Uppdrag Granskning: Om Sverige och FRA:s inblandning i amerikansk massövervakning

Om man använder våld eller hot om våld för att få igenom sina egna åsikter/värderingar. Så om man bränner charkbilar får att få folk att bli vegetarianer så är man per definition en terrorist.
Om man är kommunist och spöar nazister så är man terrorist, om man är nazist och spöar kommunister så är man terrorist.

Om jag försvarar mitt land i krig så är jag en krigare/soldat. Om jag fortsätter att kriga efter att mitt land förlorat kriget och ens politiker skrivit under ett fredsavtal så är jag helt plötsligt en terrorist.

Njaa, du skulle nog bli kallad rebel (av de flesta i din närhet) alt. frihetskämpe, men terrorist av USA hehe

En viktig del av begreppet terrorist är ju att det är främst mot civila mål man utför sina dåd och att dessa är för att förändra något, ofta politiskt, genom skräck och rädsla.

"rent mjöl i påsen"
nu ja, vem har makten om 20år och hur ser han på det mjölet då.

Njaa, du skulle nog bli kallad rebel (av de flesta i din närhet) alt. frihetskämpe, men terrorist av USA hehe

En viktig del av begreppet terrorist är ju att det är främst mot civila mål man utför sina dåd och att dessa är för att förändra något, ofta politiskt, genom skräck och rädsla.

De flesta terrorister kallas nog gärna rebeller av likatänkande.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!