Upphittad mc, vad gäller ?

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Det står ett gammalt härke till hoj mot en vägg i kvarteret där jag bor.
Har stått där i ca 7 veckor nu.

Har kollart runt med resturangägare och folk på gatan om någon känner till ägaren men inget napp.
Tändningslåset är det sallad av så jag utgår från att siste föraren på hojen inte direkt var den som står på reggbeviset...

Ska jag lämna in den till Polisen eller vad gör man.
Finns det något som säger att man kan överta skrotet om den riktige ägaren inte gör anspråk på hojen.

Gissningar och troende göra sig icke besvär att svara i tråden.
Fakta rules !:tummenupp

Ingen regplåt på?
Ifall det finns och den INTE är stulen så kommer polisen inte göra ett smack.
Stod en bil "parkerad" i en rondell här i stan för nått år sen och den stod där halva sommaren för polisen bryr sej inte om den inte är stulen eller är en trafikfara. Och den som ansvarar för sånt på vägv....traf...transportstyrelsen (?) hade semester.

nej du tar hem den o säljer delarna.

det är klart du ringer polisen, sen kan du gå o kolla ram nr/reg nr och ge de till polisen också.

http://www.stulnafordon.se/ där kan du skriva in det nummret du hittar så får du upp lite info om det

Du "lämnar in" skiten, eller vad du nu gör. Polisen blir kanske inte så glada om du kommer in med den i receptionen på station...

Men du anmäler det iaf, och om inte ägaren gör anspråk på den är den din. Så funkar det i alla fall om man har något "oidentifierbart", men iom att hojen troligen har ramnummer blir det väl kanske annorlunda...

Du kan ju kika in och fråga lite, tror dom uppskattar ditt initiativ, såvida det inte är kaffe/ munksnutar med kortlek som sitter på station och lirar

nej du tar hem den o säljer delarna.

det är klart du ringer polisen, sen kan du gå o kolla ram nr/reg nr och ge de till polisen också.

http://www.stulnafordon.se/ där kan du skriva in det nummret du hittar så får du upp lite info om det

Ett vettigt svar, tack !

Gick förbi hojen igväll och det låg en regplåt under.
BWD 966.
Vet att SH har fritidsdetektiver så vassego.:tummenupp

BTW bara för att en gammal hoj stått utanför en kåk en tid så springer jag inte och ringen Länsman, precis lika lite som jag ringer så fort en övergiven bil skådats.

MC Honda GL 1000 röd 1977
avställd 051014 Erlandsson Per Erik Sthlm

Bara och skicka regnr till 72503 på ett sms :)

Last edited:
Ett vettigt svar, tack !

Gick förbi hojen igväll och det låg en regplåt under.
BWD 966.
Vet att SH har fritidsdetektiver så vassego.:tummenupp

BTW bara för att en gammal hoj stått utanför en kåk en tid så springer jag inte och ringen Länsman, precis lika lite som jag ringer så fort en övergiven bil skådats.

En sökning i "fordonsjägarn" visar att det ej finns någon stöldanmälan på detta fordon...

rundinformation Ny sökning Utskrift
Regnr: BWD966
Fordonsfabrikat: HONDA GL 1000 Fordonstyp: MC
Chassinummer: GL13021118 Årsmodell: 1977
Färg: RÖD
Viktig information om fordonet:
Fordonet har körförbud.

Ägare:
430630
sedan 2005-04-30
ERLANDSSON, PER ERIK

En dumpad Guldvinge -77:a...

Förut gällde det att upphittaren förvärvade fordonet efter viss tid, hur det är numer vet jag dock inte, men har inte hört/läst några ändringar. Eventuellt så skrotas skiten.

Fick en fin trampcykel som jag lämnade in efter tre månader... :) värt att prova ;)

Han har advokatfirma så kanske upphittaren kan få fri konsultation i gengäld. ;)
PM är skickat med tel nr till dig Pucken, ring farbrorn och fråga hur det är med hojen. :)

Kapar tråden lite, vad gör man om hojen har irländska plåtar, tydligen inte som i sverige när man vill fram en ägare?

Det är bara ringa upp och ge han ett skambud på guld(klimpen)wingen.

Vi vet alla att du innerst inne vill äga en GuldWinge :D

Fast strippad, lackad mattsvart med flames kanske den skulle kunna fungera...:va

Kapar tråden lite, vad gör man om hojen har irländska plåtar, tydligen inte som i sverige när man vill fram en ägare?
Ringer och tjatar på polisen, som i sin tur måste kontakta brittiska ambasaden och begära ut uppgifter om fordonet.

Går iofs nog att ta det via något brittiskt forum eller försäkringsbolag ifall man är lite händig

Last edited:
Var ett tag sedan den var besiktigad:
Besiktningsuppgifter
Besiktning senast: 1997-08-31
Senast godkända besiktning:1996-09-04
Vägmätarställning, km:

Låter som en hoj som ingen av ägarna riktigt vill fixa till :gnissla

Back