet
Hoj
GSXR-1000 02 - M3 SMGII
tjena, tog precis mitt kort i gbg 3 gången gillt... det tipset jag har är placeringen! svin viktigt! så om du bara placerar dig rätt när du ska sväng på landsväg eller i stan så kommer du och klara det! kör bara som vanligt, jag gjorde tabben första gången och va överdrivet riskmedveten. så va inte det =). placerar du dig bara så kan du nästa göra vikka tabbar som helst! det e mitt tips!
lycka till!
 

Vishy

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6-99
MatteKholm skrev:
2260748 Det fixar du, det är lugnt. Jag fick åka till Kumla å köra upp för hojen iofs, fanns inget ställe att köra promsprovet på här i stan för några år sen. Men seriöst, det är en liten stad, du kommer inte ha några problem. Man kanske ska åka efter er och titta, blir du mindre nervös då? :)

Hej,
Det stämmer att det är en liten stad, jag har iof ingen anning hur liten och hur trafikerad staden är efter 9tiden (har uppkörning 8:30).

Måste lära in mig Landsvägkörning, har någon tips för det? Vad man ska tänka på, vilka hastigheter man ska skära kurvorna på o.s.v.
Tackar!

M3 skrev:
2260753 tjena, tog precis mitt kort i gbg 3 gången gillt... det tipset jag har är placeringen! svin viktigt! så om du bara placerar dig rätt när du ska sväng på landsväg eller i stan så kommer du och klara det! kör bara som vanligt, jag gjorde tabben första gången och va överdrivet riskmedveten. så va inte det =). placerar du dig bara så kan du nästa göra vikka tabbar som helst! det e mitt tips!
lycka till!

Tjaa!
Tack för tipset!
Jag ska påpeka inför inspektören att det är mitt 3:e uppkörning, Men har du några tips för landsväg? jag behöver lite tips där!
Placeringen får jag se imorgon med körskolan ifall de godkänner mig. ska ta några lektioner inför uppkörning så jag får lite tips!

Tack på förhand!
 

nikita

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
stockholm
Hoj
Yamaha xs
lycka till....
Vishy skrev:
2261277 Hej,
Det stämmer att det är en liten stad, jag har iof ingen anning hur liten och hur trafikerad staden är efter 9tiden (har uppkörning 8:30).

Måste lära in mig Landsvägkörning, har någon tips för det? Vad man ska tänka på, vilka hastigheter man ska skära kurvorna på o.s.v.
Tackar!



Tjaa!
Tack för tipset!
Jag ska påpeka inför inspektören att det är mitt 3:e uppkörning, Men har du några tips för landsväg? jag behöver lite tips där!
Placeringen får jag se imorgon med körskolan ifall de godkänner mig. ska ta några lektioner inför uppkörning så jag får lite tips!

Tack på förhand!
 

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Ett stort lycka till till er båda som har uppkörning imorgon!

Kommer säkert gå görbra!!
 

Vishy

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6-99
Fixade körkortet!!!!!

Kan lätt rekommendera Katrineholm för första uppkörningen, dock var det 3:e uppkörningen för mig, Men det är en STOOOOOR skillnad på trafik i sthlm och ute i Katrineholm, för övrigt är reglerna detsamma
 

Vishy

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6-99
rogga R6 skrev:
2265503 skönt för dig bara ut å åka :tummenupp

edit hur gick det för kompisen


Tackar! SKa köra nu med min super sköna R6:a, Även han klarade det!

Lite off-topic
Hur är det med att man kör en R6:a som är stypt på papper men har inga brickor i? Vågar man vara ute och köra med den?
 

nikita

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
stockholm
Hoj
Yamaha xs
Vishy skrev:
2265508 Tackar! SKa köra nu med min super sköna R6:a, Även han klarade det!

Lite off-topic
Hur är det med att man kör en R6:a som är stypt på papper men har inga brickor i? Vågar man vara ute och köra med den?
ett JÄTTE GRATTIS..... :tummenupp
Kör försiktigt nu....
 

Kung Faux

GVK for life
Gick med
15 May 2005
Ort
Sundsbruk och ibland Bondegatan
Hoj
ZX600F
Vishy skrev:
2265499 Fixade körkortet!!!!!

Kan lätt rekommendera Katrineholm för första uppkörningen, dock var det 3:e uppkörningen för mig, Men det är en STOOOOOR skillnad på trafik i sthlm och ute i Katrineholm, för övrigt är reglerna detsamma


Grattis på dig grabben!

Jg sa ju att vi skulle fixa det här i Katrineholm! Kör lugnt och tänk på mig som inte har möjlighet att köra förän om 10 dar :gnissla

Ha det gött så hörs vi om jag har vägarna förbi Stockholm

MvH
//
Johan
 

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1-03 såld
Grattis ! Vad körde du upp med för hoj? Det var snabbt fixat det där... du som nästan gav upp där ett tag : )
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top