Upphittad ram

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Ort
telyeah
Hoj
Husabürg, Scott
Jo jag och polaren var ute och gick i spenaten när vi sprang på en ny fin mc ram, ingen aning vad för hoj men den "modern" ut och ser ut att passa nån japs dussin 4'a.

Ganska grovt märke framtill från en vinkelslip, vet inte om man kan skära loss styrstoppet eller nått på så vis.

Fanns lite nummer på den, vilket är ramnummer, vart brukar det sitta?
 
Skumt. Ramnumret brukar sitta på höger sida av styrhuvudet.
Luktar slaktad hoj lång väg här!
 
det kan i alla fall konstateras att det är någon som inte är obekant med att meka hojar. en finnig tjuv är inte så noggrann att han slår ut styrlagerbanorna.
 
VEM tjänar mest resp.minst på ett bortslipat ramnummer?
VEM skulle ödsla tid på att slipa bort ett ramnummer, om man INTE tjänade på det?
 
Inget att göra åt skiten då förmodar jag... Ram utan nummer eller nått är väl inte av intresse för polis eller försäkringsbolag.
 
Vedlund, vad har du att säga om det?
Hmmm av snittet att döma är det en yrkesman, som haft gott om tid på sig. Antagligen en tisdag.

Kan du säga något om dödsorsak?
Kraftfullt våld mot tändninglås.

De här risporna på sidan, betyder det något?
Ja betyder ofta något men det är svårt att säga i detta läget.

Va fan är kaffemaskinen sönder i dag igen, det var väl helvete att man inte ska kunna få en riktig kopp kaffe på den här jävla stationen.

/Kommissarien
 
VEM tjänar mest resp.minst på ett bortslipat ramnummer?
VEM skulle ödsla tid på att slipa bort ett ramnummer, om man INTE tjänade på det?

sant. en tjuv hade skitit i ramnummret. det hade inte drabbat honom så då återstår det bara försäkringbedrägeri. slår vad om att ägaren till ramen bor inom en 10 mils radie. inte en sund människa som åker omkring med en ram i bilen med slipat ramnummer

kolla nu med larmtjänst vilka gsxr 1000 07/08 som blivit stulna/försvunna i trakten så har du ägaren till ramen

börjar likna flashback detta
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top