Uppkörning i regn !!! Tips och råd mottages

EPT

Ny medlem
Gick med
24 May 2011
Ort
Söderhamn
Hoj
ER6N -15
Håller med övriga...Jag körde också upp i spöregn och kuggade på bromsproven.

Jag tänkte att här gäller det att inte fega. Så jag nöp i bromsen som om det vore torrt och höll på att lägga mig som belöning.

Så ta det lugnt!
 

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
Kraftigt regn >= Var lite försiktigare än vanligt, se upp för stora vattenansamlingar och acceleration/inbromsning på diverse vägmarkeringar så som övergångsställen osv.
Vanligt regn (när brunnarna inte hostar upp vattnet på vägbanan) <= kör som vanligt och var uppmärksam på hala vägmarkeringar.

Lycka till!
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Så... Hur har det gått? Regnade det men du fixade kortet ändå, lätt som en plätt? Eller var det sol och klarblå himmel?
 

Electra

under utbildning
Gick med
15 Jun 2015
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha MT 07
Har inte kört upp igen snart dags men enligt prognosen inget regn jag som hoppades på pisse regn :)


Skickat från min Bitch
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Du skapade alltså en tråd minst ÅTTA dagar innan du skulle köra upp och var orolig för vädret sa regn den dagen?

Fan, smhi kan inte ens ge en ordentlig dagsprognos.:glömdet
 

Electra

under utbildning
Gick med
15 Jun 2015
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha MT 07
Körde upp idag och SMHI var ändrad hade fin sol och varme men jag råka köra på framhjulet vid inbromsningen i 90 :D


Skickat från min Bitch
 

Electra

under utbildning
Gick med
15 Jun 2015
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha MT 07
Blev inga stil poäng på det inte ny uppkörning men finns knappt några tider kvar :/


Skickat från min Bitch
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Blev inga stil poäng på det inte ny uppkörning men finns knappt några tider kvar :/


Skickat från min Bitch

Aj då. Trist. :( Nya tag och nästa sätter du nog! :tummenupp

Du får kanske allra sista uppkörningstiden på hela säsongen? Ska bli kul att läsa tråden: "Uppkörning i snö !!! Tips och råd mottages" ;)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Blev inga stil poäng på det inte ny uppkörning men finns knappt några tider kvar :/


Skickat från min Bitch

Avsaknaden av bokningsbara tider löser man lättast med att ringa in och jaga tider, alternativt spana på bokningssidan några gånger om dagen så kan man knipa en av de som bokar av.
 

Electra

under utbildning
Gick med
15 Jun 2015
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha MT 07
Ja men denna gg bokat jag på annan ort sjl :D kör på samma som denna då det är lugnare för mig där just med förberedelse innan uppkörningeb


Skickat från min Bitch
 

polymoog

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2014
Ort
Nära havet
Hoj
Suzuki GSX650F 2008 / Honda NT Revere 650 1990 / Honda MT5 1989
Sk!t å, men lycka till nästa gång! Min sambo (i Sverige) och min kompis (i England) både fick köra upp i spöregn förresten, inte kul med det gick, men vi håller tummarna för fint väder för dig även nästa gång :tummenupp
 

Raderad medlem 61114

Guest
Vad löjligt! En stoppie måste väl ändå anses som en effektiv inbromsning :dummer
 

Christian8906

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2015
Ort
Töreboda
Hoj
Yamaha Dragstar 650 (1998)
Läst hela inlägget, trist att du blev kuggad, håller tummarna för dig på nästa uppkörning, dags för min uppkörning med snart :)

Skickat från min SM-T211 via Tapatalk
 
Gick med
2 Jul 2009
Ort
Hägersten
Hoj
2003 Yamaha XJR 1300
Själv fick jag en jobbigt gassande sol på banan och spöregn på trafikkörningen, men det gick!! :) Inbromsning är väl Inga bekymmer, har inte körskolehojjarna abs? Även om jag kan tycka att man ska lära sig att bromsa inte minst i regn så var det abs där jag körde upp. Min personliga hojj var då en Honda cb400n från 82, så jag lärde mig att bromsa tillslut iallafall :D

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
 

Electra

under utbildning
Gick med
15 Jun 2015
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha MT 07
Själv fick jag en jobbigt gassande sol på banan och spöregn på trafikkörningen, men det gick!! :) Inbromsning är väl Inga bekymmer, har inte körskolehojjarna abs? Även om jag kan tycka att man ska lära sig att bromsa inte minst i regn så var det abs där jag körde upp. Min personliga hojj var då en Honda cb400n från 82, så jag lärde mig att bromsa tillslut iallafall :D

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk

Jag har ABS på min egna hojj som jag kör med :)


Skickat från min Bitch
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top