Uppkörning GBG

Nåt som jag iaf vet är att när jag bodde i Säffle så kom busslaster av göteborgare för uppkörning och intensivkurser. Lättare ställe att köra upp på lär inte finnas i det här landet...

För att det inte finns någon stadstrafik överhuvudtaget bara raka vägar och så 1 rondell :skrämd . En kompis tog både bil och mc där gissa hur det gick? :tummenupp

Skall man vara lite seriös så är det inte bra med att köra upp på sådana ställen du får ju ingen rutin eller känsla att köra i storstad och det behövs,tro mig! Jaja lycka till iallafall :banana

"Nels"

Ähh... hehe :)
Jag e mer rädd för momenten innan stadskörningen... å andra sidan kör man ju på hisingen ändå i Göteborg.

mr_ping skrev:
E det nån som vet om man inte kör upp på stora holm from. i år ?

jag fick mitt A1 i september förra året.
Då börgade dagen med att jag åkte till körskolan på morgonen. därifrån åkte vi ( lärare + 3 övningskörare) till stora holm. > uppvärmning, sen va d dax. garage vändning, serpentin, manövertest och till sist bromstest. sen va d körning i trafik, vi åkte från stora holm till rambergs vallen, och tillbaka. sen va d klart... hur lätt som helst!

Ja, trafikdelen är faktiskt ganska enkel i gbg, mest små 50-70vägar, rätt roliga faktiskt (även om jag var alldeles för nervös för att uppskatta den :rolleyes: ) . Kanske 3-4 rödljus på hela sträckan. Macken vid rambergsvallen var slutstation för min uppkörning också. Har dock inte hört nåt om att det inte skulle vara på Stora Holm längre men jag är ju inte så a jour på det området längre :hihi Kommer iofs ihåg att min körskolelärare sa att de skulle göra om uppkörningen inom en snar framtid (sagt i april förra året)

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien