Uppdrag Granskning - Bogesund

Status
Ej öppen för fler svar.
Jag tycker UG kan ta upp Fotbollsvåldet och alla skador som är förenat med den så kallade "nationalsporten" hur många knattar är det inte som får benbrott varje helg och hur många är det inte som blir sönderslagna vid varje derby?

Det har dom gjort iofs. Ett programm med fotbollsvåld och ett med trycket på knattarna i dagens fotboll. Tror även dom tog upp skador och dödsfall i det reportaget.

Varför utgår alla ifrån att det kommer bli en negativ utgång av att UG ska prata hoj, ni vet all publicitet är bra publicitet.

- Hörrö här kan du inte köra det blir ju spår av den där crossen!
- Vfan snackar du om? Det är ju snustort i backen, syns inte ens att jag varit här!
- Det KUNDE ha varit blött!

Är det någonting som ältats i ur & skur samt vinklats å det allra grövsta i media så är det väl just det sk "fotbollsvåldet"...

Är det någonting som ältats i ur & skur samt vinklats å det allra grövsta i media så är det väl just det sk "fotbollsvåldet"...
Njae, det är väl oftare som läktarvåldet får sig en känga?

Visst vrider och vänder dom men i just det här fallet behöver dom inte vrida och vända så mycket. Dom som filmar bombarrepor och lägger ut på nätet har grävt en ganska djup och fin grop som det bara är att knuffa ner oss i. Det finns helt enkelt inga argument som kan användas för att försvara företeelsen bombarrepor genom bebyggelse på ett trovärdigt sätt. Likaså är det svårt att ställa sig offentligt och försöka försvara sporthojsförares rättighet att få dra snuten utan risk för följder eller repressalier.

vad jag menade var att de vrider å vänder på saker å ting så de kan få en olycka som skedde med en kråmpråm att se ut att vara orsakad av SportHojar..

Har en känsla av att det här inte kommer bli bra... Har stor erfarenhet av sådanahär reportage... (streetracing i jkpg) och det slutade med en häxjakt från polisens sida.... Dom kommer garanterat vinkla det så det verkar som om ALLA som kör sport hoj är idioter no matter what!!

Har en känsla av att det här inte kommer bli bra... Har stor erfarenhet av sådanahär reportage... (streetracing i jkpg) och det slutade med en häxjakt från polisens sida.... Dom kommer garanterat vinkla det så det verkar som om ALLA som kör sport hoj är idioter no matter what!!

yvärr tror jag att det kommer bli så.... fyyy faaan:brinnerup

yvärr tror jag att det kommer bli så.... fyyy faaan:brinnerup

så klart... kommer även ihåg när de kördes lite i ett industriområde inärheten där jag bor när man just hade tagit B kort vid 18års ålder osv.. polisen brydde sig inte så länge vi va där å ingen klaga, men så fort de kom någon person å råkade se oss å ringe polisen så kom dem.. men dem visste att folk alltid var där på söndagar hela sommar halvåret. så man får en kännsla av att polisen agerar så fort allmänheten känner till de dem redan vet.

så klart... kommer även ihåg när de kördes lite i ett industriområde inärheten där jag bor när man just hade tagit B kort vid 18års ålder osv.. polisen brydde sig inte så länge vi va där å ingen klaga, men så fort de kom någon person å råkade se oss å ringe polisen så kom dem.. men dem visste att folk alltid var där på söndagar hela sommar halvåret. så man får en kännsla av att polisen agerar så fort allmänheten känner till de dem redan vet.

Nu har det boende vid Bogesund klagat rätt länge så det blir nog inget jätte avslöjande på onsdag. Det blåser nog över ganska snart ska ni se.

vad jag menade var att de vrider å vänder på saker å ting så de kan få en olycka som skedde med en kråmpråm att se ut att vara orsakad av SportHojar..

Jo. Så kan man ju också se det. Å andra sidan så är det ju oavsett vilket frågan om en motorcyklist som kört över sin förmåga och orsakat en olycka. Alldeles oavsett vilken sorts motorcykel han körde. Och eftersom de filmer från bombarrepor som man hittar på tuben är från sporthojar så blir det där fokus hamnar. Det är ju inga customförare som lägger ut bombarrepor där.
Och sett ur ett riskperspektiv för omgivningen så är en 200 kg sporthoj i 200+ naturligtvis farligare än en 300 kg krompråm i 100 även om båda kör över sin förmåga.

Sen ligger det kanske i sakens natur att krompråmar rent generellt är lite mer accepterade. Många av dom lite äldre får ett lite lyriskt uttryck i ögonen när dom ser en krompråm medan dom inte alls är lika entusiastiskt inställda till plastraketer. Och det beteende som visas upp i media förstärker naturligtvis den företeelsen.

Det var en kille från mitt gäng. Han gick ut i gruset i första kurvan i 60-70km/h körde ner i diket där det tog stop och gjorde en volt över styret och landade platt på ryggen! Fraktur på L2 men det kommer att läka av sig själv enligt läkarna och han skrivs ut redan imorron..

Olycka där idag igen. Med sporthoj.

Det var en kille från mitt gäng. Han gick ut i gruset i första kurvan i 60-70km/h körde ner i diket där det tog stop och gjorde en volt över styret och landade platt på ryggen! Fraktur på L2 men det kommer att läka av sig själv enligt läkarna och han skrivs ut redan imorron..
Givetvis trist och riktig dålig tajming med en olycka till just nu. Att det sedan verkar ha varit en "skitolycka" i låg fart lär inte spela någon större roll, allt går som bekant att vinkla, och det lär ju inte bli till vår fördel.

Skönt att höra att killen mår bra i alla fall, hoppas att han repar sig snabbt!

Skönt att höra. Det hända minuterna efter att jag körde där. Vilket håll kördes det ifrån? Till eller från Vaxholm? Jag kom precis ut från Bogan (från Vaxholm) och mötte 2-3 snabba som troligen skulle in på Bogan. Vi hade 2 motarder och 3 sporthojar. Kan det varit ni? Det stod även 4-6 hojar och "pausade" på första busshållplatsen.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC