Uppkörning imorgon men slitet bakdäck?

Flippen

Ruff Ryderz
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
Suzuki GSXR LT K4
Ska köra upp imorgon men kom på att mitt bakdäck är fan blankslitet.. Blir dom griniga då eller?

Flippen skrev:
Ska köra upp imorgon men kom på att mitt bakdäck är fan blankslitet.. Blir dom griniga då eller?

Lite sent påtänkt kanske men ja de kommer slå ner på det då du får göra en besiktning av hojen gissar jag och ett slitet däck kommer de inte låta dig missa.

Jag har inte detta som fakta på papper men det säger sig självt lite.

Hoppas för din skull att jag har fel så du får chansen att ta MC-kort

/oXydex

Flippen skrev:

dom kan bli. min gubbe blev lite sur för att jag inte hade ordentliga handskar, när jag körde upp. är nog lite olika.

edit: inte för att det har med hojens säkerhet, men men.

:huvet

Faan.. Kan man bli stoppad från o få köra upp för att däcket är slitet?

Om han ser det så är det st :4skrika p då blir det ingen körning, inte med din hoj iaf. :huvet

Med ett blankslitet däck blir det ingen uppkörning.
Är du snabb kanske du hinner köpa dig ett nytt däck.

Flippen skrev:
Faaan :4skrika :död

Ingen i Borlänge, dalarna som har en hoj att hyra ut? :Bugar

När du gör säkerhetskontrollen så ser du ju att däcket är slitet, bara att konstatera att du måste byta snarast och inte bör köra några längre sträckor samt att ta det försiktigt, och sen hoppas på att dom är på bra humör :tummenupp

glöm uppkörning med slitet bakdäck...

man tror inte att det är sant, nyss gjort teorin och inte vet att man bör byta när 2-3 mm är kvar, eller har man tagit bort den informationen.... :va

Körförbud med blankslitet däck...hallåååå :3freak

Dyr å snygg hoj,,,däckets lilla yta mot marken är din säkerhet, för oss andra....

har man råd med sån hoj, har man råd med däck.... :7peta

Well, hinner du inte fixa ett däck så får du be till nån att han inte ser att det är blankslitet och att du får göra säkerhetskontrollen på något annat än däck..

fast moralen i mig säger nåt helt annat..

När jag körde upp var det ösregn och jag hade inte velat ta 70- och 90-bromsen med blankslitet bakdäck. Iaf. inte som orutinerad förare. Minns att killen framför mig fick finfin sladd och drog ut i gruset och staket.

Men du väljer ju som sagt helt själv. :banana

Biltema har väl öppet fortfarande? Köp 3st däckjärn 19.90st, fixa ett begagnat däck och byt.
Men lite grann får du nog skylla dig själv med nåt så uppenbart. Vill du tillräckligt mycket har du bytt däck till imorgon.

Äsch. Med lite touch för smidighet och charm kan du väl avfärda den där petitessen på ett snyggt sätt! Låtsas inte som du inte ser det på säkerhetskontrollen bara. Om du inte lyckas prata bort det på ett trevligt sätt så kan du hävda, att det inte står i infon om uppkörningen att däcken inte får vara i det skicket. Bli lite arg och visa dig överlägsen så får du ner provledaren på jorden och så kanske vederbörande tror dig om det där med informationen. Eller pröva att rådfråga en från vv här på sporthoj. Vet inte vad han heter men finns någonstans i tråden körkort 2005.

Lycka till!

En fråga från mig:

Varför slits mitt bakdäck ojämt (enligt mig). Det ser ut som man burnat mot sandpapper en längre stund vilket resulterat i att däcket inte längre är symetriskt runt. För lite luft? Svänger för lite? :va

kurre3 skrev:
En fråga från mig:

Varför slits mitt bakdäck ojämt (enligt mig). Det ser ut som man burnat mot sandpapper en längre stund vilket resulterat i att däcket inte längre är symetriskt runt. För lite luft? Svänger för lite? :va

Du menar att det är platt mitt på? Det blir så eftersom du kör mer rakt fram än vad du svänger, prova att åka bana ska du se att det blir annorlunda.

kurre3 skrev:
En fråga från mig:

Blir det platt på mitten direkt så åker du mer rakt fram än svänger hårt. Det blir så för de flesta gatåkare. Enda botemedlet är att köra på bana. Häng med till Sviestad på onsdag så ska du se att du får slita lite på sidorna också!

Edit: Hoppas jag är snabbare på Sviestad än här i tråden... :huvet

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP