Upp...upp..upp...upprepning

Vem på forumet upprepar sig mest?

• Antal röstningar
    0
Nyteknik skrev:
2568025 Man kan absolut skriva sin ståndpunkt mer än en gång men i så fall bör man ju vässa/utveckla sina argument istället för att upprepa sig eller nedlåta sig till lyteskomik.

Jag tycker inte mycket av den komik och humorn som finns här (speciellt i Racingforumet) tillhör lyteskomiken. Däremot finns det mycket vanlig komik/humor och sarkasm toppat med en smaklös smula ironi som garnering. Varför ska vi avvara den? Måste vi alla vara politiskt korrekta och svensktråkigt lagom? Jag anser inte att de humoristiska inläggen förstör bedatterna, utan snarare håller de vid liv. Finns det någon speciell anledning till detta förutom ditt välbefinnande och den uppenbara anledningen att hålla serverdiskquotan under kontroll?

Wikipedia.org skrev:
Lyteskomik kan användas som ett avsiktligt grepp för att skapa humor, men det är också vanligt att skildringar som inte i första hand är avsedda som lyteskomik uppfattas som humoristiska av en del mottagare. Exempel på detta är dokumentärfilmerna Snickeriet (om en Samhall-arbetsplats i Norrköping) och Grunden Bois (om ett fotbollslag som består av förståndshandikappade).

Jag förstår att många av er rejsputtar är gamla i gejmet och minsann vet hur det egentligen förhåller sig, och därmed vill slå sig för bröstet framför de andra rejsputtarna (som ofta är kolleger/kombantanter i serien). Som ickerejsputt (än så länge :gnissla Någon som har en miljon över till mig?) finner jag denna uppenbara wisserbesser-tävlingen smått barnslig och pinsam. I ett öppet forum som sporthoj är alla välkomna och en trevlig ton är alltid ett föredöme.

Nyteknik skrev:
2568241 Om du tycker att det är vad här tråden handlar om är du troligen i minoritet.

Jag svarade på att du tyckte det var nedlåtande att posta inlägg som du felaktigt kallar för lyteskomik. Varför kommenterar du inte mitt inlägg utan istället ägnar dig åt "nedlåtande lyteskomik"™?

Zee skrev:
2568263 Jag svarade på att du tyckte det var nedlåtande att posta inlägg som du felaktigt kallar för lyteskomik. Varför kommenterar du inte mitt inlägg utan istället ägnar dig åt "nedlåtande lyteskomik"™?
Som jag felaktigt kallar för lyteskomik?

Är det något annat än lyteskomik att göra sig lustig över någons kroppslängd, hårfäste etc.?

Nyteknik skrev:
2568295 Är det något annat än lyteskomik att göra sig lustig över någons kroppslängd, hårfäste etc.?

Som jag skrev i inlägg #41 (första meningen) så tycker jag inte mycket av den sortens kommentarer förekommer. Faktiskt försvinnande lite av den typen. Den breda massan av humoristiska inlägg är över bältet med glimten i ögat. Även när vi skämtar om/mot varandra. Även det de inläggen som du kallar lyteskomik är på intet sätt postade med nedlåtande ton. Man ska kunna skämta om allt och alla, sig själv och andra oavsett höjd och hårfäste.

don_tomazo skrev:
2568350 Rolig poll! Resultatet talar för sig själv :hihi

Jag är inte helt säker på att jag håller med om det...
Om man verkligen L Ä S E R inläggen så ser man ju t.ex att sandstream inte upprepar sig på ett tjatigt sätt, utan för en konversation mer som talspråk.
Det betyder att så länge någon talar till/med honom så svarar han.
Det blir många inlägg då.
En del andra talar bara rakt ut i forumet utan tydlig adress, och då blir det färre kommentarer.

Så upprepning i form av att föra DIALOGEN vidare tycker jag inte skall straffas.
Men anser ändå majoriteten att denna konversation däremot ÄR endast upprepning utan att tillföra något så...tja. vet inte vad man ska säga om det.

Saker blir ju inte MER rätt bara för att ett gäng tillsammans TYCKER det.
Annars kan vi ju några här, bestämma att jorden är platt.
SE! Så enkelt det var!

Självfallet har allting två sidor, och vissa människors argumentation går verkligen ut på att få sista ordet, eller övertyga den andre, för att det känns viktigt.
Men även där får man väl känna av om detta är av dålig negativ art typ besserwisser. Eller om det kanske kan vara så, att denne (ende i universumet? ;)) FAKTISKT kan ha rätt mot tio racingrävar som håller med varann av gammal hävd och tradition.

JAG tycker att debatt berikar, och bara för att någon är livlig, inte ger sig, eller bara är allmänt ologisk, så behöver jag ju inte tycka att debatten ska upphöra. Det är LITE lite censurvarning över en sån åsikt.

Last edited:
sandstream skrev:
2568393 Speciellt att den som stör sig mest på upprepningarna ligger tvåa :D

Oxå komiskt!

Dr.Bike skrev:
2568395 Jag är inte helt säker på att jag håller med om det...
Om man verkligen L Ä S E R inläggen så ser man ju t.ex att sandstream inte upprepar sig på ett tjatigt sätt, utan för en konversation mer som talspråk.
Det blir många inlägg då.
En del andra talar bara rakt ut i forumet utan tydlig adress, och då blir det färre kommentarer.

Så upprepning i form av att föra DIALOGEN vidare tycker jag inte skall straffas.
Men anser ändå majoriteten att denna konversation däremot ÄR endast upprepning utan att tillföra något så...tja. vet inte vad man ska säga om det.

Saker blir ju inte MER rätt bara för att ett gäng tillsammans TYCKER det.
Annars kan vi ju några här, bestämma att jorden är platt.
SE! Så enkelt det var!

Självfallet har allting två sidor, och vissa människors argumentation går verkligen ut på att få sista ordet, eller övertyga den andre, för att det känns viktigt.
Men även där får man väl känna av om detta är av dålig negativ art typ besserwisser. Eller om det kanske kan vara så, att denne (ende i universumet? ;)) FAKTISKT kan ha rätt mot tio racingrävar som håller med varann av gammal hävd och tradition.

JAG tycker att debatt berikar, och bara för att någon är livlig, inte ger sig, eller bara är allmänt ologisk, så behöver jag ju inte tycka att debatten ska upphöra. Det är LITE lite censurvarning över en sån åsikt.

Så farligt är det väl inte att någon borde straffas. Nja kanske Kawakex då men hon hänger ju inte så mkt på racingforumet.

Last edited:
don_tomazo skrev:
2568404 Så farligt är det väl inte att någon borde straffas. Nja kanske Kawakex då men hon hänger ju inte så mkt på racingforumet.

Absolut inte! :)
Många SKALL (och bör) straffas!! :whip
Men... inte på lynchmobbvis bara för att, utan med (hållbara) argument :fakta
:tummenupp

don_tomazo skrev:
2568404 Oxå komiskt!

Så farligt är det väl inte att någon borde straffas. Nja kanske Kawakex då men hon hänger ju inte så mkt på racingforumet.

Jaaaaa!! Kan vi inte göra en poll om vilka personer på SH vi tycker ska straffas och ett lämpligt sätt att straffa dem på!:banana

Eller varför inte en poll om vilka pollar vi vill se? Eller en poll om varför jag ska bannas?

DR-Zätare skrev:
2568440 Jaaaaa!! Kan vi inte göra en poll om vilka personer på SH vi tycker ska straffas och ett lämpligt sätt att straffa dem på!:banana

Eller varför inte en poll om vilka pollar vi vill se? Eller en poll om varför jag ska bannas?

:hihi You wish!

:mattias Jag tycker att DU DR-Zätare skall straffas för att du alltid har så underfundiga kommentarer!!

Dr.Bike skrev:
2568395Om man verkligen L Ä S E R inläggen så ser man ju t.ex att sandstream inte upprepar sig på ett tjatigt sätt, utan för en konversation mer som talspråk.

Nja.., håller med hela ditt inlägg förrutom just ovanstående

Sen kan man ju iof "svara" utan att egentligen svara...:D

*Superlight* skrev:
2568448 Nja.., håller med hela ditt inlägg förrutom just ovanstående

Sen kan man ju iof "svara" utan att egentligen svara...:D

*lägger pannan i farbror-barbroveck...* Jaaa hölulu-du vad för slags anläggning har dulå? Halu Dolby-surround?

Som sagt...jag kan inte ta ifrån dig DIN upplevelse av tjatet!
(men jag kan säga att du har Fel fel fel! :lol)
Hursomhelst: Visst har du rätt, det förekommer saker som skaver i ögonen...

Håller med Dr Bike om att Sandstream knappast är värst på att upprepa sig, men väl på att svara på alla möjliga och omöjliga inlägg.

Varför inte göra en poll om vem som är duktigast på billiga retoriska tricks istället? Sådana som absolut inte är ägnade att på ett seriöst sätt föra en diskussion framåt.

Ankan skrev:
2568543 Håller med Dr Bike om att Sandstream knappast är värst på att upprepa sig, men väl på att svara på alla möjliga och omöjliga inlägg.

Varför inte göra en poll om vem som är duktigast på billiga retoriska tricks istället? Sådana som absolut inte är ägnade att på ett seriöst sätt föra en diskussion framåt.

Man kan säga samma skit om och om igen, fast med olika ord..., för vissa är det ett nytt inlägg, för andra är det ett evigt ältande...:D

Kommer att bli samma vinnare i den pollen :hihi

Dr.Bike skrev:
2568462 *lägger pannan i farbror-barbroveck...* Jaaa hölulu-du vad för slags anläggning har dulå? Halu Dolby-surround?

Nähädu..., inga sådana moderniteter i min veteransamling :fatta!

Last edited:
Dr.Bike skrev:
Om man verkligen L Ä S E R inläggen så ser man ju t.ex att sandstream inte upprepar sig på ett tjatigt sätt, utan för en konversation mer som talspråk. Det betyder att så länge någon talar till/med honom så svarar han. Det blir många inlägg då. En del andra talar bara rakt ut i forumet utan tydlig adress, och då blir det färre kommentarer.
Du är en av få som faktiskt förtjänar att ha Dr i nicket :tummenupp
Ankan skrev:
2568543 Håller med Dr Bike om att Sandstream knappast är värst på att upprepa sig, men väl på att svara på alla möjliga och omöjliga inlägg.
Jag bearbetar det men känner mig som en flata i fiskaffärn, det är svårt att låta bli.

Bingo skrev:
2567356 Jepp, det går inte längre att skilja från vanligt spam. Lite hårdare moderering tack. Tack på förhand, GustavO :tummenupp
Hey! Jag försöker ha ett liv också.... :)
För att vara lite allvarlig så tycker jag personligen om att man faktiskt kan ha lite högt i tak i Racingforumet. I de nämnda trådarna är det inte upprepningen in absurdum som jag personligen anser ligger närmast moderering utan alla förlöjligande öknman och dylikt. OM fler anser att det bör modereras så ska jag be Swedie skriva in det i scriptet för SH så slipper jag ändra alla Skägget, Tummelisa, Peddo etc. Eller så kan en del kanske kalla folk vid deras riktiga namn.....

sandstream skrev:
2567596 Nope, i den här tävlingen har du inte mycket att hämta :D

Jag verkar redan ha vunnit så nu är frågan, vad vann jag? :hoppa
- Boken "Så trimmar du ett skägg" av Max Biaggi?
- En föreläsning med NyTeknik om frustrationen av att inte själv köra hoj längre?
- En kväll på krogen med Bingo där han visar hur man får ett ligg?
- En gratis laseroperation hos offkeffs pappa?
- En "Jo, den har en själ"-kurs med Elwe? (Grappa tills du stupar ingår)
- Tvåtaktens överlägsenhet, steg 1, med Gustav som kursledare?
- "Bill Gates är satan, Linux är räddningen" med Neutral?
:rofl :rofl
Dock vill jag ha med mig ako så att du verkligen kan få veta exakt varför en tvåtaktare är överlägsen. :)

oFFkeFF skrev:
2568046 Varför ingen öppen poll, jag vill veta vem som röstade på mig :mad: :D
Jag ska PM:a Mattias så han kan kolla upp vilka Quisslingar det är som röstat på mig. :mad:

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back