Uppdrag! Hitta min nästa mobil, pris 2000:-

Blomquist: Stor skilnad på Voda och Comv's nät... Vodafone har överlägset bättre täckning.

Kay skrev:
Blomquist: Stor skilnad på Voda och Comv's nät... Vodafone har överlägset bättre täckning.
Säkerligen helt korrekt Kay!
Har fått testa på alla tre nät och ingen har varit i närheten av Telias.
I stan är det ingen skillnad men på mer skumma ställen så är det tveklöst,
och skumma ställen är ju ändå mer spännande. :hihi

Som det ser ut i branschen idag:

TELIA - Dyrast, bäst täckning ovanför Stockholm, lever på sitt uråldriga monopol.

Vodafone - Inte billigast, inte dyrast bättre täckning än Tele2/Comviq fler tjänster än Telia.

Tele2/Comviq - Alltid billigast, sämst täckning (efter Tre), Många bra tjänster dock ej lika många som Vodafone.

M.G.F skrev:
Som det ser ut i branschen idag:

TELIA - Dyrast, bäst täckning ovanför Stockholm, lever på sitt uråldriga monopol.

Vodafone - Inte billigast, inte dyrast bättre täckning än Tele2/Comviq fler tjänster än Telia.

Tele2/Comviq - Alltid billigast, sämst täckning (efter Tre), Många bra tjänster dock ej lika många som Vodafone.
Och varför inte fler snikar in sig på Telias när känns lite märkligt.
Vad jag vet är det väl bara Halebop som gör det va?

Blomquist #14 skrev:
Och varför inte fler snikar in sig på Telias när känns lite märkligt.
Vad jag vet är det väl bara Halebop som gör det va?

Därför att Telia har extremt dålig koll på sina underleverantörer. Dom ställer knappt några krav på de virtuella operatörerna. Vilket i sin tur gjort att det inte längre är seriöst att vara MVNO, Mobile Virtual Network Operator, hos Telia. Framför allt då dom inte kan garantera att ingen prioritering förekommer.

M.G.F skrev:
Därför att Telia har extremt dålig koll på sina underleverantörer. Dom ställer knappt några krav på de virtuella operatörerna. Vilket i sin tur gjort att det inte längre är seriöst att vara MVNO, Mobile Virtual Network Operator, hos Telia. Framför allt då dom inte kan garantera att ingen prioritering förekommer.
Förstod inte riktigt det där men det är nog bra ändå. :tungan

Hjälp mig oxå!

Behöver en telefon som har röstinspelning som riktig funktion. T.ex för intervjuer. Om det inte finns så skiter vi i det. Sedan även en kamera mes minst VGA-upplösning.

Sedan byter jag gärna från mitt absolut kassa abonnemang (Comviq.net) till något bättre, som Halebop. Jag är så trött på att inte ha någon signal och folk inte kan ringa till mig bara för att jag har en annan telefon/abbonnemang. Jag har en SonyEricsson T610. Tjejen har en gammal rutten Nokia gratistelefon som väger bly. Den har alltid sändning när jag är nere på SOS! Varför är det så?

Utöver det, ska taltid/passningstiden vara hög.

Gärna bluetooth om jag vill leika lijte.

Lista nu! :) Jag har sökt lite men vet absolut inget om mobiler.

Swedie skrev:
Hjälp mig oxå!

Behöver en telefon som har röstinspelning som riktig funktion. T.ex för intervjuer. Om det inte finns så skiter vi i det. Sedan även en kamera mes minst VGA-upplösning.

Sedan byter jag gärna från mitt absolut kassa abonnemang (Comviq.net) till något bättre, som Halebop. Jag är så trött på att inte ha någon signal och folk inte kan ringa till mig bara för att jag har en annan telefon/abbonnemang. Jag har en SonyEricsson T610. Tjejen har en gammal rutten Nokia gratistelefon som väger bly. Den har alltid sändning när jag är nere på SOS! Varför är det så?

Utöver det, ska taltid/passningstiden vara hög.

Gärna bluetooth om jag vill leika lijte.

Lista nu! :) Jag har sökt lite men vet absolut inget om mobiler.

Skulle nog köpa:

SE P910i
SE K750i
:tummenupp

Gör nu så här Swedie, gå till en så kallad butik som säljer så kallade mobiltelefoner
och kika ut några du tycker är fina och sportiga och sen kikar du om dom uppfyller
dina krav och sen så, vips är du snart ägare till en kanonlur! :tummenupp
Finns säljare som kan sina saker ibland också, men man kan få leta lite. :hihi

Att köpa en begagnad k700i är verkligen inget jag rekommenderar, vi får in många på service nu som börjar närma sej året.

Har du fått tag i en begagnad k750i för 2lax så är det godkänt om den inte ser ut som om det varit Usama's telefon :)

M.G.F skrev:

Tre går iofs över på vodafones nät när man inte har 3G-mottagning.

Swedie skrev:
Hjälp mig oxå!

Jag tycker du skall satsa på ett digitalt fickminne tex:
Olympus VN-120 16MB 399:-

Och en k700i för runt 2000kr. Då klarar du budgeten utan problem och får fina inspelningar och en mycket prisvärd telefon!
Då har du också möjligheten att koppla in en extern mikrofon.

Sen angående abbonnemanget så vet jag inte hur dålig mottagning ni har där upp i stockholm, men här så hade jag rekommenderat comviq knock-out.
Är det så att det inte finns mottagning med varken comviq lr vodafone så får väl halebop duga.

//Tobbe

Edit: glömde abbonnemanget...

Last edited:
Köpte en K750i. Hoppas den är bra nu bara. Gick på 3795:- på elgiganten.
Den har iaf nån sorts signal i min lägenhet. Vilket är bättre än T610 jag oxå har. Nån som vill köpa den? :D mycket fin. hähä

vad jag letar efter är just mottagning. Jag har testat telefonen genom att ringa från fasta hemtelefonen till mobilen o den började relativt direkt att ringa. Förra telefonen var död o ovillig att ge signal. Stod "SOS" endast på telen.

Vem här är det som har de där Sporthojsprofilerna? Har för mig någon har det i sin sigantur men hittar inte vem.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT