Upp som en sol, ner som en pannkaka....

Äh, du kom i mål juh! Tittade lite o du har verkligen börjat köra bättre. Om det finns nån simpel metod för att få bort underarmskramp så säg till. Fick oxå allvarliga problem pga det.

#68 Örjan skrev:
Tjena Macke!
Jag har ett lika dant raceställ som du, och har samma problem med underarmarna. Har även pratat med Watz som också hade liknande problem. Det Watz har gjort är att sy dit tårtbitar längst ner på ärmarna. Jag ska lämna in mitt skinnställ snart (för att sy ihop efter vurpa) då tänkte jag öppna upp ärmarna lite. Testa detta innan du börjar byta ut handskar....... Hoppas att du förstod hur jag menade :-)

Fattar precis vad du menar, och har funderat på samma sak. Gäller bara att hitta nån som kan göra det på ett bra sätt (d.v.s inte skomakaren..) :tungan

.

Da Weasel skrev:
Ähhh vafan Macke...nu har du ju visat att du kan vara med där uppe o fajtas på poängplats :yoparty De enda man får se av dig nu för tiden är :arsele Ryck upp dig nu! Du blir bara bättre o bättre för varje träning o rejs :7peta Själv lägger jag tävlandet på hyllan ett tag. Måste hitta tillbaks till formen man en gång hade :gnissla ...men det görs bäst med att träna träna.... Är 110% på att du kommer ta en poängplats på Åsen :Bugar

Då blir vi inte "team-mates" på Åsen då? :mad: Typiskt!
Se till att komma i form nu så vi kan fajtas lite igen! :tummenupp
Ska göra mitt bästasta på Åsen... Har ju B-racet på mig att träna.. :tungan

Swedie skrev:
Äh, du kom i mål juh! Tittade lite o du har verkligen börjat köra bättre. Om det finns nån simpel metod för att få bort underarmskramp så säg till. Fick oxå allvarliga problem pga det.

Jag ska fixa till stället, och köra stenhårt med "gyro-bollen" varje dag nu... :gnissla Nu jäklar! :D

Trist med kedjan, men grymt kört.. Du fortsätter att imponera Swedie! :tummenupp

Jag hejade och skrek på dig vid räcket, men förstod att du nog började bli trött! Vet hur det känns, men det är bara att bryta ihop o komma igen! :)

oscar skrev:
Jag hejade och skrek på dig vid räcket, men förstod att du nog började bli trött! Vet hur det känns, men det är bara att bryta ihop o komma igen! :)

Jag såg det... :rolleyes:
Frustrerande när man inte orkar, har aldrig hänt förut...

Bra hejat dock! :tummenupp :D

Du skötte dig bra Macke, sänkt pers med 1,5 sekund är inte fy skam! :tummenupp
Kul med en pratstund i lördags kväll, fotot kommer så snart jag har fått ordning på datorn hemma.

Swedie skrev:
Om det finns nån simpel metod för att få bort underarmskramp så säg till. Fick oxå allvarliga problem pga det.

Lösningen stavas ERFARENHET. Säkert inte det första man tänker på när adrenalinet sprutar runt i kroppen :galen men det gäller att slappna av på raksträckorna och försöka hålla emot kroppen med benen/knäna/pungen istället för armarna.

/HW
(mästare på ont i armarna)

Ha inte för brottom

Macke skrev:
Racerapport Sviestad!
Efter ett grymt kval (personbästa med över en sekund, och 13'e plats på gridden, bästa någonsin) var hunöret på topp, och nervositeten ännu högre.
Har nog aldrig varit så nervös innan ett race. Hade ju schans på min första riktiga poängplats från min 13'e position.

Hörru grabben,
Var nu nöjd med att du har förbättrat din kapacitet med 1,5 sek och gräm det inte över att du tappade några placeringar.
Tänk på att du har många roliga år framför dig så när rutinen finns där kommer också resultaten.

Från en som har hållt på länge.

Macke, jag blev riktigt imponerad av din körning i helgen.
Tyckte du körde kanon bra =)
Mer tid på banan å mer träning för underarmarna så kommer det gå kanon.

Syns på Åsen om en månad :)

Guru-Anders skrev:
Hörru grabben,
Var nu nöjd med att du har förbättrat din kapacitet med 1,5 sek och gräm det inte över att du tappade några placeringar.
Tänk på att du har många roliga år framför dig så när rutinen finns där kommer också resultaten.

Från en som har hållt på länge.

:Bugar En vis man har talat....
När det gått en tid kanske man kan glädjas åt 16:e plasten och personbästa.. :hihi

Hoppas man har råd och tid att hålla på så länge som du... Då kanske man lyckas knipa nån poäng... :D

Grymt kört som vanligt Anders!!!! :tummenupp
Superbike nästa? :7peta

HW skrev:
Lösningen stavas ERFARENHET....

Vart kan man köpa det? :D

Tror att det kanske var så att jag var lite mer spänd inför racet än på kvalen, då jag inte upplevde samma problem. Mera träning, och köra avslappnat är väl melodin...

Jag förstår frustrationen till 100%, men du är verkligen på väg åt rätt håll.
Om du fortsätter och förbättrar dig i samma takt är du snart på pallen.
Så bryt inte ihop för mycket utan iväg o gasa med dig istället.

Som jag skrev i din gästbok på roadracing.se.

Ähh, upp med hakan Macke :-) Jag tyckte du körde fort som attan. Själv hade jag fullt upp att ta tillbaka min 18:e plats efter min urusla start. Jag håller med dig. Vi får bryta ihop och komma igen :tummenupp

PS. Jag är fortfarande sugen på en ZX10 :)

Mad Moose skrev:
Jag förstår frustrationen till 100%, men du är verkligen på väg åt rätt håll.
Om du fortsätter och förbättrar dig i samma takt är du snart på pallen.
Så bryt inte ihop för mycket utan iväg o gasa med dig istället.

Värsta besvikelsen börjar faktiskt lägga sig nu. Nådde ju faktiskt mina mål för helgen. 55 tider, kvala in, och ta mig i mål... :rolleyes:
Kanske kan få till min första poäng på Åsen istället...

Hoppas din comeback inte dröjer... :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...