Uppföljning på lägenhetsmisären - ockupationen eller va fan ni vill kalla det.

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Kawa
Tjena alla!

Verkar vara ett stort gäng som följt historien med min lägenhet. Men nu är den iallafall återerövrad!:yoparty

Lägenheten är tillbaka i mina händer, retardets saker är utflyttade och upphämtade. (Intressanta var att vi hittade 1 svärd, 1 stor kniv och 2 yxor när vi städade ut den.)

Renovering är nu påbörjad. Skulle BARA tapetsera om, måla om och dra upp två heltäckningsmattor i sovrum och kök för att plocka fram det fina trägolvet från 4o-talet som fanns under.

Men istället slutade det med att:

Vi nu är i princip helt klara med storarummet. (avplastat från resten av lägenheten i väntan på tapetsering) Taket är målat, och där är lite spackelarbete kvar. När vi skulle plocka ner tapeten på den vägg som skiljer sovrum och kök så slutade med att väven som satt uppe drog med sig halva väggen ner. Förr så byggde man ju väggar med trallvirke, ståltråd + vass + kobajs, vilket vi fick erfara ganska brutalt.

Efter en stunds överläggande beslutade vi oss att slå ner alla väggar mellan hall, kök, sovrum och garderob för att få en killer planlösning. Blev skit snyggt, men där ser verkligen ut som Bagdad i lägenheten. Hade i princip kunnat mura med mina snorkråkor efter en dag i lägenheten.

Vi är iallafall 4 st som jobbar på den så det går snabbt. Stort tack till sporthoj för allt stöd, tips och hjälp med allt jävla klydd som varit. Som sagt, fått hjälp med allt ifrån min dekleration till att hitta elektriker!

Förra hyresgästen är skyldig mig 30 000:död, men det är inget jag förväntar mig att se. Huvudsaken är att han är ute och lyan är på gång att bli en riktig pärla.

:shrules

Skönt att det löste sig :tummenupp Hur fick du ut honom?

Att slå ner alla väggar låter ju som att gå från lägenhet till lagerhall? :va Framför allt runt köket är det skönt med väggar, så man slipper matos i hela lägenheten.

Att slå ner alla väggar låter ju som att gå från lägenhet till lagerhall? :va Framför allt runt köket är det skönt med väggar, så man slipper matos i hela lägenheten.

Och matfettsarmerat damm. Jobbig skit.

Nu ska vi inte vara såna =)

Och matfettsarmerat damm. Jobbig skit.

Jag har gjort som så här att Storarummet blir sovrum + pluggrum. Köket och gamla sovrummet är sammanslaget. Vilket ligger innåt med utsikt över en park. Får även tillgång till min blakong på ett annan sätt då. Så det blir till att ordna en riktigt bra köksfläkt (kompressormatad sugfläkt) när man håller på med maten ;)
Men jag vet inte, funktion är inte alltid det viktigaste. Jag gillar att ha lite öppet och jag tror att detta kommer bli schysst. För innan va köket så jävla litet. 2 meter bred, och där ska man få plats med matbord också. Nä vet ni vad, fram med slägga och tigersåg! :D

Ää vafan! Så mkt matos blir det inte från billys i micron och öppen planlösning är gött!

Go for it!

Nu ska vi inte vara såna =)

Jag har gjort som så här att Storarummet blir sovrum + pluggrum. Köket och gamla sovrummet är sammanslaget. Vilket ligger innåt med utsikt över en park. Får även tillgång till min blakong på ett annan sätt då. Så det blir till att ordna en riktigt bra köksfläkt (kompressormatad sugfläkt) när man håller på med maten ;)
Men jag vet inte, funktion är inte alltid det viktigaste. Jag gillar att ha lite öppet och jag tror att detta kommer bli schysst. För innan va köket så jävla litet. 2 meter bred, och där ska man få plats med matbord också. Nä vet ni vad, fram med slägga och tigersåg! :D

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år