Uppdatering av läget del 2 fan helvete satan

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
Var hos läkaren i dag 3 mån efter olyckan.
höftkulan är på väg att smuldras sönder så det blir en ny operation där de sätter in protes.
Fan va trött jag är på detta nu.
fan satan helvetsskit %&/@£$€"¤€$5#"3¤#¤%&¤/#¤#&&¤#& + moms

så nu har jag gnällt lite.
 
Kungen skrev:
2458750 Var hos läkaren i dag 3 mån efter olyckan.
höftkulan är på väg att smuldras sönder så det blir en ny operation där de sätter in protes.
Fan va trött jag är på detta nu.
fan satan helvetsskit %&/@£$€"¤€$5#"3¤#¤%&¤/#¤#&&¤#& + moms

så nu har jag gnällt lite.

Usch, tradet värre. Helt ok att gnälla, det får man. Hjälper lite för stunden iaf.
 
Kungen skrev:
2458750 Var hos läkaren i dag 3 mån efter olyckan.
höftkulan är på väg att smuldras sönder så det blir en ny operation där de sätter in protes.
Fan va trött jag är på detta nu.
fan satan helvetsskit %&/@£$€"¤€$5#"3¤#¤%&¤/#¤#&&¤#& + moms

så nu har jag gnällt lite.
Surt...
Fast en titankula håller satans jävla bra väl på plats! :tummenupp
 
Hmmm, problem att gå nu? Faster min fick sin ledkula utbytt, var uppe och gick bara ett par timmar efter operationen. Hoppas det blir samma för dig.

Sedan kan du ju dra en sådan där fräck kommentar som Kenny Bräck: Jag har så mycket skrot i kroppen nu så kraschar jag igen är det bara att värma på och böja tillbaks benen.
 
Hoppas du blir bra...

Kungen skrev:
2458750 Var hos läkaren i dag 3 mån efter olyckan.
höftkulan är på väg att smuldras sönder så det blir en ny operation där de sätter in protes.
Fan va trött jag är på detta nu.
fan satan helvetsskit %&/@£$€"¤€$5#"3¤#¤%&¤/#¤#&&¤#& + moms

så nu har jag gnällt lite.


Min Morsa har bytt båda höft kulorna. Den ena oprationen blev bra inte den andra. Hon lider som fan. Jobbit att se. Hoppas din blir bättre...
 
Tungt men jag säger att många kan funka väldigt bra med proteser trots att det aldrig blir som förr.
Har sett dom som åkt vasaloppet och cyklat runt vättern med en sån insatt.

Kan man åka sporthoj med en totalhöftleds protes ? ja men vänta tills du är rehab efter ca 6 mån och lycka till.

Vad för modell cementerat lr ocementerat ??
 
Men man ska väl gå på kryckor i många veckor efte

Hinkas skrev:
2458762 Hmmm, problem att gå nu? Faster min fick sin ledkula utbytt, var uppe och gick bara ett par timmar efter operationen. Hoppas det blir samma för dig.

Sedan kan du ju dra en sådan där fräck kommentar som Kenny Bräck: Jag har så mycket skrot i kroppen nu så kraschar jag igen är det bara att värma på och böja tillbaks benen.



Men man ska väl gå på kryckor i många veckor efte? Det blir ju skapliga ärr och musklerna måste ju läka ihop. Inte fö att skrämma grabben men fan ja tror det gör ont men det blir ju förhoppningsvis bra efter.
 
Hinkas skrev:
2458762 Hmmm, problem att gå nu? Faster min fick sin ledkula utbytt, var uppe och gick bara ett par timmar efter operationen. Hoppas det blir samma för dig.

Sedan kan du ju dra en sådan där fräck kommentar som Kenny Bräck: Jag har så mycket skrot i kroppen nu så kraschar jag igen är det bara att värma på och böja tillbaks benen.

kan inte gå än ligger ff i sängen o knaprar moffe. hoppar på kryckor ett tag men sen blir det sängen eller rullstolen igen

MC Doktorn skrev:
2458770 Tungt men jag säger att många kan funka väldigt bra med proteser trots att det aldrig blir som förr.
Har sett dom som åkt vasaloppet och cyklat runt vättern med en sån insatt.

Kan man åka sporthoj med en totalhöftleds protes ? ja men vänta tills du är rehab efter ca 6 mån och lycka till.

Vad för modell cementerat lr ocementerat ??


ingen aning fick beskedet i dag sådet går remiss till Lund s får vi se. han hoppades på att det skulle bli en sådan liten som man bara sätter över själva kulan.

6 MÅN ? nej fan nu har jag legat 3 mån o vill inte ligga 6 mån till. inte en changs. så flyger jag mkt hellre till månen o sitter där o spelar playstation o tourist trophy
 
Last edited:
Har precis bytt kulled på nyckelbenet, det går över förväntan för min del och jag tror att det gäller de flesta. Det svåra är att hålla sig still när det inte gör ont längre, två dagar efter operationen kunde jag röra armen fullt ut men får inte rubba den på sammanlagt sex veckor. Tror det är bättre i ditt fall eftersom du har en färsk skada, hade du gått några år så hade det varit värre.
 
Kungen skrev:
2458776 kan inte gå än ligger ff i sängen o knaprar moffe. hoppar på kryckor ett tag men sen blir det sängen eller rullstolen igen




ingen aning fick beskedet i dag sådet går remiss till Lund s får vi se. han hoppades på att det skulle bli en sådan liten som man bara sätter över själva kulan.

