Uppkörning i regn !!! Tips och råd mottages

Håller med övriga...Jag körde också upp i spöregn och kuggade på bromsproven.

Jag tänkte att här gäller det att inte fega. Så jag nöp i bromsen som om det vore torrt och höll på att lägga mig som belöning.

Så ta det lugnt!

Kraftigt regn >= Var lite försiktigare än vanligt, se upp för stora vattenansamlingar och acceleration/inbromsning på diverse vägmarkeringar så som övergångsställen osv.
Vanligt regn (när brunnarna inte hostar upp vattnet på vägbanan) <= kör som vanligt och var uppmärksam på hala vägmarkeringar.

Lycka till!

Så... Hur har det gått? Regnade det men du fixade kortet ändå, lätt som en plätt? Eller var det sol och klarblå himmel?

Har inte kört upp igen snart dags men enligt prognosen inget regn jag som hoppades på pisse regn :)

Skickat från min Bitch

Du skapade alltså en tråd minst ÅTTA dagar innan du skulle köra upp och var orolig för vädret sa regn den dagen?

Fan, smhi kan inte ens ge en ordentlig dagsprognos.:glömdet

Körde upp idag och SMHI var ändrad hade fin sol och varme men jag råka köra på framhjulet vid inbromsningen i 90 :D

Skickat från min Bitch

Blev inga stil poäng på det inte ny uppkörning men finns knappt några tider kvar :/

Skickat från min Bitch

Blev inga stil poäng på det inte ny uppkörning men finns knappt några tider kvar :/

Skickat från min Bitch

Aj då. Trist. :( Nya tag och nästa sätter du nog! :tummenupp

Du får kanske allra sista uppkörningstiden på hela säsongen? Ska bli kul att läsa tråden: "Uppkörning i snö !!! Tips och råd mottages" ;)

Skickat från min Bitch

Avsaknaden av bokningsbara tider löser man lättast med att ringa in och jaga tider, alternativt spana på bokningssidan några gånger om dagen så kan man knipa en av de som bokar av.

Ja men denna gg bokat jag på annan ort sjl :D kör på samma som denna då det är lugnare för mig där just med förberedelse innan uppkörningeb

Skickat från min Bitch

Sk!t å, men lycka till nästa gång! Min sambo (i Sverige) och min kompis (i England) både fick köra upp i spöregn förresten, inte kul med det gick, men vi håller tummarna för fint väder för dig även nästa gång :tummenupp

Vad löjligt! En stoppie måste väl ändå anses som en effektiv inbromsning :dummer

Läst hela inlägget, trist att du blev kuggad, håller tummarna för dig på nästa uppkörning, dags för min uppkörning med snart :)

Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

Själv fick jag en jobbigt gassande sol på banan och spöregn på trafikkörningen, men det gick!! :-) Inbromsning är väl Inga bekymmer, har inte körskolehojjarna abs? Även om jag kan tycka att man ska lära sig att bromsa inte minst i regn så var det abs där jag körde upp. Min personliga hojj var då en Honda cb400n från 82, så jag lärde mig att bromsa tillslut iallafall :D

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk

Själv fick jag en jobbigt gassande sol på banan och spöregn på trafikkörningen, men det gick!! :-) Inbromsning är väl Inga bekymmer, har inte körskolehojjarna abs? Även om jag kan tycka att man ska lära sig att bromsa inte minst i regn så var det abs där jag körde upp. Min personliga hojj var då en Honda cb400n från 82, så jag lärde mig att bromsa tillslut iallafall :D

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk

Jag har ABS på min egna hojj som jag kör med :)

Skickat från min Bitch

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...