Upphittad mc, vad gäller ?

Vill man ens ta emot den om polisen ringer efter 3 månader och säger att man ska hämta den :va

Vi måste tyvärr vänta minst 13 timmar och 45 minuter! :mattias

Kanske längre.
Fint folk kommer sent!
Hmmm, han är nog redan där i så fall.... :rolleyes:
Men nuuu då?

Vill man ens ta emot den om polisen ringer efter 3 månader och säger att man ska hämta den :va
Med tanke på vad polisen ville ha i förvaringsavgift när jag hade lämnat in ett upphittat armbandsur och skulle hämta ut den vill jag inte tänka på vad de skulle vilja ha för en guldwinge. :gnissla

Den kanske välte när de rörde den och de ligger där under fastklämda i väntan på hjälp....
:skrämd

Även om räddningsmanskapet hittar hojen är det ju inte säkert att man hittar dom direkt utan hjälp av sökhundar. Det är ju inget litet områden man måste gå igenom direkt. Kan nog ta några veckor.

Ingen advokat dök upp eller hörde av sig.
Borde va kriminellt.:D

tror att denna person har för mycket pengar för att hinna bry sig

EgSaCkT.

Eller är han inne på Wiseguys spår ang storlek och håller i skrivande stund på med att ordna vägspärrar och följefordon för att kunna frakta kolossen till lämplig hangar.

Idag har jag haft finbesök på snickeriet.
Vår käre Goldvingägare kom insladdandes med en Trans Am i bra bruksskick.
Vi slängde ett getöga på hojen och konstaterade att den sett bättre dagar.
En anekdot om om hur jävligt den gick (hahahahaha) och en tidig omlackering hans också med.

Sen blev det en rundtur i snickeriet och hojen var som bortglömd.
Nu fokuserades det på Justersågen, vertikalslipen, rikthyveln och inte minst fräsen med mataverk.:D
Visade upp ett par skjutdörrar som nu tillverkas i stil anno 1890, dom fick med beröm godkänt.

Efter en lång och trevlig pratstund i fikarummet om vår Advokats fader som också haft gård med snickeri och bedrev div andra sysslor så återgick vi till kärnämnet, gammalt dammigt skit utanför i garaget...

Kom överrens om att jag ska återkomma med ett bud på hojen och eftersom jag nu har ett stort projekt i grannfastigheten där Herr Advokat bor, så bjöds jag in på kaffe som serveras medans diverse snickeriarbeten i paradvåningen ska diskuteras.:D

Ja, vad ska jag bjuda för härket......

Idag har jag haft finbesök på snickeriet.
Vår käre Goldvingägare kom insladdandes med en Trans Am i bra bruksskick.
Vi slängde ett getöga på hojen och konstaterade att den sett bättre dagar.
En anekdot om om hur jävligt den gick (hahahahaha) och en tidig omlackering hans också med.

Sen blev det en rundtur i snickeriet och hojen var som bortglömd.
Nu fokuserades det på Justersågen, vertikalslipen, rikthyveln och inte minst fräsen med mataverk.:D
Visade upp ett par skjutdörrar som nu tillverkas i stil anno 1890, dom fick med beröm godkänt.

Efter en lång och trevlig pratstund i fikarummet om vår Advokats fader som också haft gård med snickeri och bedrev div andra sysslor så återgick vi till kärnämnet, gammalt dammigt skit utanför i garaget...

Kom överrens om att jag ska återkomma med ett bud på hojen och eftersom jag nu har ett stort projekt i grannfastigheten där Herr Advokat bor, så bjöds jag in på kaffe som serveras medans diverse snickeriarbeten i paradvåningen ska diskuteras.:D

Ja, vad ska jag bjuda för härket......

Han behöver inte en dörr :tummenupp

Jag har gått över till en sida , mörkare än Kameruns avbytarbänk....:D

Tretton lappar mindre i libran.......
Har redan en usd-gaffel och bakdämpare på g.
En Hornet-tank dammas också av.:brinnerup

Tretton lappar mindre i libran.......
Har redan en usd-gaffel och bakdämpare på g.
En Hornet-tank dammas också av.:brinnerup
Man får väl grattulera :)

Fan, det här kan faktiskt bli ganska roligt att följa vad det blir av denna när väl byggtråden kommer upp. För om det är någon som kan få lite fason på en dylik häck så är du väl en av dem.

(För övrigt ser det ut som att jag kanske tar ett steg mot den ljusaren sidan själv på fredagen, ifall allting går vägen dvs. :glömdet )

Back