6 MÅN ? nej fan nu har jag legat 3 mån o vill inte ligga 6 mån till. inte en changs. så flyger jag mkt hellre till månen o sitter där o spelar playstation o tourist trophy

Ok då är det inte en Totalprotes utan sk Surface replacemnt där ledhuvudet ersätts med en metall-skal, sannolikt mycket kortare reahab då.
Berätta gärna hur det går och lycka till :tummenupp
 
Pappa har bytt båda höft-kulorna (inte samtidigt), och det tog inte många dagar innan han var uppe... Det dom ville se var att han kunde gå i trappor, sen fick han åka hem... fick iofs gå med käpp ett tag och inte köra bil på 3 månader (Fråga mig inte varför)
 
Kungen skrev:
2458750 Var hos läkaren i dag 3 mån efter olyckan.
höftkulan är på väg att smuldras sönder så det blir en ny operation där de sätter in protes.
Fan va trött jag är på detta nu.
fan satan helvetsskit %&/@£$€"¤€$5#"3¤#¤%&¤/#¤#&&¤#& + moms

så nu har jag gnällt lite.

Surt.
Har själv bytt ena höftkulan efter en mc-vurpa (byte 2000 och klotade 1995).
Dom valde att inte sätta fast med sk bencement utan den fick läka på plats själv.
Fick inte sätta ner fossingen på backen på 6 veckor, men tydligen så har man bättre chans att byta senare i livet.
Måste bara säga att livet efter bytet (om man bortser från att man får vara mer försiktig numera) är helt ok.
Märker egentligen ingenting av att eländet är bytt, förutom att jag är lite stelare och numera inte vågar åka med knäskrap.
Åker mer än gärna på div banåkningar ändå ( och lyckades klota för ett par veckor sedan igen...).

Det kändes jobbigt för mig iaf psykiskt innan bytet, men nu är det ett nytt liv.
Man kan sova på nätterna utan smärta och man kan tvätta sig själv igen (vilket inte funkade innan).

Upp med hakan, det kan inte göra ont i en järnbit.
 
INGET KNÄSKRAP ? :skrämd
får jag inte göra mer knäskrap i mitt liv avslutas det inom kort.

har hör en massa folk som kör vasaloppet och springer maraton med höftkulor
och det är kanske inte min intitution att göra det heller men knäskrap måste jag ju göra är ju lag på det i sveirge allamansrätten.

MC Doktorn skrev:
2458795 Ok då är det inte en Totalprotes utan sk Surface replacemnt där ledhuvudet ersätts med en metall-skal, sannolikt mycket kortare reahab då.
Berätta gärna hur det går och lycka till :tummenupp

det var vad han hoppades på. sen får vi se när det väl blir dags.
var tydligen frågan om hur mkt kulan smuldras sönder innan OP.
 
Last edited:
Kungen skrev:
2459070 INGET KNÄSKRAP ? :skrämd
får jag inte göra mer knäskrap i mitt liv avslutas det inom kort.

har hör en massa folk som kör vasaloppet och springer maraton med höftkulor
och det är kanske inte min intitution att göra det heller men knäskrap måste jag ju göra är ju lag på det i sveirge allamansrätten.



det var vad han hoppades på. sen får vi se när det väl blir dags.
var tydligen frågan om hur mkt kulan smuldras sönder innan OP.

Klart du ska skrapa i knäpucken igen, hoppas operationen går bra så får vi ta en tur till våren :)
 
Kungen skrev:
2459070 INGET KNÄSKRAP ? :skrämd
får jag inte göra mer knäskrap i mitt liv avslutas det inom kort.

har hör en massa folk som kör vasaloppet och springer maraton med höftkulor
och det är kanske inte min intitution att göra det heller men knäskrap måste jag ju göra är ju lag på det i sveirge allamansrätten.



det var vad han hoppades på. sen får vi se när det väl blir dags.
var tydligen frågan om hur mkt kulan smuldras sönder innan OP.

Du kommer få en hel tjock mapp där det står vad man får göra och inte göra. Sen är det bara upp till en själv att bestämma.
Själv så tycker inte jag att det är så kul att bli uppsnittat (har gjort det för många gånger nu).
Tror inte att höftkulan uppskattar knäskrapet, samt att man blir stelare och får lite sämre rörlighet tyvärr.
Men, jag kan vara lite blödig och feg osså.
Springa maran känns inte heller som ett alternativ men vasaloppet går, men läkaren avrådde ifrån utförsåkning osv.

Hursom, lycka till, och hoppas att det ordnar sig till det bättre för dig.
 
Min pappa har en höftprotes Kungen. Han råkade ut för en olycka för 15 årsedan så läkarna va väl kanske inte så haj på det just då. Han har sjuka problem med sin höft idag. han har bara opererat sig en gång för han har eget företag och kan inte gå sjuksriven.

Idag äter han ungefär ett rör alvedon på 2-3 dagar. Han säger att det är som en kniv som går in och ut varje gång han tar ett steg.

Så se till att läkarna gör det riktigt!!!

Lider med dig
 
Jaja, det löser sig ändå!

Du får väl åka hit till krokarna och knäskrapa utav bara helvete nästa år!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top