Upphävd betalning med Paypal - någon med erfarenhet?

• Thread starter Thread starter DM
  • Start date Start date

DM

MC-intresserad
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 SDR -16, KTM 990 SM -08, Yamaha FZR1000 -89, 2 st Yamaha TR1 -81, Honda CB750 -75
Blev tvungen att upphäva (cancel) en betalning som jag gjort med Paypal eftersom säljaren gett mig fel e-postadress...
Betalningen var ej mottagen av någon och det var inga problem med att upphäva den, enligt Paypal.
Detta gjordes igår men inga pengar har ännu kommit tillbaka till mitt konto.
Mailade en fråga till Paypal om vart mina pegar tagit vägen och fick ett något svårtolkat mail tillbaka där jag TROR att dom säger att det kan ta upp till 30 dagar (!!) innan pengarna blir synliga på mitt konto!
Är det någon som råkat ut för samma sak och kan säga om jag tolkat hela saken rätt?
Skulle vara väldigt lugnande att veta att pengarna inte är borta, även om det känns riktigt dåligt om Paypal sitter och drar ränta på dem i en månad.....

DM skrev:
2056823 Blev tvungen att upphäva (cancel) en betalning som jag gjort med Paypal eftersom säljaren gett mig fel e-postadress...
Betalningen var ej mottagen av någon och det var inga problem med att upphäva den, enligt Paypal.
Detta gjordes igår men inga pengar har ännu kommit tillbaka till mitt konto.
Mailade en fråga till Paypal om vart mina pegar tagit vägen och fick ett något svårtolkat mail tillbaka där jag TROR att dom säger att det kan ta upp till 30 dagar (!!) innan pengarna blir synliga på mitt konto!
Är det någon som råkat ut för samma sak och kan säga om jag tolkat hela saken rätt?
Skulle vara väldigt lugnande att veta att pengarna inte är borta, även om det känns riktigt dåligt om Paypal sitter och drar ränta på dem i en månad.....

Jag betalar/ får betalt mycket med paypal och det brukar aldrig vara några problem.
Jag har inte haft exakt ditt problem men nästan, och det kan ta några dagar (veckor) ibland. Dom har ju trots allt en ganska stor organisation.

Men du kan vara lugn, pengarna är inte borta om dom har sagt att betaln. är stoppad.

Du får tillbaka pengarna inom ett par dagar,
dock så har jag för mig att dom tar ut en liten avgift för det...

Last edited:
Kan inte låta bli:

http://www.paypalsucks.com/

Men har man några miljoner kunder så är det ju alltid NÅGRA som blir sura nog att starta en hatsida, dra igång några stämningar osv...

Mitt paypalkonto slutade fungera efter jag fick ett meddelande att en trejde part hade varit inne och härjat på mitt konto, hade dock bara 13 sek där så det var väl ingen fara, men jag kan inte använda det mer.
Så paypal? Nejtack. :argpådato

Last edited:
Jag har använt Paypal i över 10år och är helnöjd. Har stoppat betalningar och använt deras $500 moneyback guarantee utan problem. Du får nog bara vänta lite.

jag gjorde nyss nästan samma sak, pengarna var tillbaka på ett par dar, utan nån avgift dragen...

Stort tack för alla lugnande svar!
Snackade med banken om detta också. De hade några kunder till som "råkat ut" för samma sak, men de hade samtliga fått tillbaka pengarna med fördröjning på mellan 5 dagar och 4 veckor.... Skönt!
Lite märkligt är det ju dock att det ska ta sådan tid att skicka tillbaka pengar, DRA pengar gör dom ju på momangen :va
Nåväl, vem orkar bry sig. De får väl dra lite ränta på mina pengar då.....

Samma här, har kört med Paypal i en massa år. Bortsett från att man får massa mail (som man naturligtvis ska skita i) från fifflare så funkar det perfekt.

Jag skulle då inte betala tillbaka DIREKT bara för att någon sa att något var fel enligt han / hon. Jag skulle göra en undersökning och SEN metodiskt betala tillbaka. Så att det dröjer olika är nog bara att acceptera.

Swedie skrev:
2059292 Jag skulle då inte betala tillbaka DIREKT bara för att någon sa att något var fel enligt han / hon. Jag skulle göra en undersökning och SEN metodiskt betala tillbaka. Så att det dröjer olika är nog bara att acceptera.

Tror du missförstår hur Paypal fungerar.
Paypal är bara en mellanhand som jag kopplat mitt VISA-kort till. Jag gör en betalning via Paypal som är utställd på en viss mottagare. Den rätta mottagaren måste sedan "hämta" (claim) pengarna via Paypal.
Denna betalning blev utställd på en mottagare som inte finns, pga av att mottagaren lämnade fel e-postadress till mig.
Pengarna lämnade alltså aldrig Paypalkontot.
Varför skulle dom INTE skicka tillbaka dem till mig direkt, Paypal "äger" aldrig pengarna utan förmedlar dem ju bara?
Strunt samma, fick iaf tillbaka dem på kontot idag med en avgift på ca 40 kronor dragen.... :tummenupp

Att återbetala till ett kort tar normalt 3-5 arbetsdagar beroende på bank och paypal kan ibland ta mellan 1-2 veckor innan de betalar tillbaks.

Wimanski skrev:
2061680 Att återbetala till ett kort tar normalt 3-5 arbetsdagar beroende på bank och paypal kan ibland ta mellan 1-2 veckor innan de betalar tillbaks.
Det beror helt på vilken typ av kort du har.
En del återköp går tillbaka bums beroende på bank, kort osv.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna