Uppkörning GBG

Nåt som jag iaf vet är att när jag bodde i Säffle så kom busslaster av göteborgare för uppkörning och intensivkurser. Lättare ställe att köra upp på lär inte finnas i det här landet...
 
För att det inte finns någon stadstrafik överhuvudtaget bara raka vägar och så 1 rondell :skrämd . En kompis tog både bil och mc där gissa hur det gick? :tummenupp

Skall man vara lite seriös så är det inte bra med att köra upp på sådana ställen du får ju ingen rutin eller känsla att köra i storstad och det behövs,tro mig! Jaja lycka till iallafall :banana

"Nels"
 
Ähh... hehe :)
Jag e mer rädd för momenten innan stadskörningen... å andra sidan kör man ju på hisingen ändå i Göteborg.
 
mr_ping skrev:
E det nån som vet om man inte kör upp på stora holm from. i år ?


jag fick mitt A1 i september förra året.
Då börgade dagen med att jag åkte till körskolan på morgonen. därifrån åkte vi ( lärare + 3 övningskörare) till stora holm. > uppvärmning, sen va d dax. garage vändning, serpentin, manövertest och till sist bromstest. sen va d körning i trafik, vi åkte från stora holm till rambergs vallen, och tillbaka. sen va d klart... hur lätt som helst!
 
Ja, trafikdelen är faktiskt ganska enkel i gbg, mest små 50-70vägar, rätt roliga faktiskt (även om jag var alldeles för nervös för att uppskatta den :rolleyes: ) . Kanske 3-4 rödljus på hela sträckan. Macken vid rambergsvallen var slutstation för min uppkörning också. Har dock inte hört nåt om att det inte skulle vara på Stora Holm längre men jag är ju inte så a jour på det området längre :hihi Kommer iofs ihåg att min körskolelärare sa att de skulle göra om uppkörningen inom en snar framtid (sagt i april förra året)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top